tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
tuuma
Jäsen
Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

Ai niin, Jtbo, oletko kuullut että kuvia voi laittaa jonnekin myyntiin ja joskus joku jopa ostaakin niitä ja kuvaaja saa jonkun siivun itselleen. Ajattelin vain kun sulla on selvästikin taito ja silmää niin kymppi silloin ja toinen tällöin olisi kai ihan plussaa?

Se on mun päämäärä että joskus saisin kuvan, jonka kehtaisin sinne laittaa ja extraa olisi jos sen joku mielenhäiriöinen ostaisikin :lol: :lol: :lol:

Pääsin tänään vihdoin vähän aikaisemmin tätä "kellaristudiota" testailemaan. Volyymin puolenvälin tuntumassa noista pikku linnunpöntöistä tuli semmoinen vaste yläkerrasta puhelun muodossa että lattia resonoi tuvassa... Tuossa välissä kumminkin tuo betoni korppu ja 125-200mm puhallettua ekovillaa melko tiukkaan tampattuna, ilmasulku ja 28mm lauta, niin olen yhä hämmästynyt noista Pvalilan vinkkaamista pikkukajareista. Kysymys melkeinpä kuuluu että mihin isompia tarvitsee, tai suppareita? Äänenpainekin tuntuisi kivasti vähintään riittävän että tehonkesto. Kovemmilla voimakkuuksilla tulee musiikista minun mielestä eroon erilainen maailma, vaikka onhan se kiva hiljaisellakin kuunnella. Voihan olla että mun kuuloalue on kapea mutta harvinaisen selkeästi nuo soivat suurempaa tehoakin syöttäessä.

Nyt olen kehunut niitä tarpeeksi! Harvoin vain olen näin hämmästynyt vaikka tiedän että oikeat hifistithän nauravat mulle kun ylistän noita lähes. Mun korva ei olekaan heidän korva, mulla on aika paljon vaikkua ja muuta välissä ennen tärykalvoa :wink:
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
tuuma
Jäsen
Jäsen

Levyraato... Vaikkei tänä vkl pitänyt...

http://www.youtube.com/watch?v=-DvGi26V_nA

Ranskan viimeisin Euroviisuvoitto, vuodelta 1977, joku tainnut plagioinnin kultaisena aikana senkin omia itselleen...
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

tuuma kirjoitti:Ai niin, Jtbo, oletko kuullut että kuvia voi laittaa jonnekin myyntiin ja joskus joku jopa ostaakin niitä ja kuvaaja saa jonkun siivun itselleen. Ajattelin vain kun sulla on selvästikin taito ja silmää niin kymppi silloin ja toinen tällöin olisi kai ihan plussaa?

Se on mun päämäärä että joskus saisin kuvan, jonka kehtaisin sinne laittaa ja extraa olisi jos sen joku mielenhäiriöinen ostaisikin :lol: :lol: :lol:

Pääsin tänään vihdoin vähän aikaisemmin tätä "kellaristudiota" testailemaan. Volyymin puolenvälin tuntumassa noista pikku linnunpöntöistä tuli semmoinen vaste yläkerrasta puhelun muodossa että lattia resonoi tuvassa... Tuossa välissä kumminkin tuo betoni korppu ja 125-200mm puhallettua ekovillaa melko tiukkaan tampattuna, ilmasulku ja 28mm lauta, niin olen yhä hämmästynyt noista Pvalilan vinkkaamista pikkukajareista. Kysymys melkeinpä kuuluu että mihin isompia tarvitsee, tai suppareita? Äänenpainekin tuntuisi kivasti vähintään riittävän että tehonkesto. Kovemmilla voimakkuuksilla tulee musiikista minun mielestä eroon erilainen maailma, vaikka onhan se kiva hiljaisellakin kuunnella. Voihan olla että mun kuuloalue on kapea mutta harvinaisen selkeästi nuo soivat suurempaa tehoakin syöttäessä.

Nyt olen kehunut niitä tarpeeksi! Harvoin vain olen näin hämmästynyt vaikka tiedän että oikeat hifistithän nauravat mulle kun ylistän noita lähes. Mun korva ei olekaan heidän korva, mulla on aika paljon vaikkua ja muuta välissä ennen tärykalvoa :wink:
Mietin tässä, että resonoikohan se lattia palautteen vai kajareiden voimasta :mrgreen:

