Turhat työkalut

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
PetteriKivimäki
Jäsen
Jäsen

Re: Turhat työkalut

Viesti Kirjoittaja PetteriKivimäki »

^ Harkkoterä 10€+postikulut?

Mulla on Makitan 18 V akkukonesetti ja siinä puukkosaha kun on, niin tarvetta löytyy vanhassa torpassa jatkuvasti - viimeks viemärin ilmastusputken läpiviennin kanssa temusin..

Lasereilla ei tee täs talos mittää. Yks Ryobin on, ihan lelu ja turhake.
Jumalauta, saunan takana on tilaa!
Ensi kesänä teen sinne kasvimaan.
vesahy
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja vesahy »

Ainoa täysin turha, siis täysin käyttämätön kalu meitin työmaalla taitaa olla sähkökäyttöinen korkkiruuvi. Ostin kerran ihan hulluuttani kun oli niin reilussa alennuksessa. Kaikille muille vempaimille on ainakin kertakäyttöä löytynyt. Eniten on kaduttanut halvat vitosen yhden käden puristimet, jotka ovat kauniita katselal mutat eivät kestä sitä päätehtäväänsä eli puristamista.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
kappalainen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja kappalainen »

KAIKKI työkalut, jotka olen ostanut ovat turhia. Olisi pitänyt nuorena opiskella ja palkata joku tekemään hommat.
Turhin ostos lienee neljä halpaa selkäsahaa, joiden jälkeen uskoin, että on ostettava kerralla kunnollinen. Kokemus opettaa, nöyryyttää, köyhdyttää ja kiduttaa tekijää.
En myöskään tiedä mitä teen laserjalustalla, kun ei ole laseriakaan. :oops:
Ai hitto, tätä kirjoittaessa välähti...kaverillla jäi sellainen telakoneen alle....no nyt ei se ole enään turha.
Yksi huhta alkoi yvllä nillittämään ja kertomaan mitä saa kirjoittaa, lopetin käytön
lehmikangas
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja lehmikangas »

Maakaira on ollut erittäin turha. Meillä on maassa liikaa kiviä.
tessu

Viesti Kirjoittaja tessu »

Joo halvalla ei hyvää saa eikä köyhän kannata ees halpaa ostaa ,no joo mutta mua suututtaa sekin kun on isompia työkoneita joille ei saa sopivaa paikkaa keksittyä minne ne voi asetella ja sitten siinä aina niillä tehä,pitää raijata aina kaikki mukaan jonnekkin päin tonttia,no minkäs teet harvalal on sirkkeli joka nurkalla heeh!
Monesti olenkin huomannu että pikkuhommat hoituu niillä ihan käsityökaluilla,mitään naulainta tai jyrsintä en ees omista,ei ole ollu tarvetta niille,ymmärrän kyllä kun aletaan koko taloa rakentamaan/saneeraamaan niin siinä kyllä kädet väsyy jollei koneita ole,mutta satunnaisiin hommiin en kyllä viittis ostella.
No akkuporat ja paineilmat kyllä on tottakai ja paineilmaa löytyykin sitten talosta JOKA puolelta eipä tarvii paljon letkuja vedellä kun on linjat tehty parin tallin välillä ja talon,pihasaunaa ei viel mee .harmi heh.
On siinä jollain ollu huippuhetkiä kun on tuon huomannu,mutta ompa ollu käteväkin eikä ole ees maksanukkaan paljoa muut osat kuin liittimet.
Enemmänkin sitä kaikkea kyhäis kun vaan ois käyttöä niille systeemeille,JAA se turhin työkalu hetkonen ...oiliskohan se ollu se jarrusylinterien hoonikivilaite mikä tulee porakoneeseen,eipä ole ees mahtunu moneenkaan sylinteriin ja sitten kun mahtu niin heti halkes toinen hiomakivi,no varakivillä taas sai pelittää mutta saman homman olen tehny halkisahatulla putkenpätkällä ja hiomanauhalla siinä halkiosssa,että semmosta
vesahy
Jäsen
Jäsen

Sorkkaraudat olivat joskus tarjouksessa Honkakrissa ja ostin ison nipun. Ne, joiden pää oli oikien kippurassa, osoittautuivat lähes käyttäkelvottomiksi, ei mahdu oikein mihinkään koloon eikä vääntöön saa voimaa. Paras rautani on ikivanha Fiskars, joka on kevyt ja kimmoisa ja kulmat justiinsa oikeat.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
remykv
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja remykv »

halppis ulkovuorinaulain,TEKEE RUMAA JÄLKEÄ ja tuli autotallin ulkovuoren naulauksessa tenniskyynärpää ja vaivas helv...n pitkään
talon naulasin laadukkaalla runkonaulaimella ja jälkeen olen tyytyväinen
bilteman työkaluihin olen tyytyväinen,takuu 10v...halvimmat olen jättänyt hyllyyn
sloisa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja sloisa »

Melkein tekisi mieli sanoa että kaikki sähkökäyttöiset vehkeet. Meinaan että kavensin kattopanelinkin perinteisesti pykäliä sahaten ja puukolla lohkoen. En viitsinut alkaa pystyttämään sirkkelipöytää ja kärsimään metelistä ja joka paikkaan tunkevasta pölystä mokoman takia.
vesahy
Jäsen
Jäsen

sloisa kirjoitti:Melkein tekisi mieli sanoa että kaikki sähkökäyttöiset vehkeet.
Ei niitä silloin edes ollut kun pula-aikana rintsikoita pykättiin. Ja sähkökin oli säännöstelyssä.
Vastaa Viestiin