Kellarin betoniseinän viimeistely
Kellarin betoniseinän viimeistely
Kollegat, onko hyviä vinkkejä kellarin sisäseinien käsittelyyn? ajattelin antiikkilaastia, valkoinen siisti pinta olisi hyvä. ei tarvi hengittää. Kaikki ideat, kuvat ym. tervetulleita.
t sepi
t sepi
Re: Kellarin betoniseinän viimeistely
Meillä sama mietintä menossa, mutta tarvitsee hengittää. 
-
maenjuh
- Jäsen

Antiikkilaasti on älyttömän pehmeää ja altista naarmuuntumiselle, varsinkin, jos sisätiloissa kosteusprosentti kohoaa. Ja niin taitaa itse kunkin rintsikkakellareissa kesäisin käydä...
Itse ajattelin kokeilla seuraavaa. Bauhausin ystävällinen myyjä esitteli Tikkurilan telalla levitettävää gyproctasoitetta. Sen päälle saa maalipinnan. Viiden litran purkki kustantaa n. 30e. Tällaisen pilottiratkaisun heitän kellarin seinään, kunhan sille päälle satun.
Itse ajattelin kokeilla seuraavaa. Bauhausin ystävällinen myyjä esitteli Tikkurilan telalla levitettävää gyproctasoitetta. Sen päälle saa maalipinnan. Viiden litran purkki kustantaa n. 30e. Tällaisen pilottiratkaisun heitän kellarin seinään, kunhan sille päälle satun.
melkosen kallis tasoitus tulee jos 5 litraa maksaa 30e... pussitasotteella suoraksi ja maali päälle, näin tehtiin meillä. lähes koko kellariin uudet rivinteeraukset ja samalla tasoiteltiin betoniseinät. parikymmentä 20 kg säkillistä meni tasoitetta, tuli liippa tutuksi..
Minä ruiskutin antiikkilaastilla kellarin sisäseinät. Olin hionut ensin harkkopinnan paljaaksi laastista ja jätin harkkojen muodon selkeästi näkyviin. Sitten primeria ja karkeaa antiikkilaastia seinään. Harjasin laastin katuharjalla ylhäältä alaspäin raitaisen pinnan saamiseksi. Meillä kellari on lämmin, mutta kyllä tuo seinä naarmuuntuu, jos sitä raapii. Minä tykkään, mutta naapuri ei.. No hänellä on oma kellarinsa.
Nuo perustuvat yleensä orgaanisiin sideaineisiin, joten en menisi niitä kellarin seiniin laittamaan.maenjuh kirjoitti:Antiikkilaasti on älyttömän pehmeää ja altista naarmuuntumiselle, varsinkin, jos sisätiloissa kosteusprosentti kohoaa. Ja niin taitaa itse kunkin rintsikkakellareissa kesäisin käydä...
Miehet sytyttää alta
- lmfmis
- Jäsen

- Kotisivu: viewtopic.php?f=9&t=8430
Tiilitasoite TT, suht edullista, helppo työstää ja hiertämällä valmis siisti kestävä kivipinta. Ja hengittää.
Tarvitsee sitten kyllä maalauksen..
Eristysremppa: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430
-
rautakauppias
- Jäsen

lmfmis kirjoitti:Tiilitasoite TT, suht edullista, helppo työstää ja hiertämällä valmis siisti kestävä kivipinta. Ja hengittää.
Mites tuo kalkkimaalin käyttö tiilitasotteen päällä.TT:ssä sideaineensa sementti, runkoaineena kalkkikivi. Onko kokemuksia, pysyykö maali kiinni tasoitteessa?
Moon tässä muutamaan seinään laittanut jo antiikkilaastit. Vielä pitäisi nelisen säkkiä laittaa.

--------------------------------------------------
Melkein kaiken voi itse tehdä kun käyttää aivoja, sitten kun aivot ei riitä, niin on hyvä ottaa ammattilainen tekemään.
Ammatilta laattaaja. 5 v. ainakin 200 kylppäriä laatoitettu.
Melkein kaiken voi itse tehdä kun käyttää aivoja, sitten kun aivot ei riitä, niin on hyvä ottaa ammattilainen tekemään.
antiikkilaastin sideaine on sementti
Hyvännäköstä! ostin tänään lakan antiikkilaastia ja laastia alle. ja sitten tekemään..
On ainakin omassa autotallissa kolme vuotta pysynyt. Kannattaa sumutella muutamaan kertaan viimeisen maalauksen jälkeen, niin ei tartu vaatteisiin seinään nojaillessa.rautakauppias kirjoitti:Mites tuo kalkkimaalin käyttö tiilitasotteen päällä.TT:ssä sideaineensa sementti, runkoaineena kalkkikivi. Onko kokemuksia, pysyykö maali kiinni tasoitteessa?lmfmis kirjoitti:Tiilitasoite TT, suht edullista, helppo työstää ja hiertämällä valmis siisti kestävä kivipinta. Ja hengittää.
Miehet sytyttää alta
-
rautakauppias
- Jäsen

Luigi kirjoitti:On ainakin omassa autotallissa kolme vuotta pysynyt. Kannattaa sumutella muutamaan kertaan viimeisen maalauksen jälkeen, niin ei tartu vaatteisiin seinään nojaillessa.rautakauppias kirjoitti:Mites tuo kalkkimaalin käyttö tiilitasotteen päällä.TT:ssä sideaineensa sementti, runkoaineena kalkkikivi. Onko kokemuksia, pysyykö maali kiinni tasoitteessa?lmfmis kirjoitti:Tiilitasoite TT, suht edullista, helppo työstää ja hiertämällä valmis siisti kestävä kivipinta. Ja hengittää.
Asia selvä, kiitokset neuvosta. Eli sumutepullo kehiin kun maali kuivunut. Käyttikö Luigi ihan kaupan tavaraa vai teitkö kalkkimaalin itse? Olen kuullut sanottavan, että itsetehtynä maalista tulee parempaa, eikä siitä irtoa jälkiä vaatteisiin tms. En tiedä totuutta...
Yksi vaihtoehto hyvän pinnan saamiseksi on "pestä" pesusienellä pinta.
Eli levität ensin, annat vähän aikaa kuivua, jonka jälkeen kastelet pesusienen ja pyyhit. Sientä tulee pestä usein.

Kuva jos jotain kiinnostaa. Pitäis käydä ottaan vähän lähempää
Eli levität ensin, annat vähän aikaa kuivua, jonka jälkeen kastelet pesusienen ja pyyhit. Sientä tulee pestä usein.

Kuva jos jotain kiinnostaa. Pitäis käydä ottaan vähän lähempää
Ihan valmiilla kaupan tavaralla maalasin. Taisi olla Tikkurilan Holvia? Ei mitenkään paksua tavaraa, mutta peitti yllättävän hyvin.
Miehet sytyttää alta