Eikös sulla ollut se sveni, joka osasi siirtää sitä kylmää ja lämpöä eripaikkoihin tehokkaasti?tuuma kirjoitti:Onnittelut Hussesta! Mäkin sellaisen haluaisin mutta kaksipyöräisen...
Niin, vaikkette ehkä usko niin minä tykkään halkoa puita. Hyvin usein nuoruudessa tein huvikseni halkoja kun ei ollut muutakaan tekemistä. Se on tosiaan terapeuttista. Kummallista tyydytystä saa kun onnistuu isku niin että klops vaan ja yhdestä puusta tulee kaksi. Mutta on se hermoja raastavaa kun sattuu oksainen tai muuten kenkkumainen vastaan![]()
Olen mä ajatellut ottaa rankoja mutta kun en tiedä milloin olisi aikaa niitä pätkiä tahi halkoa. Kaksi vuotta on kaverin mökiltä saadut pöllitkin jo olleet sokkelia vasten, lahoavat pian
Tänä vuonna on kokonaista 9 päivää kesälomaa ja lauantaithan ovat edelleen työpäiviä kun noita lasketaan niin eipä tässä paljoakaan ole "luppoaikaa".
Sen ehkä teen että pari mottia valmiita halkoja otan talveksi tai brikettejä. En ole vielä päättänyt mutta jotenkin pitäisi leikata nuo huippupakkasten sähkökulut ja halot olisi käteviä iltasella nakella jämään kunhan saisi sen arinan rakennettua öljypesän puolelle. Huonoin homma on se että jämän vesitilavuus on niin pieni että varaavuutta ei oikein ole. Tuo öljysäiliö niin houkuttaisi tehdä varaajaksi mutta siinäkin on monta mutkaa vastassa.
Porin Matti olisi ainakin syytä saada talveksi sisään ja jopa tulille!
Onpas tänään vilpoinen päivä, melkein tekisi mieli laittaa vilpero päälle! En silti viitsi kun yläkerrassa on niin lämmin että pitää ikkunoita pitää auki.
1 tai 2 pölliä jos vaan tekee, ei tule edes hiki ja jos jokatoinen ilta kopsauttelee sen muutaman kerran niin parissa kuukaudessa tulee jo yllättävästi sitä puuta, ei nyt mitään suuria määriä, mutta aina eteenpäin, eikä se kroppa muuta tarvitse, jo sillä saa erilaisen fiiliksen aikaan, vai onko se vaan yläpää jossa se tapahtuu, no kuitenkin alle vartti kerrallaan on enemmän kuin nolla.
Ne oksien kohdat on vähän sellaisia, että mun mielestä niitä oppii katsomaan siten, että osaa lyödä halki oksista huolimatta, vähän erikohdista vaan poksuttelee menemään, sitten voi kopsautella kylkeenkin, sekin joskus auttaa asiaa, mutta kyllä apinanraivo on aina paras vaihtoehto kaikkeen