Keittiönkaapin ovet tee-se-itse

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Vastaa Viestiin
ata66
Jäsen
Jäsen

Keittiönkaapin ovet tee-se-itse

Viesti Kirjoittaja ata66 »

Muistelen nähneeni tästä jotain keskustelua, mutta otetaans vielä: keittiönkapit on entinen omistaja joskus uusinut, runko ja ovet lastulevyä. Kuitenkaan ei ole mitään syytä räjäyttää koko kyökkiä vaan saada kauniit ovet. En tiedä mikä pinnoite lastulevyssä on (joku viilu, alunperin valkoisen muovin näköinen), sittemmin ne on maalattu ja ovat karsean näköiset kun maali ei pysy. Lisäksi osa ovista turpoaa alareunasta höyryjen ansiosta.

Ovista ei taida tulla edes raivokkaalla yrittämisellä mitään, mittatilausovia ei kestä lompakkoni. Jospa näppäränä miehenä teen ovet itse. Ajattelin mdf levyä. Nyt sitten vinkkejä / kokemuksia. Mitä paksuutta kannattaa ajatella, mietin saranoiden upotusta tässä. Mitä muuta tulee mieleenne, pohjamaali/tartuntamaali, sitten pintaan mitä? Miranolia, Empireä? Minulla on ruisku, jolla saa kyllä nättiä jälkeä.

Tuossa saa mukavasti iltoja vierähtämään ja vaimo kiittää :-D
Elämä on jatkuvaa opettelua ja myyntipuheisiin kannattaa suhtautua varauksella
Zaffodi
Jäsen
Jäsen

Re: Keittiönkaapin ovet tee-se-itse

Viesti Kirjoittaja Zaffodi »

Oven paksuus pitäisi olla ainakin 18mm, mdf käy hyvin mutta sekin turpoaa kosteudessa. Saranoiden upotukseen saa ihan sitä varten tehdyn poranteränkin.
Maalaus sitten tosiaan pohjamaali+useampi pinta. Pölytön maalaamo olisi hyvä olla.
sarte
Jäsen
Jäsen

Re: Keittiönkaapin ovet tee-se-itse

Viesti Kirjoittaja sarte »

http://www.puuproffa.fi/proffin/index.p ... Itemid=111

Kimpi- eli rimalevyä kannattaa myös harkita, ei ole yhtä arka kosteudelle kun MDF, mutta kuitenkin halvempaa kuin vaneri.

Tuolla on ainakin juttua tuosta materiaalista tehdyistä kalusteista:
http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic ... y&start=30
Vastaa Viestiin