Pakkomielteenä rintamamiestalo

Juuri ostanut rintamamiestalon? Aikeissa hankkia rintamamiestalo? Mitä pitäisi ottaa huomioon?
Vastaa Viestiin
Pikkuinkkuli
Uusi jäsen

Pakkomielteenä rintamamiestalo

Viesti Kirjoittaja Pikkuinkkuli »

Saimme monen vuoden etsimisen jälkeen mahtavan mahdollisuuden vuokrata rintamamiestalon, mutta, mutta... nykyisessä tilassaan talo on auttamatta liian pieni. Kysyisinkin teiltä guruilta nyt, jotta millainen säätö olisi saada luvat yläkerran muuttamiselle asuinkäyttöön? Vintti on tällähetkellä eristämätön. Talo sijaitsee kaaava-alueella pienessä kylässä ja siihen on tulossa muunlaistakin isompaa remonttia mm. kunnallistekniikka. Osaaminen muutokseen löytyy, mutta lupa-asiat täysin vieraita.

Järki sanoo ei kannata --- sydän huutaa hoosiannaa smiley_074
markokoo
Jäsen
Jäsen

Re: Pakkomielteenä rintamamiestalo

Viesti Kirjoittaja markokoo »

Kysymyksestäsi heräsi päällimmäisenä mieleen että oletko tosiaan suunnittelemassa itse tekeväsi tuollaisia muutoksia vuokrataloon - vai onko tarkoitus lunastaa ennen itselle? Vinttien asuinkäyttöön muuttamisesta kannattaa mennä yläkertaan mittanauhan kanssa ja laskea millaiset huonekorkeudet ja tilat lämpöeristysten yms rakenteiden jälkeen ja mahdollisesti uudet portaat - jos talo pieni pohjaltaan niin voi olla lopputulos yllättävän vähän. Tuolta http://www.rintamamiestalo.fi/viewforum.php?f=14 löytyy jonkun verran vanhempia keskusteluja itse lupaprosesseista.
lmfmis
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: viewtopic.php?f=9&t=8430

Viesti Kirjoittaja lmfmis »

Normaalit luvat, kuvat ja rakennesuunnitelmat tarvitaan. En muuten tiedä voiko muu kuin omistaja noita hakea...
Zaffodi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Zaffodi »

lmfmis kirjoitti:Normaalit luvat, kuvat ja rakennesuunnitelmat tarvitaan. En muuten tiedä voiko muu kuin omistaja noita hakea...
Valtakirjalla voi vuokralainenkin. Mutta itse en tosiaankaan lähtisi laittamaan työtä vuokrataloon ellei sitten ole pitkä vuokrasopimus ja edullinen vuokra. Mutta esimerkkejä siitä miten homma on päätynyt riitaan on monia, siinä kun vuokralainen onkin rempannut talon niin voi alkaa myyminen kiinnostamaan.
tee-se-itse
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tee-se-itse »

Rakennesuunnittelija, rakennekuvat, sähkökuvat, ilmanvaihtosuunnitelma, viemärikuvat, rakennusluvat, vastaavamestari, työnjohtaja. Noilla pääsee alkuun. Ainiin ja helvetisti rahaa :-D
"Ellei vikaa ole, älä rupea korjaamaan. Jos vika on todella paha - älä silloinkaan rupea korjaamaan."
Pikkuinkkuli
Uusi jäsen

Kiitos vastauksista :)

Tosiaan vuokra olisi alkuun ihan naurettavan halpa ja sopimus kirjoitettaisiin useammaksi vuodeksi, jonka jälkeen ehkä lunastus itselle. Talossa nyt alakerrassa keittiö kammari ja olohuone. Lastenhuoneeksi tuota vinttiö ajateltiin. Vintti on niin korkea että sinne mahtuisi ihan hyvän korkuinen tila. Tää on vielä niin rakastunut taloon jotta olisi valmis maksamaan itse koko remontin. :oops:

Paljonko nuo luvat on maksanut suurinpiirtein?

