Onko joku hankkinut Motonet/Biltema piikkauskoneen?

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?

Onko joku hankkinut Motonet/Biltema piikkauskoneen?

ViestiKirjoittaja lmfmis päivämäärä Ti Syys 17, 2013 10:47

Motonetilla olisi tällainen - mukamas 50 J - piikkauskone:

http://www.motonet.fi/fi/tuote/789570/P ... -1600W65mm

Kuva

Onko joku hankkinut ja käyttänyt? Pystyykö tällä töitä tekemään?
Viimeksi muokannut lmfmis päivämäärä Ti Syys 17, 2013 14:02, muokattu yhteensä 1 kerran
Käyttäjän avatar
lmfmis
Jäsen
Jäsen

Kotisivu: viewtopic.php?f=9&t=8430

Re: Onko joku hankkinut Motonetin piikkauskoneen?

ViestiKirjoittaja Labyrint64 päivämäärä Ti Syys 17, 2013 13:26

Mitä piikkaat? On tullu nimittäin piikattua kohtuu paljon erilaisilla leluilla ja totesin että järkevin on hakea vuokraamosta semmonen metrin korkuinen järee vehje ettei mene hermot.
Piikkasin muuten portaita sellaisella ja jossain vaiheessa meni silti hermot ja löin lekalla yhtä kappaletta joka ei meinannut murtua millään. Leka oli yllättävän tehokas joten hakkasin sillä suurimman osan lopuista portaista.
Labyrint64
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja lmfmis päivämäärä Ti Syys 17, 2013 13:40

Lattiat ja seinät. Seinät ei ole ongelma koska lohkeavat leikkuun jälkeen ihan nätiksi kappaleiksi mutta lattia pitäisi rusikoida lapioon sopivaksi.

Vuokaamossa murtovasara on about 50 eur päivä. Viikonlopun hinnalla tuo motonetin peli on puoliksi maksettu ja saa tehdä rauhassa omaan tahtiin...
Käyttäjän avatar
lmfmis
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja lmfmis päivämäärä Ti Syys 17, 2013 14:01

Ilmeisesti sama peli saa erivärisenä biltemasta:

http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Sahko ... 700-17385/

Kuva
Käyttäjän avatar
lmfmis
Jäsen
Jäsen

Re: Onko joku hankkinut Motonet/Biltema piikkauskoneen?

ViestiKirjoittaja tessu päivämäärä Ti Syys 17, 2013 16:03

Totta,helpolla jos haluaa päästä niin ottaa sen vuokramon koneen,on ilo paukutella kun jälkee tulee.
Tosin on sitä heilutettu 6kg lekaakin että on saatu betonit paloteltua mutta se kysyy voimaa,ainakin hyvässä valussa
tessu

ViestiKirjoittaja taiski päivämäärä Ti Syys 17, 2013 16:25

Joka kerta kun olen jotain tarvinnut "just'nyt" vuokraamosta niin ovat tarjonneet vastineeksi "ei-oota", joten ostin projektiini kutakuinkin vastaavan Puuilosta. Noita kahta muutakin kuikailin mutta enää muista miksi päädyin juuri siihen. Hinnatkin on samalla hehtaarilla.
On maksanut jo itsensä takaisin, monesti. Parhaillaan -olen tauolla nyt kirjoittaessani;) - työstän sillä saunan betonilattiaa palasiksi jotta pääsen viemäriä vaihtamaan. Raskashan tuo on käyttää painonsa takia, mutta toistaiseksi on betoni antanut helposti periksi.
Kokemusta kun ei ole muista piikkausvehkeistä niin en osaa sitä sen paremmin luokitella. Riittää minulle betonin poistoon alapohjasta.
taiski
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Toljanteri päivämäärä Ti Syys 17, 2013 16:27

Mulla on tuo bilteman taltta.
Painava ja kömpelö vehjes, mutta voimaahan siinä on.
Seinien piikkaukseen ei sovellu alkuunkaan, ellei kahvoissa ole 150 kilonen lihaskimppu.
Kellari lattian tuolla piikkasin ja siihen säästöbetoniin turhankin ronski laite.
Harrastuskäytössä menettelee, mutta ammattikäyttöön löytyy kevyempiäkin vehkeitä.
Toljanteri
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Järveläinen päivämäärä Ti Syys 17, 2013 18:38

Tuo on varmaankin tunnettu maailmanmerkki Matrix? Tuosta nimenomaisesta värkistä ei ole kokemusta, mutta se Motonetin pykälää kevyempi 149 euron vehje on aivan susi. Ensimmäinen yksilö kesti muutaman minuutin. Seuraava oli jo valmiiksi rikki paketista otettaessa. Oireina molemmissa täydellinen hyytyminen heti kun terä koski betoniin. Itse asiassa jälkimmäinen hyytyi jo tyhjäkäynnillä, kun terän käänsi alaspäin. Katselin tuota kalliimpaa sillä silmällä olisiko se eri tehtaasta peräisin (mistä näistä ikinä tietää?). En saanut selvää ja ostin spekseiltään vaatimattomamman käytetyn Hitachin. 25 joulen koneella menee betonilaatta niin että naurattaa.
Noin yleisesti olen yllättynyt Bilteman sähkötyökalujen laadusta. Kiinankuraa joo, mutta ilmeisesti isommalla ostajalla on vara vaatia toimittajalta parempaa laatua ja luultavasti oma laaduntarkkailu vastaanottopäässä.
Itse kun tekee, niin saa juuri sellaisen kuin sattuu tulemaan.
Järveläinen
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja RTMPekka päivämäärä Ti Syys 17, 2013 21:18

