Juu, olen myös nähnyt aika komean leimahduksen kun olin vähäpoikana telakalla harjoittelijana. Rakenteilla olevaan laivaan tuodaan hitsausvirta paksua kaapelia pitkin ja kannella on terminaali, jossa paksu virtakisko ja siinä mutterikiinnitys hitsauskaapeleille. Ja tietenkin teräskoppa ympärillä. Jos kaapelin kenkää kiinnitti huolimattomasti niin suuri jakoavain saattoi tehdä sillan kaapelikiskon ja kuoren välille. Osattiinhan sitä välttää mutta niin vain joskus hikna hipaisi ja kainakin kerran kunnolla. Jakoavain siinä häviää olemattomiin.KariFS kirjoitti:...itse vaan nähnyt katveesta kun kaveri oikosulki 13mm lenkkiavaimella työkoneen akun plussan runkoon, se oli kuin olisi salamavalo välähtänyt, ja kaveri ei vähään aikaan nähnyt mitään.
Tappava pyyhkeenkuivain ?
- vesahy
- Jäsen

Re: Tappava pyyhkeenkuivain ?
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
-
tessu
Re: Tappava pyyhkeenkuivain ?
Vai oliko vikana vain liikaherkkä vikavirtakytkin tai autom.sulake?
Siinä taas amisjonnet ihmeissään kun oli joku tehny vikakytkennän voi voi,tais sähkäri suuttua ja antaa pojille tukkapöllyä,AI NIIN mutta eihän lapsia saa enää kurittaa heh!
Kaverilla sama juttu kun on paljon kuormaa ja sähkökatko tulee,sähköjen palauduttua lähtee autom.sulakkeet irimaikoopi asennutta tavalliset tulppasulakkeet ja 16A hitaat niin jopa kestää,vikavirtaa kielti asentamasta OLLENKAAN!
Että semmosta sähkötekniikkaa nykysin,yhtä paskaa kuin autoissakin jasitten jonnet ihmettelee oikaria heh heh
Siinä taas amisjonnet ihmeissään kun oli joku tehny vikakytkennän voi voi,tais sähkäri suuttua ja antaa pojille tukkapöllyä,AI NIIN mutta eihän lapsia saa enää kurittaa heh!
Kaverilla sama juttu kun on paljon kuormaa ja sähkökatko tulee,sähköjen palauduttua lähtee autom.sulakkeet irimaikoopi asennutta tavalliset tulppasulakkeet ja 16A hitaat niin jopa kestää,vikavirtaa kielti asentamasta OLLENKAAN!
Että semmosta sähkötekniikkaa nykysin,yhtä paskaa kuin autoissakin jasitten jonnet ihmettelee oikaria heh heh