Kokemuksia pääkaupunkiseudun kattofirmoista

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Vastaa Viestiin
Ville Marttila
Uusi jäsen

Kokemuksia pääkaupunkiseudun kattofirmoista

Viesti Kirjoittaja Ville Marttila »

Olemme etsimässä tekijää peltikattomme maalaukselle ja pikkukorjaukselle (vanhoja läpivientejä ja rakoja seinällenostopelleissä, käytöstä poistetun antennin poisto ja reiän paikkaus, piipunhatun asennus, yms.), ja olemme nyt valitsemassa tekijää tarjousten perusteella. Ajattelin nyt täältäkin kysyä jos jollakulla olisi kokemuksia suuntaan tai toiseen sellaisista firmoista kuin RT-Väkevä Oy, Vantaan Peltisepät Oy, Kattotutka Oy ja Hattulan Rakennus ja Kattotyö. Eli oletteko teettäneet kattohommia jollakin näistä ja jos olette, niin mitä mieltä olette lopputuloksesta?

Täällä varmaan suurin osa maalaisi katon itse, mutta meillä ei valitettavasti tällä hetkellä ole aikaa siihen. Lisäksi katon jyrkkyys (45°) ja se, että katosta pitäisi saada irti kaikki vanhat lohkeilevat maalit ennen uudelleenmaalausta tekevät hommasta hieman haastavan amatöörille. Eli jos kenelläkään on jakaa kokemuksia jostakin noista firmoista valinnan tekemisen pohjaksi, niin olisimme kovin kiitollisia. Hintaerot eivät ole mitenkään valtavia, mutta olennaisinta olisi saada tekijä jonka työn jälki kestää vähän pidempäänkin. Edellisestä maalauksesta ei ole kuin 5 vuotta, mutta sen pohjatyöt tehtiin ilmeisen hutiloiden eikä kyseinen firma ollut varsinaisesti mitenkään erikoistunut kattojen maalaukseen; tällä kertaa olisi tarkoitus saada aikaan hieman parempi lopputulos.
maenjuh
Jäsen
Jäsen

Re: Kokemuksia pääkaupunkiseudun kattofirmoista

Viesti Kirjoittaja maenjuh »

Itse olin opiskeluaikana Kattotutkalla töissä vuokramiehenä. Siitä on tosin jo yli vuosikymmen vierähtänyt, mutta firman puikoissa näyttäis olevan samat tyypit. Tuolloin vain huomasin, että hommat hoidettiin tosissaan. Tietysti kohteet olivat isoja taloyhtiöitä, joiden referenssiarvo on ok-taloa suurempi.
harnojukka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja harnojukka »

Rohkenen väittää, ettet saa haluamaasi lopputulosta keneltäkään noista. Peltikaton maalaus vaatii ensin ruostekohtien hionnan ja ruosteenestopohjamaalin niille kohdin heti hionnan jälkeen, koko katon pesun, kuivatuksen, pohjamaalauksen tartuntapohjamaalilla ja vasta sitten pintamaalauksen. Jossain kohtaa noissa firma kuin firma lintsaa aivan varmasti. Ei niillä ole aikaa juosta useampana päivänä ja noudattaa orjallisesti tuoteohjeita/kuivumisaikoja.

nimim. kokemusta yhden kunnolla tehdyn 45-astetta kaltevan peltikaton maalauksesta itse alusta loppuun suoraan amatööripohjalta ilman aikaisempaa kokemusta
Ville Marttila
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja Ville Marttila »

harnojukka kirjoitti:Rohkenen väittää, ettet saa haluamaasi lopputulosta keneltäkään noista. Peltikaton maalaus vaatii ensin ruostekohtien hionnan ja ruosteenestopohjamaalin niille kohdin heti hionnan jälkeen, koko katon pesun, kuivatuksen, pohjamaalauksen tartuntapohjamaalilla ja vasta sitten pintamaalauksen. Jossain kohtaa noissa firma kuin firma lintsaa aivan varmasti. Ei niillä ole aikaa juosta useampana päivänä ja noudattaa orjallisesti tuoteohjeita/kuivumisaikoja.

nimim. kokemusta yhden kunnolla tehdyn 45-astetta kaltevan peltikaton maalauksesta itse alusta loppuun suoraan amatööripohjalta ilman aikaisempaa kokemusta
No, meillä ei valitettavasti ole mahdollisuutta tehdä tällä hetkellä itse, ja suunnilleen tuolta noiden varteenotettavimpien tarjousten työnkuvaus näytti, eli ainakin lupasivat tehdä kaikki nuo vaiheet. Juuri työsuunnitelman toteutumisen todennäköisyyden maksimoidakseni kyselinkin aiempia kokemuksia. Valvomassa ajattelin toki itse olla, mutta itse tekemällä tuohon menisi niin paljon aikaa, ettei pysty nyt oman väitöskirjatyön viimeistelyltä irroittamaan. Ja kyllä tuo on useamman päivän aikana tarkoitus tehdä.
maenjuh
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja maenjuh »

Pakko kuitata harnojukalle: sanoin itse hankkineeni kokemusta yhdessä mainituista firmoista. Väitän heidän tekevän hommansa hyvin. En jaksa luetella kikkoja, joita Kattotutka käytti mainitsemiesi varmasti tarpeellisten työvaiheiden lisäksi.
Vastaa Viestiin