Mokoma talo tulee uniin joka yö. :twisted:

Hullu saa olla, muttei tyhmä
Ensku
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ensku »

Jäitä hattuun remppojen kans! Suunnittelu silti kannattaa aina! ;)
tee-se-itse
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tee-se-itse »

rakennekuvat 1600e , sähkökuvat 500e , ilmanvaihtosuunnitelma ja viemärikuvat 700e , rakennusluvat 300e. noin meillä kustansi.. Hinnoissakin on varmasti eroja.
"Ellei vikaa ole, älä rupea korjaamaan. Jos vika on todella paha - älä silloinkaan rupea korjaamaan."
markokoo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja markokoo »

Pikkuinkkuli kirjoitti:Tosiaan vuokra olisi alkuun ihan naurettavan halpa ja sopimus kirjoitettaisiin useammaksi vuodeksi, jonka jälkeen ehkä lunastus itselle. ... Tää on vielä niin rakastunut taloon jotta olisi valmis maksamaan itse koko remontin. :oops:
Muista että ei omistajalla ole mitään velvollisuutta myydä teille vaikka siellä olisit hommia tehnyt. Parhaassa tapauksessa pääset vielä maksamaan ostotilanteessa uudestaan jo itse maksamanne hommat. Tekisi mieli sanoa että jäitä hattuun ja jos tuolle tielle lähdet niin sopimukset viimeisenpäälle mielellään jonkun oikeasti asioista ymmärtävän toimesta. Kannattaa laskea inhorealistisesti omat kulut ja myös vaivat vuokrajaksolle per kuukausi ja miettimään sitten onko vielä halpa. Sori jos menee sormenheristelylinjalle, itselleni vain on opetettu jo pienestä pitäen että naapurin tontille ei rakenneta - liittyen siihen että suvussa kunnon riidat muutamassa eri paikassa kun välien ollessa hyvät on tehty kesämökkiä yms ja sitten kun tuuli kääntyy niin rakennukset purettu isojen riitojen säestyksellä. Vähän näen vuokrahommassa vastaavaa vaaraa jossei vuokra-aika ole sitten oikeasti pitkä - luokkaa useampi kymmentä vuotta ja mielellään uusimispykälällä ja myyntioikeudella kuten esim kuntien vuokratontit.
jtv000
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtv000 »

Ei mustakaan kuulosta hyvältä tuollainen järjestely, eri asia jos vuokraksi katsotaan remontti , esim. 2vuotta asumista vastaa yläkerran tekemistä asuinkäyttöön lupien kanssa. Tällaiseen en taas lähtisi vuokranantajana, että että.. Näitä on onneksi tehty 150 000 , joten unelmatalokin löytynee missä neliöt kohdallaan jos vuokrata pitää.
Pikkuinkkuli
Uusi jäsen

Eli viisainta on siis jatkaa vain sitkeästi etsintää, niin ne on muutkin sanoneet. Noh, nokka pystyyn ja kohti uusia pettymyksiä. :cry:

Pitäkäähän peukkuja Inkkulille jotta oma RMT löytyisi. Toivottavasti kuulette minusta vielä. :-)

-järki sanoo toista mitä sydän tahtoisi-
Luigi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Olisihan tuossa sellainen hyvä lähtökohta, että teillä olisi mahdollisuus ensin asua vuokralla vuosi-pari ja kartoittaa siinä samalla talon kuntoa ja todellisia remonttitarpeita, ja jos ei näytäkään hyvältä, niin sitten ollaan kuitenkin vain vuokralla ja vapaita lähtemään. Jos näyttää hyvältä, niin sitten ensin kaupan teko, ja vasta sitten remontteihin. Itse en edes uskaltaisi harkitakaan jotain tapetointia ja maalausta kummempaa vuokra-asuntoon.
Miehet sytyttää alta
tessu

Viesti Kirjoittaja tessu »

Nää on AINA pahoja juttuja kun saa asua ja voi korjailla.
Tuttava muutti kerrostaloyksiöön ja olivat suullisesti sopineet että kun ikkunat/ovet maalaa niin ei tarvitse edes takuuvuokraa maksaa, NOO olikin hommat hovissa muuttunu ja takuuvuokrakin piti maksaa heti ja viipymättä
Että mitään ei kannata tehdä ilman sopimuksia eikä mitään myöskään alkaa tekemään ellei paikka ole oma,koska omalle voi tehdä mitä haluaa kun vaan luvat on
kappalainen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja kappalainen »

Komppaan kaikki paperille. ja jokainen kuitti talteen.

Otsikko pisti silmään Pakkomielteenä rintamamiestalo.
Onko terapia aloitettu ja lääkitys hankittu? Kannattaa ainakin aika jo varata :lol:
Rmt-riippuvuudesta ei pääse eroon, mutta se voi viedä' hermot.
Yksi huhta alkoi yvllä nillittämään ja kertomaan mitä saa kirjoittaa, lopetin käytön
Vastaa Viestiin