No työttömällä putkimiehellä ei välttämättä ole niitä työkaluja siellä kotona!
Jospa onkin ollu isommanfirman palveluksessa kuten itte aikoinan ja tuli lama eikä töitä ollu niin sinne ne työkalut jäi varastolle,talon kun olivat!
Eihän sillä autonasentajallakaan sitä autonosturia varmaan siinä kerrostalonpihassa ole? heh
Eikä moni firma edes pidä moniakaan työkaluja enää itsellään vaan vuokraa sen mitä tarvitsee,halvempaa kun on niin.
Toisaalta asiallinen ammattimies kyllä ottaa yhteyttä ja neuvottelee sen mitä pitääkin eikä vaan luimistele nurkan takana heh
Miten vaikeaa voi olla putkimiehen löytäminen?
-
TalollinenTaapertaja
- Jäsen

Re: Miten vaikeaa voi olla putkimiehen löytäminen?
Oma kokemus Nurmijärveltä on, että tommoseen pikkuhommaan ei saa putkimiestä. Yritin useampaa firmaa, luvattiin yhdestä tullakin tekemään " ens tiistaina", ja kun ei tullut ja soitin keskiviikkona, "en ehtinyt, katsotaan ens tiistaina uudestaan", ja ei taaskaan ehtinyt edes ilmoittaa ettei tule.. Ei vaan onnistunut. Täysin käsittämätön kuvio. Kaikessa muussa on onnistunut, kaivinkoneurakoijissa ja muissa mitä on remppoihin tarvinnut, mutta putkimiestä ei vaan saanut.
Oma ratkaisuni oli tehdä itse. Saksasta putkikierrevehkeet (mustien patteriputkien tekoon) ja homma onnistui hyvin. Oppi samalla uuden taidon. Toki putkityökokemusta on työn pohjalta tuonne 1000bar asti, joten en pelännyt niitä tehdä. Huvikseni PEX putkenkin erillisellä putkenpätkällä koeponnasin helmiliittimien kanssa ja kesti noin 70bar asti ennenkuin 15mm PEX putki halkesi. Vanhassa talossani muiden putkienkin ikävähennys on 100%, joten vakuutukseen tuo itse tekeminen ei vaikuttanut mitään, eli vakuutus ei maksa mitään muutenkaan.
Oma ratkaisuni oli tehdä itse. Saksasta putkikierrevehkeet (mustien patteriputkien tekoon) ja homma onnistui hyvin. Oppi samalla uuden taidon. Toki putkityökokemusta on työn pohjalta tuonne 1000bar asti, joten en pelännyt niitä tehdä. Huvikseni PEX putkenkin erillisellä putkenpätkällä koeponnasin helmiliittimien kanssa ja kesti noin 70bar asti ennenkuin 15mm PEX putki halkesi. Vanhassa talossani muiden putkienkin ikävähennys on 100%, joten vakuutukseen tuo itse tekeminen ei vaikuttanut mitään, eli vakuutus ei maksa mitään muutenkaan.
Joo, loppujen lopuksi on ihan sama miten urakoitsijat asiat kuten markkinoinnin ja asiakastyytyväisyyden hoitaa, hommia tuntuu olevan kädet täynnä.
Mulla on siitä hyvä tilanne että urakoitsijoita on työn puolesta mutta ei sieltä itärajan suunnalta valitettavasti. Tulevat vähän nopeammin kun yritysasiakas soittelee.
Mutta silti olen itse vetänyt kaikki putket, tein osan liitoksista ja kalusteasennuksista. Putkari kävi kytkemässä uudet johdot vesimittariin, boilerin ja osan hanoista. Tuo on loppujen lopuksi niin simppeliä hommaa ettei sen takia jaksa ketään juoksuttaa paikalle.
Edit: niin siis tämä tietty edellyttää osaamista ja työkaluja joten ei se tietenkään kaikille sovi.
Mulla on siitä hyvä tilanne että urakoitsijoita on työn puolesta mutta ei sieltä itärajan suunnalta valitettavasti. Tulevat vähän nopeammin kun yritysasiakas soittelee.
Mutta silti olen itse vetänyt kaikki putket, tein osan liitoksista ja kalusteasennuksista. Putkari kävi kytkemässä uudet johdot vesimittariin, boilerin ja osan hanoista. Tuo on loppujen lopuksi niin simppeliä hommaa ettei sen takia jaksa ketään juoksuttaa paikalle.
Edit: niin siis tämä tietty edellyttää osaamista ja työkaluja joten ei se tietenkään kaikille sovi.
-
tessu
Hieno homma kun sait itse tehtyä!
Joo ei patteriputkien tekoon paljoa ammattimiestä tarvi kun ei painettakan ole kuin nimeksi,IHME heppuja on putkart sielläpäin?
Johan siinä menee maine kun ei ees paikalle tule!
Joo ei patteriputkien tekoon paljoa ammattimiestä tarvi kun ei painettakan ole kuin nimeksi,IHME heppuja on putkart sielläpäin?
Johan siinä menee maine kun ei ees paikalle tule!