Voiko olla totta ?

Jokaiselta rintamamiestalon omistajalta on varmasti monesti kysytty: "Löytyikö yllätyksiä". Vanhat talot saattavat joskus todellakin kätkeä sisäänsä niin iloisia kuin surullisiakin yllätyksiä. Remontoidessa niihin sitten törmää.
Juha_P
Jäsen
Jäsen

Re: Voiko olla totta ?

Viesti Kirjoittaja Juha_P »

Kumma soppa tosiaan.

Panttikirja on siis kenen hallussa? Myyjän pankin?
Ja sinun lainasi panttina on jotain sitten jotain muuta kuin tämä tontti?

Mutta jos pankki on myöntänyt lainan tonttia vastaan ilman panttikirjaa niin sittenhän pankille voi kai sanoa, että realisoikaa se sitten. :-D
Zaffodi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Zaffodi »

Voisin kuvitella, että kun pankki tuon huomaa niin menee mielenkiintoiseksi.
Kesäkoti
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja Kesäkoti »

Minulla on panttikirja tätä määräalaa vastaan, niin kuin myyjälläkin.... vissiin vedetään pitkää tikkua, voihan vitsi, vitsi
aminof
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja aminof »

Kyllä näitä näköjään sattuu..

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 90973.html

Toivottavasti ketjun aloittajan tapaus selviää helpommin.
PetteriKivimäki
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja PetteriKivimäki »

Edellisen keissiin viitaten:
Ostaja vei jutun käräjille. Hyvinkään käräjäoikeus tuomitsi miehen viiden kuukauden ehdolliseen vankeuteen törkeästä petoksesta. Mies määrättiin palauttamaan kauppahinnan naiselle kuluineen takaisin. Rahat olivat jo menneet remonttiin ja autonostoon, joten rahoja hän ei pystynyt palauttamaan
Ei nainen rahoja ole "menettänyt". Hovioikeuden päätöksestä kopio ja se kourassa ulosottovirastoon ja saatava menee tuomitun kustannuksella ulosmitattavaksi joko tulosta, omaisuudesta tai etuuksista.

Itsellä on yksi saatava ulosotossa, mölliäinen tutun tuttu ei maksanut ei sitten millään kaksi ja puoli vuotta sitten "koekäyttöön ottamaansa" ja heti eteenpäin myymäänsä perämoottoria. Käytiin käräjillä, herra sai sakot ja tuomion maksaa korkoineen perämoottorini. :mrgreen:

Mutta ketjun aloittajalle, mars polliisilaitokselle tekemään tutkintapyyntö, mulkeroitten kanssa ei kannata aikailla.
Jumalauta, saunan takana on tilaa!
Ensi kesänä teen sinne kasvimaan.
Kesäkoti
Uusi jäsen

Nyt on sitten rikosilmoitus tehty ! Toivottavasti asia ratkeaa ennen käräjiä, huonolta kyllä näyttää. Nim. Voisin aikani paremminkin käyttää
Kesäkoti
Uusi jäsen

Tilannekatsaus aprillipäivänä, tosin ei valitettavasti ole aprillia. Eli vielä tässä suossa tarvotaan. Rikosilmoitus on tehty ja vakuustakavarikkoa pyydetty, mutta mitään muuta ei ole tapahtunut kuin myyjä oli poliisillekin valehdellut menevänsä pankkiin hoitamaan asioita. Kehtasi pokkana vielä ilmoittaa tarkan päivän ja kellonajankin. Ja aikaa ei edes ollut varattu.
Haluaisin kyllä nähdä myyjän pään sisään, onko siellä mitään muuta kuin sitä itseään vai pelkkää tyhjää ?
Tänään vielä myyjän pankin lakimieheltä varmistin, ettei ainakaan pariin viikkoon myyjä ole ollut yhteydessä heihin. Niin pitkälle ollaan päästy kuitenkin, että kerran myyjä oli pankkiin soittanut. Ja sekin tapahtui sen jälkeen, kun poliisille oli selvinnyt, että myös hän oli joutunut valehtelun kohteeksi. Eli huomenna taas yhteys poliisiin.
Minä en sure varmasti menetettyjä rahoja, mutta se kyllä vaivaa, kun oli suunnitelmat mitä aletaan tehdä ja puuhailla siellä, niin mitään ei kannata. Ja itse asiassa olen käynyt siellä viimeksi ennen joulua, niin paljon asia kuitenkin vaivaa.

Parempaa odotellessa Kesäkoti
Kesäkoti
Uusi jäsen

Hip hei hurraa !

Eilen tuli päätösasiakirja kiinnitysten purkamisesta. Kyllä kesti, ja väännössä riitti ! Mutta lopussahan kiitos seisoo ? Nyt samppanjapullo auki, ja remontteja suunnittelemaan.

Uskomattoman helpottunut Kesäkodin omistaja
markokoo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja markokoo »

Hienoa ja onnittelut. Tiedätkö tuliko myyjälle rikosseuraamusta petoksesta/petoksen yrityksestä?
Kesäkoti
Uusi jäsen

Uskoisin että, ei. Tämän luulen siksi, koska poliisikin minulle sanoi, kun yritin piipittää törkeästä petoksesta " eihän voi mitään, jollei ole rahaa hoitaa asioita ! ". Kiva kun se pa-tilanne kolahti nyt minun nilkkaan.
Asianajajan palkkio oli varmaankin kohtuullinen, mutta lähes nelinumeroinen luku kuitenkin. Tänään tuli vakuutusyhtiöstä kirje, ettei oikeusturvavakuutusta myönnetä, koska toinen osapuoli ei ollut kiistänyt minun vaatimuksia. Pitää ottaa tämä elämänkoulun oppina, niin ei niin harmita kovastikaan !

Kaikesta huolimatta hyvää kesää kaikille myötätuntoa tarjonneille ja muillekin !

Nyt mars Kesäkotiin
Vastaa Viestiin