PetteriKivimäki kirjoitti:^ että rohjakkeessa on moottorissa kaksi sylinterikannen yläpuolista nokka-akselia?
Vaan enpä yhtään moista moottoria ole rapsutellut, kun sattuneesta syystä tutuiksi tulleissa Mersun OM61x moottoreissa on vaan se yks..
Eikäku Marinan kohdalla se tarkoitti jotta twin carburetor elikkä kaasuittimia kaksi kappalein. Jos suomi olisi valtakieli eikä englanti niin sehän olis Morris Satama KKK
Ymmärtääkseni sama moottori kuin MGB:ssä eli BMC:n B-sarjalainen, 1800cc ja jotain 90hp. Patarautaa ja työntötangot.
Kari
"...and we'll raise up our glasses against evil forces,
singin': 'Whiskey for my men and beer for my horses!' "
lapanen kirjoitti:Eiko tän ketjun voisi jo sulkea ja poistaa, ei liity mitenkään aiheeseen?
Ja just kun pääsi aiheeseen vanhoja muistelemaan Mun eka autoni oli -69 Cortina, 1.6 litrainen Kenttiläinen patarautainen työntötankokone. Kyllä se vaan oli eri peli verrattuna kavereiden kupliin! Yhdellä kaverilla oli muuten Marina. Sarjassamme siperia opettaa voi muistella sitä kun Corttinasta paloi kansipahvi ja avasin sen sitten kotipihalla. Työntötangot laitoin nätisti järjestyksessä pöydälle mutta onnistuin jotenkin pudottamaan ne kaikki lattialle. Oli muuten pikkuisen venttiilit sekaisin kun sain motin kasattua
OIKEIN siellä joku sentää ties Marinan kirjaimet,aika hyvin on menny sitte kun on Kentistä kansipahvi kärynny,harvoin menee ja yleensä siihen syykin löytyy?
No tää ei kuulu tosiaankaan aiheeseen kun tuol joku sano,MUTTA ladoista (ei Ladasta) hehe voi kyllä löytyä kaikkea voipi olla myös niit äei toivottujakin aineita!
Että olkaan varuillaan kun vanhoja paikkoja pengotte,itte penskana kaiveltiin tääl nurkista vaikka mitä tököttejä ja jauhoja eikä paljoo kukaan varotellu kun ei tainneet tietää itekkään mitä siel oli?? onneksi oli sitä ikää jo senverra että tajus käsitellä varovasti ettei ois kaikki heti henkosissa heh
Tessun kommentti on ihan paikallaan latojen tonkijoille, hengitysmaski ei myöskään olisi huono varuste mm. myyräkuumetta vastaan. Meikäläisen isäukko on varsinainen hamstraaja joten mökin vajassa on mm. liuotinpurkkeja jopa 10l kokoisia joissa ei lue mitä sisällä on... Rotanmyrkyt on meikäläisen jäljiltä joten ne on ihan omassa muovilootassaan.
tessu kirjoitti: HEI HALOO kai mä nyt tiedän missä Morris on valmistettu kun itsellä seisoo lepikossa Austin Maileri!!,tallissa Cortiina , on 3 Britti traktoria ,ollu tähtivalo Cortina,ja paljon tuttuja joilla on Britti Ford ym.
Ja eikös siinä ollu että Marina JA muita Japseja,toden näkösesti moni muu ei ole ees ajanu Brittiautolla ikinä,itte sain kosketuksen siihen kun tuo Cortina ostettiin uutena taloon ja sillon olin itse alle 4v,uskompa että moni muu ei erota edes Brittiautoja harraste parkeista??
Pitäsköhän heittää kysymys että mitä mahtoi tarkoittaa kun Marinassa luki etusiivessä TC?
Juu ei ollu tarkoitus aukoa päätä vaan tuo muotoilu että Marinaa JA muita japseja kyllä antaa ymmärtää sanovasi Marinaa Japsiksi :)