Kellarin betoniseinän viimeistely

Keskustelua maanpinnan alapuolelta - kellari, salaojat, sokkeli jne.
Sepi_s
Jäsen
Jäsen

Kellarin betoniseinän viimeistely

Viesti Kirjoittaja Sepi_s »

Kollegat, onko hyviä vinkkejä kellarin sisäseinien käsittelyyn? ajattelin antiikkilaastia, valkoinen siisti pinta olisi hyvä. ei tarvi hengittää. Kaikki ideat, kuvat ym. tervetulleita.
t sepi
Kukka
Jäsen
Jäsen

Re: Kellarin betoniseinän viimeistely

Viesti Kirjoittaja Kukka »

Meillä sama mietintä menossa, mutta tarvitsee hengittää. :-D
maenjuh
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja maenjuh »

Antiikkilaasti on älyttömän pehmeää ja altista naarmuuntumiselle, varsinkin, jos sisätiloissa kosteusprosentti kohoaa. Ja niin taitaa itse kunkin rintsikkakellareissa kesäisin käydä...

Itse ajattelin kokeilla seuraavaa. Bauhausin ystävällinen myyjä esitteli Tikkurilan telalla levitettävää gyproctasoitetta. Sen päälle saa maalipinnan. Viiden litran purkki kustantaa n. 30e. Tällaisen pilottiratkaisun heitän kellarin seinään, kunhan sille päälle satun.
samppa636
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja samppa636 »

melkosen kallis tasoitus tulee jos 5 litraa maksaa 30e... pussitasotteella suoraksi ja maali päälle, näin tehtiin meillä. lähes koko kellariin uudet rivinteeraukset ja samalla tasoiteltiin betoniseinät. parikymmentä 20 kg säkillistä meni tasoitetta, tuli liippa tutuksi..
Hansa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Hansa »

Minä ruiskutin antiikkilaastilla kellarin sisäseinät. Olin hionut ensin harkkopinnan paljaaksi laastista ja jätin harkkojen muodon selkeästi näkyviin. Sitten primeria ja karkeaa antiikkilaastia seinään. Harjasin laastin katuharjalla ylhäältä alaspäin raitaisen pinnan saamiseksi. Meillä kellari on lämmin, mutta kyllä tuo seinä naarmuuntuu, jos sitä raapii. Minä tykkään, mutta naapuri ei.. No hänellä on oma kellarinsa.
Luigi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Luigi »

maenjuh kirjoitti:Antiikkilaasti on älyttömän pehmeää ja altista naarmuuntumiselle, varsinkin, jos sisätiloissa kosteusprosentti kohoaa. Ja niin taitaa itse kunkin rintsikkakellareissa kesäisin käydä...

Itse ajattelin kokeilla seuraavaa. Bauhausin ystävällinen myyjä esitteli Tikkurilan telalla levitettävää gyproctasoitetta. Sen päälle saa maalipinnan. Viiden litran purkki kustantaa n. 30e. Tällaisen pilottiratkaisun heitän kellarin seinään, kunhan sille päälle satun.
Nuo perustuvat yleensä orgaanisiin sideaineisiin, joten en menisi niitä kellarin seiniin laittamaan.
Miehet sytyttää alta
lmfmis
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: viewtopic.php?f=9&t=8430

Viesti Kirjoittaja lmfmis »

Tiilitasoite TT, suht edullista, helppo työstää ja hiertämällä valmis siisti kestävä kivipinta. Ja hengittää.

Tarvitsee sitten kyllä maalauksen..
rautakauppias
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja rautakauppias »

lmfmis kirjoitti:Tiilitasoite TT, suht edullista, helppo työstää ja hiertämällä valmis siisti kestävä kivipinta. Ja hengittää.

Mites tuo kalkkimaalin käyttö tiilitasotteen päällä.TT:ssä sideaineensa sementti, runkoaineena kalkkikivi. Onko kokemuksia, pysyykö maali kiinni tasoitteessa?
PTM
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja PTM »

Moon tässä muutamaan seinään laittanut jo antiikkilaastit. Vielä pitäisi nelisen säkkiä laittaa.

Kuva
--------------------------------------------------
Melkein kaiken voi itse tehdä kun käyttää aivoja, sitten kun aivot ei riitä, niin on hyvä ottaa ammattilainen tekemään.

Ammatilta laattaaja. 5 v. ainakin 200 kylppäriä laatoitettu.
PTM
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja PTM »

antiikkilaastin sideaine on sementti
Melkein kaiken voi itse tehdä kun käyttää aivoja, sitten kun aivot ei riitä, niin on hyvä ottaa ammattilainen tekemään.

Sepi_s
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Sepi_s »

Hyvännäköstä! ostin tänään lakan antiikkilaastia ja laastia alle. ja sitten tekemään..
Luigi
Jäsen
Jäsen

rautakauppias kirjoitti:
lmfmis kirjoitti:Tiilitasoite TT, suht edullista, helppo työstää ja hiertämällä valmis siisti kestävä kivipinta. Ja hengittää.

Mites tuo kalkkimaalin käyttö tiilitasotteen päällä.TT:ssä sideaineensa sementti, runkoaineena kalkkikivi. Onko kokemuksia, pysyykö maali kiinni tasoitteessa?
On ainakin omassa autotallissa kolme vuotta pysynyt. Kannattaa sumutella muutamaan kertaan viimeisen maalauksen jälkeen, niin ei tartu vaatteisiin seinään nojaillessa.
Miehet sytyttää alta
rautakauppias
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja rautakauppias »

Luigi kirjoitti:
rautakauppias kirjoitti:

On ainakin omassa autotallissa kolme vuotta pysynyt. Kannattaa sumutella muutamaan kertaan viimeisen maalauksen jälkeen, niin ei tartu vaatteisiin seinään nojaillessa.

Asia selvä, kiitokset neuvosta. Eli sumutepullo kehiin kun maali kuivunut. Käyttikö Luigi ihan kaupan tavaraa vai teitkö kalkkimaalin itse? Olen kuullut sanottavan, että itsetehtynä maalista tulee parempaa, eikä siitä irtoa jälkiä vaatteisiin tms. En tiedä totuutta...
PTM
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja PTM »

Yksi vaihtoehto hyvän pinnan saamiseksi on "pestä" pesusienellä pinta.
Eli levität ensin, annat vähän aikaa kuivua, jonka jälkeen kastelet pesusienen ja pyyhit. Sientä tulee pestä usein.

Kuva
Kuva jos jotain kiinnostaa. Pitäis käydä ottaan vähän lähempää

Luigi
Jäsen
Jäsen

Ihan valmiilla kaupan tavaralla maalasin. Taisi olla Tikkurilan Holvia? Ei mitenkään paksua tavaraa, mutta peitti yllättävän hyvin.
Miehet sytyttää alta
Vastaa Viestiin