Niinas kirjoitti:Tänä iltana kävi meillä ensimmäinen tarjouksen antanut mies, joka piirtäisi kaikki mahdolliset piirrustukset. Ja toimisi myös vastaavana työnjohtajana. Eli käytännössä olisi mukana alusta loppuun. Ja hän tietenkin taistelisi meille myös rakennusluvat jne jne... Hintaa olisi 2,5 tonnia... Onko tämä liian kallis?
Omasta mielestä ei, sillä kun itse rakennamme mahdollisimman paljon niin häneltä saamme tosiaan niin hyvät piirustukset että ei oo kun tehdä vaan... Jos Se on kokonaiskustannuksesta kolme prosenttia...
Ja hei jee sain varmistuksen että sen verran hyvällä paikalla asutaan että perustusten ei pitäisi paljon maksaa siis maks toi 5tonnii tosi kaukana onneksi siitä 20 tonnista....
Ja tosiaan meillä ei ole varsinaista rossipohjaa vaan ns. Valerossipohja.. Niin meille tulee uusi puoli nyt sitten maanvaraisella laatalla... Ja kunhan laajennuksesta toivutaan niin vanhanpuolen lattia muunnetaan myös maanvaraiselle laatalle...
En osaa rakentamisen hinnasta, enkä paikallisen rakennusvalvonnan kanssa yhteistyöstä Joensuussa sanoa mitään.
Hyvinkäällä, johon laajennusta teemme (kesken), ei tarvinnut rakennusluvista taistella. Kyllä ne vaatimukset luvalle kerrottiin ihan selkeästi kun kävimme paikallisen rakennustarkastuksen päällikön kanssa asiasta keskustelemassa. Se että oliko niissä kaikissa vaatimuksissa järkeä, kuten 40cm villapaksuuksista, vois avata uuden topicin. Meillä pää- ja rakennekuvat makso yli kakstonnia, putki/iv kuvat noin tonnin, (se olikin varsinainen soppa, soitin varmaan toistakymmentä putkisuunnittelijaa läpi ja kovasti kiinnosti, mutta kun selvis että kohde on Hyvinkäällä niin myytiin eioota, putkivalvonta on täällä kovassa huudossa) että jos saat kuvat ja vastaavan kahella ja puolella niin äkkiä nimi paperiin. Kuullostaa kylläkin siltä kuuluisalta liian hyvältä ollakseen totta, mutta kuten alussa totesin, Joensuun hintataso on mulle arvoitus.
Olikos mulla joku pointti, joo, soita rakennusvalvontaan. Kerro mitä ajattelitte tehdä, sieltä tulee speksit mitä kuponkeja tarvii olla ja millä määräyksillä mennään.
Meillä tuli iso elintasopatti ja kun laajennuksen prosentuaalinen määrä olemassaolevaan meni rajan yli niin sitten oltiin voimassaolevien eristepaksuuksien ja muiden hömpötysten kanssa naimisissa. Tässä keittiössä tätä kirjotellessa istun vanhan ja uuden rajalla, vasen kannikka on radonilta suojattu, oikea ei...