Meneekö kuten strömsössä...
-
Jarppi78
- Jäsen

Meneekö kuten strömsössä...
Mitäpä mieltä... mun mielestä tuola oiotaan monessa paikassa. Esim villat sokkelia vasten ja kylmästi levyt niskaan. Vedet on sielä sepelin alla, tuliko sitä siihen kuinka paljon ? Suihkua laatoitetaan, alla on kosteussulku mutta ei vesieristettä. Eikös se oo kaikki tai ei mitään ?
http://www.youtube.com/watch?v=RYdLS1GkgMM
Re: Meneekö kuten strömsössä...
tassut ja seinien alaosat jää aika kosteaan paikkaan... en itse tuhlaisi rahaa vastaavaan remonttiin.
Itse katsoin saman videon aiemmin ja kauhistelin mielessäni tekotapoja. Vaimo sattui kanssa olkani yli katsomaan ja totesi että eikös tuossa nyt rakenneta pommia... kumma kun sairaanhoitajakin huomaa rakennusvirheet ja ammattilaiset eivät.
- PetteriKivimäki
- Jäsen

Laitetaanko nuo villat ja koolingit tosta vaan seinään vaan?
Näin me niitä homekoteja tehdään..
Ja vielä sellainen osui simmuun, että lattiareseptin Murske (poistaa kapillaari-ilmiön).
Eikä poista hienoainesta sisältävä murske, vaan pesty sepeli, senkin mölliäiset!
En jostain syystä saanut enää kelailtua eessuntaas tuota videota, mutta onko siellä murskeen keskellä joku kokoomakaivo?
Ja vielä sellainen osui simmuun, että lattiareseptin Murske (poistaa kapillaari-ilmiön).
Eikä poista hienoainesta sisältävä murske, vaan pesty sepeli, senkin mölliäiset!
En jostain syystä saanut enää kelailtua eessuntaas tuota videota, mutta onko siellä murskeen keskellä joku kokoomakaivo?
Jumalauta, saunan takana on tilaa!
Ensi kesänä teen sinne kasvimaan.
Ensi kesänä teen sinne kasvimaan.
Noooh eiköhän nuo koolingit ja villat kestä kymmenen vuotta tuolla kosteusulun ja laattojen takana piilossa, ennen kun antavat mitään merkkiä ulospäin että olis ongelmia. Sehän riittää remppafirmalle 
Joo, säälittää katsoa kun on justiin itse roudannu samanlaisen kyhäelmän kaatsarille. 
Kaiken kruunaa esittelijän loppukommentti: "Kyllä kannatti!".
Kaiken kruunaa esittelijän loppukommentti: "Kyllä kannatti!".
-
tessu
Ja kukas sitä nyt mitään kyprokkia enää seinää laittaa sanoo mun veli aina,ja minnehän unohtu se vedenkulutus?
eipä kannata kovin usein polskutella jollei ole omaa kaivoa heh,jännä homma enenvanhaat oli ammeet sitten ne purettiin pois ja TAAS ne tulee takasin,osaisivat nyt sitte päättä?
Oihan nuo voinu laittaa sen kaivonkin sinn tilaan kun kerta lattiat auki oli mutta olis pitäny purkaa toinenkin puoli,semmosta se on
eipä kannata kovin usein polskutella jollei ole omaa kaivoa heh,jännä homma enenvanhaat oli ammeet sitten ne purettiin pois ja TAAS ne tulee takasin,osaisivat nyt sitte päättä?
Oihan nuo voinu laittaa sen kaivonkin sinn tilaan kun kerta lattiat auki oli mutta olis pitäny purkaa toinenkin puoli,semmosta se on
-
Mäki-Tuomola
- Jäsen