Olen tosiaan miettinyt, että ehkä niitä kuvia voisi myydä, mutta pitäisi ensin saada riittävän hyviä kuvia otettua, että kehtaisi laittaa myyntiin, vähemmän yllättäen. Ei kehtaa kovin huonoa laittaa, kun sitten saattavat pitää mun myymiä huonoina eivätkä edes katso myöhemmin kun jotain on myynnissä. Tosin luulen, että pvalila tässä kohtaa repii hiuksia päästään ja ojentelee jo kovasti karttakeppiään ettei se ota jos ei annakkaan smiley_074

Ehkä tämä olisi levyraatoon sopiva WTF vastine :)
http://www.youtube.com/watch?v=jSxP4WnPafY
tuuma
Jäsen
Jäsen

Voihan se palaute olla aina kombinaatio kaikesta, tähtien asennoista lähtien :-)

Ihan mukavat soundit tuossa sun: "Mitä ihmettä" -kappaleessa. Ei huono. Musiikkiin pitää minusta asennoitua, huonokin voi olla hyvä ja aivan surkea olla todella mahtava ja sitten populäärinen voi olla täysin luotaan pois työntävä, onneksi.

Hmmm. Lumian kameraosioon tuli päivitys, jolla se opastaa panoraamakuvaan. Aikani ihmettelin kun se selvästikin yritti olla fiksu ja kertoa nuolin ja symbolein missä kohti jälleen pitää napsauttaa, niin tulin tulokseen että tuo saattaa jopa toimia mutta kun niin olen tuon järkkärin pauloissa niin en oikeasti sen enempää perehtynyt.

Makro -moodi on siinä ihan ok, vaikkakin se oikeasti toimii kaiketi paremmin termillä lähikuvaus, mitä olen nyt hissukseen opiskellut, milloin huvittanut.

Pvalila on varmasti teroittamassa karttakeppiään siinä sellaisessa opettajan pöytään kiinnitettävässä rouskuttimessa... mutta eihän nuo opettajat enään saa ottaa mitään otetta vintiöistä niin voidaan täällä häiriköidä, kunnes tulee sanan säilällä näpeille...
tuuma
Jäsen
Jäsen

Jos ei vehkeet taivu, niin ainahan voi etsiä suuremman kohteen... Luonnollisesti tuuma mitta tuossa...

Kuva

Jääkaapista tuommoinen löytyi tai oikeammin sen pakasteosiosta. Eihän tuo kaikkia ammattilaisjuttuja toteuta mutta joku rohkaisi ettei sen niin väliä. Ilman salamaa kumminkin ja joku 9w ESL luukun takana vain.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

jtbo, kauneus on ostajan...tarkotan siis katsojan silmässä!

Jos sinä laitat kymmenen sun ottamaa kuvaa paremmuusjärjestykseen, niin tuo järjestys ei välttämättä vastaa lainkaan suuren yleisön (ostavan yleisön...) käsitystä asiassa.

Kuva, jossa on enemmän vikoja kuin sinä jaksat luetella, saattaa olla sun kuvistasi se, joka myy parhaiten.

Tuuma, suppanen mahdollistaa taajuustoiston ulottamisen matalammille taajuuksille. Toki se mahdollistaa myös suuremman äänenpaineen ja joskus paremman äänenlaadun kautta koko taajuusalueen (pikkukajarit toistavat äänet puhtaammin, kun suppasen toistama osuus suodatetaan pois pääkajareille menevästä signaanista eikä pienehköä bassoelementtiä poikkeuteta yhtä rajusti kuin ilman suppasta).

Turha ihmetellä, jos kajarit kuulostavat erilaisilta eri äänenvoimakkuuksilla: ihmisen korvan taajuusvaste on aivan erilainen eri äänenvoimakkuuksilla.

Kyllähän nuo sun pikkukajarit ovat niittäneet mainetta, jopa what hifi? on noteerannut ne aikoinaan varsin ylös.

Hieno oivallus, Tuuma! Onko murkku tehty suklaasta?
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Väsyttää kamalasti...

Tuon Mitsun VL satasen lisäksi olen pohdiskellut kattilajuttuja.

Multa loppuu kohta öljy ja olenkin miettinyt kytkentää, joka turvaisi sulakkeiden hyvinvoinnin.

Eli jos en osta boileria vaan teen käyttöveden kattilan vastuksilla, niin silloin ehkä riittäisi noin 4000 watin lämmitysvastusteho (jos watteja ei juurikaan käytetä radiaattorien lämmittämiseen vaan ihan vain käyttöveden).

Toisaalta mun 10 kW kiuas toimisi ihan ok myös 6,6 kW kiukaana.

Eli molemmista minä harkitsen yhden vaiheen poistamista käytöstä.

Kattilaan pitäisi tietysti myös tunkea pesä täyteen villaa.

