Ongelmaan ei lvi-liikkeistä löytynyt apua joten kysäisenpä täältä. Laitettiin panelia seinään ja myös patterin taakse. Patterissa ei ole sulkuja joten patterin seinäkiinnikkeet poistettiin ilman patterin poistoa. Vanhat puukuitulevyt poistettiin myös patterin takaa (sisäseinä) joten ongelmia ei tulee seinän materiaalien paksuudesta.
Ongelmana on, että seinäkiinnikkeitä (alempia) ei pysty asentamaan takaisin koska patteri on paikoillaan. Olen etsinyt kiinnikkeitä joissa kiinnitysruuvin sijainti ei olisi patterin takana mutta en ole löytänyt.
Löytyykö ratkaisu vain jäädyttämisestä ja sulun asentamisesta ja patterin poistosta vai pitäisikö itse tehdä kiinnikkeet? kokemuksia ja ehdotuksia?
Vesipatterin kiinnitys seinään
Millainen patteri? Meillä on vanhat VEHA-merkkiset ja niiden kiinnikkeissä alakiinnike on ruuvattu patterin alapuolelta. Yläkiinnikkeet ovat patterin sivulla ja ruuvattu patterin takaa. Näppärä tekijä kyllä saa varmaan kiinnikkeet aikaiseksi.
EDIT: Pari kuvaa kiinnikkeistä. Nämä kaksi ovat ylimääräisiä joten saa noutaa. Yksi sivukiinnike löytyy myös. Lisääkin voi olla kun pengon laatikkoa syvemmälle. Yhteystietoja YV:nä.

EDIT: Pari kuvaa kiinnikkeistä. Nämä kaksi ovat ylimääräisiä joten saa noutaa. Yksi sivukiinnike löytyy myös. Lisääkin voi olla kun pengon laatikkoa syvemmälle. Yhteystietoja YV:nä.

Re: Vesipatterin kiinnitys seinään
Kyllä sen kiinikkeen sinne saa ,vaikkei niitä helpoimpia hommia olekkaan.Jii kirjoitti:Ongelmaan ei lvi-liikkeistä löytynyt apua joten kysäisenpä täältä. Laitettiin panelia seinään ja myös patterin taakse. Patterissa ei ole sulkuja joten patterin seinäkiinnikkeet poistettiin ilman patterin poistoa. Vanhat puukuitulevyt poistettiin myös patterin takaa (sisäseinä) joten ongelmia ei tulee seinän materiaalien paksuudesta.
Ongelmana on, että seinäkiinnikkeitä (alempia) ei pysty asentamaan takaisin koska patteri on paikoillaan. Olen etsinyt kiinnikkeitä joissa kiinnitysruuvin sijainti ei olisi patterin takana mutta en ole löytänyt.
Löytyykö ratkaisu vain jäädyttämisestä ja sulun asentamisesta ja patterin poistosta vai pitäisikö itse tehdä kiinnikkeet? kokemuksia ja ehdotuksia?
Siis jos kyse on täkkipultilla kiinni olevasta. Itse tuhrasin käsikopelolla/kiintoavaimella useampia tunteja.Terota pultti aluksi niin teräväksi kuin mahdollista. T: Sakkoa
hiljaa hyvä tulee.
Kiitokset Jonin. Kohta on kiinnikkeet seinässä kunhan ne ensin saa maalattua. Olivat hieman järeämpää tekoa kuin oletin kuvista mutta sopivat kuitenkin ihan hyvin.
Vanhat kiinnikkeet olisi varmaankin saanut täkkipultilla kiinni muutaman tunnin työllä mutta kiinnikkeet olivat niin surkeassa kunnossa ja konstruktiokin mallia "säästö". Ne oli taivutettu pellistä varmaankin itse ja leikattu muotoon niin, että patteri lepäsi kannakkeen päällä vain 1 mm matkalla. Kiinnikkeet olisi muutenkin pitänyt uusia joten yritin tämän takia etsiä uusia kiinnikkeitä.
Vanhat kiinnikkeet olisi varmaankin saanut täkkipultilla kiinni muutaman tunnin työllä mutta kiinnikkeet olivat niin surkeassa kunnossa ja konstruktiokin mallia "säästö". Ne oli taivutettu pellistä varmaankin itse ja leikattu muotoon niin, että patteri lepäsi kannakkeen päällä vain 1 mm matkalla. Kiinnikkeet olisi muutenkin pitänyt uusia joten yritin tämän takia etsiä uusia kiinnikkeitä.