"Kommentit on poistettu käytöstä tässä videossa" - ihme.
Itelle pisti silmään nuo tapettikulmat laatoituksen ulkokulmissa. Kyllä ammattilainen laittaisi kaakelikulmalistat. Jokainen tyylillään. Hauska yksityiskohta oli myös tuo, että tila on alkutilanteessa matala jne. mutta rempan aikana äijän hiukset laahaa kattoa. Onkohan hiukan kyyristynyt kun kuvaa valmis-osiota?
Itelle pisti silmään nuo tapettikulmat laatoituksen ulkokulmissa. Kyllä ammattilainen laittaisi kaakelikulmalistat. Jokainen tyylillään. Hauska yksityiskohta oli myös tuo, että tila on alkutilanteessa matala jne. mutta rempan aikana äijän hiukset laahaa kattoa. Onkohan hiukan kyyristynyt kun kuvaa valmis-osiota?
Sisustuskirvesmies ja maatalon isäntä.
Ukko taitaa seistä sen kylpyammekorokkeen päällä siinä kohdassa kun hiukset hipoo kattoa.Mäki-Tuomola kirjoitti:Hauska yksityiskohta oli myös tuo, että tila on alkutilanteessa matala jne. mutta rempan aikana äijän hiukset laahaa kattoa
-
lehmikangas
- Jäsen

Koska youtube kommentitkin on estetty, niin laitanpa hakusanoja tähän siltä varalta että jos joku joskus sattuu tuota hakemaan.
Periaattesssa hyvä asia että ovat kuitenkin videon tehneet.Projekti Koti - dokumentointi kellarista
Kotivalmis - remontti ja rakennus.
Huh huh 
-
Jarppi78
- Jäsen

Sanokaapa muuta...satuin videon löytämään kun huvikseni kattelin mitä löytyy rintamamiestalon remontoinnista juutuupista. Ite alkaa olla kanssa vastaava urakka loppusuoralla ja eikä siinäkään oo sanottua että kaikki on oikein tehty mutta on niitä ainakin koitettu miettiä oikeiksi ja haettu apua tältä palstalta melko paljon.
Jep. Ja itse tässä olen miettinyt, että uskallanko eristää kellariin tulevan suihkutilan ulkoseinää rivinteeraukseen laastilla kiinnitettävällä Finnfoamilla, jotta saisin tasaisemman laatoituspinnankin. Ja sitten näkee tehtävän tällaisia ratkaisujaJarppi78 kirjoitti:Sanokaapa muuta...satuin videon löytämään kun huvikseni kattelin mitä löytyy rintamamiestalon remontoinnista juutuupista. Ite alkaa olla kanssa vastaava urakka loppusuoralla ja eikä siinäkään oo sanottua että kaikki on oikein tehty mutta on niitä ainakin koitettu miettiä oikeiksi ja haettu apua tältä palstalta melko paljon.
Mutta mutta... Tiedän erään talon, jossa on tehty aivan samalla tavalla. Soraa tasoituskerros, Finnfoamia taisi olla 50mm. Rivinteeraukseen lyöty kiinni 48x48 koolaus, väliin villat ja päälle kipsilevyt. Sitten rakentelemaan märkätilaa ja muuta kivaa.
-
Jarppi78
- Jäsen

No mä tein saunassa silleen että löin saunasadun kii pikanauloilla ulkoseinien rivinteeraukseen mutta jätin auki lattiasta n. 20 senttiä. Vinkin sain täältä palstalta. Kuulemma kapillaarinen kosteus ei nouse ton korkeemmalle jos se pääsee tuulettumaan johonkin suuntaan. Tiedä siitä, ne nyt on ollut kuukauden päivät sielä eikä vielä ainakaan oo ongelmiaSaLexi kirjoitti: Jep. Ja itse tässä olen miettinyt, että uskallanko eristää kellariin tulevan suihkutilan ulkoseinää rivinteeraukseen laastilla kiinnitettävällä Finnfoamilla, jotta saisin tasaisemman laatoituspinnankin. Ja sitten näkee tehtävän tällaisia ratkaisuja![]()
Mutta mutta... Tiedän erään talon, jossa on tehty aivan samalla tavalla. Soraa tasoituskerros, Finnfoamia taisi olla 50mm. Rivinteeraukseen lyöty kiinni 48x48 koolaus, väliin villat ja päälle kipsilevyt. Sitten rakentelemaan märkätilaa ja muuta kivaa.
-
- Jäsen

yleisesti käytetty tyyli 80 ja 90 luvulla. ei ois uskonu et vielä tehdään noin. ei voi todeta ku et vituiks mäni.