Into kuormittaa vain kahta vaihetta johtuu siitä, että mulla on nykyisin yhdessä vaiheessa kaksi ilppiä eli melkoisen rankka kuorma.

Kattilalle tuossa vuorottelussa pitäisi laittaa etuoikeus, kiuas kuumenisi silloin kun kattila ei sähköä tarvitse.

Tuumalla muistaakseni 220 litran / 3KW urtsiboileri on riittänyt perheen suihkutarpeiksi: mulla oloisi vesitila vain 180 litraa ja eristeenä vain villaa. Kaiketi myös tuo öljykattila jaksaisi 4 kW teholla vedet tehdä, kompensoihan tuo ylimääräinen kilowatti kivasti sitä, että vettä on 40 litraa normimoduulia vähemmän.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Hmm, teillä kasvaa kummia otuksia pakastelokerossa :-D

pvalila on ihan oikeassa kyllä tuossa, tosi vaikea ellei jopa mahdoton sitä on itse etukäteen tietää mikä se on myyvä kuva.

Ääh, nenästä on tippunut ikäänkuin vettä koko päivän, aina tippa silloin ja tällöin, ikinä ei voi tietää että tipahtaako kun kääntää päätä alaspäin, mutta ei varsinaisesti nuhakaan muka ole.
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Väsyttää kamalasti...

Tuon Mitsun VL satasen lisäksi olen pohdiskellut kattilajuttuja.

Multa loppuu kohta öljy ja olenkin miettinyt kytkentää, joka turvaisi sulakkeiden hyvinvoinnin.

Eli jos en osta boileria vaan teen käyttöveden kattilan vastuksilla, niin silloin ehkä riittäisi noin 4000 watin lämmitysvastusteho (jos watteja ei juurikaan käytetä radiaattorien lämmittämiseen vaan ihan vain käyttöveden).

Toisaalta mun 10 kW kiuas toimisi ihan ok myös 6,6 kW kiukaana.

Eli molemmista minä harkitsen yhden vaiheen poistamista käytöstä.

Kattilaan pitäisi tietysti myös tunkea pesä täyteen villaa.

Into kuormittaa vain kahta vaihetta johtuu siitä, että mulla on nykyisin yhdessä vaiheessa kaksi ilppiä eli melkoisen rankka kuorma.

Kattilalle tuossa vuorottelussa pitäisi laittaa etuoikeus, kiuas kuumenisi silloin kun kattila ei sähköä tarvitse.

Tuumalla muistaakseni 220 litran / 3KW urtsiboileri on riittänyt perheen suihkutarpeiksi: mulla oloisi vesitila vain 180 litraa ja eristeenä vain villaa. Kaiketi myös tuo öljykattila jaksaisi 4 kW teholla vedet tehdä, kompensoihan tuo ylimääräinen kilowatti kivasti sitä, että vettä on 40 litraa normimoduulia vähemmän.
Pää tyynyyn, maailma ei muuksi oikeasti muutu. Jos väilillä edes hengähtää niin sehän on vain plussaa, mutta ei liian pitkäksi aikaa sitäkään kannata tehdä tai jos oikein pahasti nyppäsee niin voihan sitä loppuiänkin muuttaa erimalliin. Elämä näyttää olevan täynnä valintoja. Toinen toisiaan poissulkevia ja täydentäviä.

En tiedä, mutta olen x kertaa kai sanonut ettei sillä öljyllä sitä käyttövettä kannata tehdä. Jotkut kai kertoneet että ö-kattila olisi muka hyvä siihen hommaan, PAH! sanon minä ja aika vahvalla äänellä (ilman rintakarvoja). Tee mieluummin tulosta. :mrgreen:

Käsittääkseni siellä ainakin kohta seuraava yhtälö: teini x 2 + 2 vanhusta = urtsiboileri = öljytilaukset minimiin. En voi käsittää että öljyllä käyttöveden lämmittäminen kesällä olisi kovinkaan järkevää ja jotkut vielä kattiloiden hyötysuhteita puoltavat :lol: :lol: :lol: Bull... jotain. Miksiköhän olin taas jälleen näin jyrkkä? Muo vain harmittaa kaikenmaailman uskomukset että tarinat, jotka esim. kertovat että käyttöveden lämmittäminen aurinkokeräimillä ei kannata. Ahdistunutta porukkaa sanon minä ja pitkästä aikaa, Ugh, olen puhunut :lol: :lol: :lol:
Viimeksi muokannut tuuma, La Huhti 13, 2013 0:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Tuolla voi tuuma saada nuhteet, toinen kierrätyskappale levyraatoon siis:
http://www.youtube.com/watch?v=aPKInoH0lV0
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:Tuolla voi tuuma saada nuhteet, toinen kierrätyskappale levyraatoon siis:
Ymmm. Tuokin on vähän miten suhtautuu. 99,98% pitää suo kummana, jos sen hyväksyt niin... Nytkin vasta aukeaa tuo sun linkki tässä lopussa kun alkaa tahti kiihtymään. Tosi hienoa minusta sellaiset kohdat että joku pistää kaiken peliin. Harvassa ovat mutta...
tuuma
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:
jtbo kirjoitti:Tuolla voi tuuma saada nuhteet, toinen kierrätyskappale levyraatoon siis:
Ymmm. Tuokin on vähän miten suhtautuu. 99,98% pitää suo kummana, jos sen hyväksyt niin... Nytkin vasta aukeaa tuo sun linkki tässä lopussa kun alkaa tahti kiihtymään. Tosi hienoa minusta sellaiset kohdat että joku pistää kaiken peliin. Harvassa ovat mutta...
Sain juuri diagnoosin että kuulun vähemmistöön, jonkun poikkitieteellisen testi mukaan. Kivahan se on edustaa 1,6 prossaa muista, älykkyyttähän tuo ei toki mitannut :-D

Summasin että kaikki, jotka erehtyy ostamaan rintsikan kuuluvat samaan ryhmään :lol:
jtbo
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:Ymmm. Tuokin on vähän miten suhtautuu. 99,98% pitää suo kummana, jos sen hyväksyt niin... Nytkin vasta aukeaa tuo sun linkki tässä lopussa kun alkaa tahti kiihtymään. Tosi hienoa minusta sellaiset kohdat että joku pistää kaiken peliin. Harvassa ovat mutta...
Minä vain määrittelen uuden normaalin :mrgreen:

Mulla on kai jäänyt joku levyraato väliinkin, laitetaan tämäkin vanha juttu :)
http://www.youtube.com/watch?v=GiGyQCz30-g

Niin sitä edellistä ei muuten pidä kuunnella hiljaa, se on vähän sellainen kappale, joka toimii lähinnä aika kovalla soitettaessa, ainakin mun ämyreillä tahtoo jäädä muuten vaisuksi.

Useimmat kappaleet on mun mielestä aika tylsiä, kun sen tietää mitä tulee paljonkin etukäteen, sama leffoissakin, tykkään sitten sellaisista joita yleensä joutuu vähän makustelemaan.

Tämä piirrossarja esimerkiksi, se on hyvin monimutkainen kokonaisuus, jossa putoaa kärryiltä tosi nopeasti, mutta päihittää aika monet 'oikeat' leffat tarinan syvyydessä. Musiikin on säveltänyt sama säveltäjä joka Kalafinan kappaleetkin on säveltänyt:
http://www.youtube.com/watch?v=EfwJOyfmXj4

Ongelma tahtoo vaan olla, että nykyään löytää tosi vähän oikeasti tosi hyviä leffoja/sarjoja, ovat liian mälsiä mun makuun, yksinkertaisia, jossa odotetaan itsestäänselvyyksiä suurimmanosan aikaa.

Alle 1% kerhossa tässä ollaan, monen tekijän summa.
Et sitten kerro muille:
--
Viimeksi muokannut jtbo, La Huhti 13, 2013 1:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:Minä vain määrittelen uuden normaalin :mrgreen:
Erittäin hyvin sanottu!

En kerro, kun et siis sinäkään :-D

Kummallista mutta jotenkin vaistosin, musiikin kautta. Hullu saa olla muttei tyhmä :roll:

Kai tilasit Tieteen Kuvalehden. Pari pinnaa kylläkin meni alle, myönnettäköön :oops:
jtbo
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti: Erittäin hyvin sanottu!

En kerro, kun et siis sinäkään :-D

Kummallista mutta jotenkin vaistosin, musiikin kautta. Hullu saa olla muttei tyhmä :roll:

Kai tilasit Tieteen Kuvalehden. Pari pinnaa kylläkin meni alle, myönnettäköön :oops:
Joskus tosin hullukin olisi parempi kuin liian fiksu. Tosin viisaus on sitten jotain ihan muuta, jota ei pidä sotkea taas lainkaan tähän smiley_074 Jokuhan on sanonut, että nerouden ja hulluuden raja on häilyvä, tiedä sitten siitä, mutta tässä maassa ei kannattaisi olla liian omanlainen tai muutoinkaan normista poikkeava :wink:

On se lehti joskus tullut, mutta ei pitkilleen, kovin kauan tuostakin testistä on, nykytulos on tosi paljon heikompi valitettavasti.
Vastaa Viestiin