Joo tuollainen löytyy ja kyllä sillä laatta menee palasiksi. En oikein ymmärrä vuokraamon hintapolitiikkaa jos tällainen n. 200€ laite on maksanut itsensä takaisin n. neljässä päivässä. Tosin olen kuullut, että neljässä päivässä on pohjalaatta kuulemma pilkottu lapioitavaan kuntoon vuokraamon laitteilla.
RTMPekka
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Khyron päivämäärä Ke Syys 18, 2013 10:40

Ei nyt varsinaisesti vastaa kysymykseen, mutta alustasta kun piti saada lattia pois ni ajoin rälläkällä siihen pari uraa, piikkasin rautakangen mentävän reiän ja nostin palasta vähän ylös ja lekalla päälle, meni sopiviin käsin nostettaviin paloihin kätevästi. Toki laatta oli ohut ja säästöbetonia. Ja pölyä tulee ihan järjettömästi.
Naulat tykkää kun niitä lyödään.
Khyron
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja lmfmis päivämäärä Ke Syys 18, 2013 10:53

Juu. Seinät teen noin että vetelen 40 sentin välein timantilla urat ja lekalla kylkeen. Lohkeaa ja hajoaa. Ei tarvitse edes piikata.

Pölyongelmaa rälläkällä olen myös pohtinut: viewtopic.php?f=9&t=20639 Juuri tyhjensin pölynimurista ison laastisaavillisen sahauspölyä, että toimii, vaikka ei täysin pölytöntä olekkaan.

Taidan hakea tuollaisen piikkauskoneen niin pääsen kertomaan miltä tuntuu :mrgreen:
Käyttäjän avatar
lmfmis
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Khyron päivämäärä Ke Syys 18, 2013 11:40

lmfmis kirjoitti:Juu. Seinät teen noin että vetelen 40 sentin välein timantilla urat ja lekalla kylkeen. Lohkeaa ja hajoaa. Ei tarvitse edes piikata.

Pölyongelmaa rälläkällä olen myös pohtinut: viewtopic.php?f=9&t=20639 Juuri tyhjensin pölynimurista ison laastisaavillisen sahauspölyä, että toimii, vaikka ei täysin pölytöntä olekkaan.

Taidan hakea tuollaisen piikkauskoneen niin pääsen kertomaan miltä tuntuu :mrgreen:

Joku tommonen suoja pitäs kyl hankkia/tehdä. Olen myös ajatellu et jos hommais tuhkan imurointiin tarkotetun pöntön, pussi vaan tuli niin nopeesti täyteen kun ajelin kaatoja kylppäriin. Tai sit joku puhallin ja letku ulos, riittävän tehokas ni ei pääsis pölyä karkaamaan asuinpuolelle.
Naulat tykkää kun niitä lyödään.
Khyron
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Labyrint64 päivämäärä Ke Syys 18, 2013 13:42

Betonipöly hommiin kannattaa vuokrata vehkeet. Rälläkän moottori on kohta entinen ja ei nuo halvimmat piikkauskoneetkaan oo suunniteltu betonipölyä nielemään. Itse pärjäilin pitkään perusimurilla kunnes tuli vuokrattua iso kaksimoottorinen rakennusimuri. Jumankikka että oli loistava siivota pienemmät betonimurskeet nimittäin kaikki mikä meni 75 milliseen putkeen, meni myös perille säiliöön.
Labyrint64
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja lmfmis päivämäärä Ke Syys 18, 2013 23:03

Tuli vähän koeajettua ja ihan on hyvät iskutehot! Lattia murenee helpon tuntuisesti.

Jos tosiaan seinää aikoo napsia niin kevyempi kone. Tai sitten hikinauha päähän ja swartseneggeriä leikkimään...sen verran painaa :-D

Pölynpoistoon oon imuriksi hankkinut sellainen suodatinta aukitamppaava malli ja tepsii hyvin tuohon rälläkkäpölyynkin.
Viimeksi muokannut lmfmis päivämäärä To Syys 19, 2013 10:35, muokattu yhteensä 1 kerran
Käyttäjän avatar
lmfmis
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Labyrint64 päivämäärä Ke Syys 18, 2013 23:19

Miten tuo tamppaus oikein toimii? Tekeekö se sitä jakuvasti vai vain silloin tällöin?
Labyrint64
Jäsen
Jäsen

Seuraava

Palaa alueelle Remontointi yleisesti