Soveltuukohan tuo Uulan petrooli-ÖM käytännössä aidan maalaamiseen? Kosteuskuorma melkein samaa tasoa kuin aidassa.
Unohtui vernissa purkki talveksi ulkovarastoon (kylmään) - onko piloilla?
Petroliöljymaali ja porraskaiteet & Vernissan säilytys
Re: Petroliöljymaali ja porraskaiteet & Vernissan säilytys
ei se vernissa siitä mikskään mene. Itse löysin viime vuonna 5 litran peltikannun vanhaa vernissaa. Lienee etiketistä päätellen 80-luvulta.
Aivan priimaa tavaraa! Vuodessa on puolet kannusta kulunut moneen pieneen kohteeseen.
Aivan priimaa tavaraa! Vuodessa on puolet kannusta kulunut moneen pieneen kohteeseen.
- vesahy
- Jäsen

Minä löysin vanhaa Teho-öljymaalia liiteristä, monta talvea siellä viettänyttä. Purkin pohjalla oli harmaa möykky vernissan siällä. Kun sen huolelleisesti sekoitti, niin ihan toimiva maali siitä tuli.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
- PetteriKivimäki
- Jäsen

Hieman mietityttää kestääkö pö-maali pinnalla, johon jää vesi lillumaan.. Se kun on huokoisempaa ja himmeämpää kuin tavallinen pellavaöljymaali, jota sitäkin vois vahvistaa venelakalla tuossa käytössä.
Itse teen asiat yleensä vaikeamman (lue: perinteellisemmän) kautta, ja niinpä tilasin tuolta maailmalta 9 kiloa lyijyä ja tein itse maalia kahteen kuistiin ja portaikkoon ja tekemiini piharakennuksen ikkunoihin. Sotkin neljäsosan titaanivalkoista valkoisuutta ja peittoa tuomaan. Raskasta on maalata kun pitää monta kerrosta immukkaan lääppiä, vähän on vielä kesken:

Itse teen asiat yleensä vaikeamman (lue: perinteellisemmän) kautta, ja niinpä tilasin tuolta maailmalta 9 kiloa lyijyä ja tein itse maalia kahteen kuistiin ja portaikkoon ja tekemiini piharakennuksen ikkunoihin. Sotkin neljäsosan titaanivalkoista valkoisuutta ja peittoa tuomaan. Raskasta on maalata kun pitää monta kerrosta immukkaan lääppiä, vähän on vielä kesken:

Jumalauta, saunan takana on tilaa!
Ensi kesänä teen sinne kasvimaan.
Ensi kesänä teen sinne kasvimaan.
No nyt ovat kuitenkin maalatut sillä PÖM:llä - kahtotaan kauan kestää. Onhan tää yhellainen koe sitten - raportoin tänne jos jotain radikaalia tuolle tapahtuu.
Talon nurkkalaudat aikoinaan tuolla maalasin ja ovat vielä 2 - syksyn jälkeen moitteettomat. luulis näidenkin hetken kestävä. Kasasin ruuveilla joten yksittäisen osat helppo korjata tai vaihtaa.
Talon nurkkalaudat aikoinaan tuolla maalasin ja ovat vielä 2 - syksyn jälkeen moitteettomat. luulis näidenkin hetken kestävä. Kasasin ruuveilla joten yksittäisen osat helppo korjata tai vaihtaa.