Vesimittari pyörii pyörii?

Jokaiselta rintamamiestalon omistajalta on varmasti monesti kysytty: "Löytyikö yllätyksiä". Vanhat talot saattavat joskus todellakin kätkeä sisäänsä niin iloisia kuin surullisiakin yllätyksiä. Remontoidessa niihin sitten törmää.
Elämä on
Jäsen
Jäsen

Re: Vesimittari pyörii pyörii?

Viesti Kirjoittaja Elämä on »

http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=7&t=18448

Tuolla olen itse kysellyt samasta asiasta. Ja se vesimittari muuten pyörii väärin päinkin, kokeile, laita taloon tuleva vesi kiinni ja varaajaan lämmöt päälle, annat olla muutaman minuutin ja avaat vedet taas. Veden pitäisi virrata verkkoon päin. Mutta jos sulla ei ole painemittaria niin älä pidä kauaa hanaa kiinni, itsellä oli mittari kiinni ja asuintiloista lvv:hen sähköt päälle ja kellariin katsomaan tilannetta niin siinä välissä alkoi jo paine nousta. Se takaisku kannattaa laittaa, jos sen jälkeen vielä kulutus on noin suurta niin sitten vuotaa jostain. Laita vessapaperia pöntön takareunaan, jos kastuu niin pöntön venttiili liruttaa hiukan läpi kokoajan, sitä on vaan vaikea huomata, edes veden pinta pöntössä ei välttämättä paljasta vuotoa.
nahkaluoma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja nahkaluoma »

Joo kyllä niitä monenlaisia pyörimisilmiöitä on. Minulla toisessa talossa sähkömittari pyöri, muttei lukemat kasvaneet ja toisessa talossa vesimittarimittari pyöri, muttei lukema kasvanut. Molempia tarkkailin vuoden, ennen kuin ilmoitin. Kiitokset sain sekä kunnalta että sähkölaitokselta!:))) Toinen vielä palautti liikaa laskutettua vettä....
tessu

Viesti Kirjoittaja tessu »

SIIS täh? lukemat ei suurentunu ja palauttivat rahaa?no millä ne sen sitten mittas jollei mittari mitään näyttäny?
Eikös tuo pitäs olla toisinpäin yleensä JOS laskut suurenee niin sillonhan ne ihmiset alkaa ihmettelemään?
Eihän sitä laskuakaan tule jollei kulutusta ole mittareiden mukaan? ja jolei sitä ole ollenkaan mukamas niin kyllä semmosta jo ihmettelee niin sähkö kuin vesilaitoksetkin,outojuttu?
Vastaa Viestiin