Olin pari kuukautta sitten mukamas viisas ja kerättiin villasukat yhteen pussiin turvaan--> seuraavan kerran kun avasi niin se kuhisi aikuisia perhosia, kuin muurahaispesä! Hyi yök... Toukat olivat syöneet jopa vuoderahin sisuksia eli koko rahi lensi myös roskiin. Vaatteita kans heitetty pois jätesäkkikaupalla, pipot+muut talviasusteet olivat yllättäen kelvanneet kun olivat villaa ja kaikkea pörröistä. Ja vaikka nyt eivät ole ansoihin tarttuneet (varmaankin jotain sekunda-ansoja kun ei toimi) niin tiedän vaatekoiksi, kun liiskaamalla niistä irtoaa sellaista kultaista "hiukkasta" mitälie..mankeli80 kirjoitti:Muutto kävi myös minulla mielessä. Mutta tosiaan kun ötökät voisivat muuttaa mukana tai uudessa paikassa olla eri ötökät... Niin olen päättänyt, että ellei niitä pois saada niin täytyy niiden kanssa oppia elämään.
Mistä löysitte noita pesäkkeitä? Tarkoitan, että löytyikö selviä "toukka-armeijoita" joistakin paikoista?
Meillä oli niin paljon hommaa silloin noiden tekstiilien pesuissa, etten yksitellen kaikkia käynyt läpi ja löysinkin yksittäisiä yksilöitä eri puolilta taloa. Onhan niitä jokaisessa paikassa ollut todennäköisesti useita, mutta roskiin mennyt. Tosiaan tuli hävitettyä niin paljon tavaraa. Esimerkiksi liinavaatekaapin yhdeltä hyllyltä löysin toukan --> heitin kaiken roskiin siltä hyllyltä...
Meillä noihin ansoihin lensi useampikin yksilö. Laitoin eri puolille taloa roikkumaan kun halusin tietää onko tosiaan kyse vaatekoista. Ja kyllähän niitä aika nopeastikin lensi siihen kiinni. Taisi muutamassa tunnissa olla jo pari yksilöä kiinni. Nyt odotamme mikä tulee syksyllä olemaan tilanne.
Inhottavaa on kyllä....
Pakkohan näiden kanssa on oppia elämään jos ei eroon pääse, en vain tykkää kun oikeasti pelkään noita otuksia vaikka tiedän ettei ne ihmiselle mitään tee..