Tavallista intoa ollaan sotkettu seiniin ja kattoon mutta sitä ei suositella esim oviin, ymmärrän hyvin kun ei se niin hyvin pysy pinnassa kiinni aina.
Mutta mites tuo Into kalustemaali, onko se hintansa väärti? Pitääkö tätäkin maalata väh 3 kerrosta ennenkuin on peittävä pinta?
Joku vähemmän haiseva maali pitänee nyt ottaa käyttöön kun nyt asutaan tässä mökissäkin, eli uulan sisäöljymaalit yms eivät nyt oikein käy.
uulan INTO kalustemaalista kokemuksia?
Re: uulan INTO kalustemaalista kokemuksia?
Olen maalannut keittiönkaapit sekä muutaman huonekalun, ja mitään huonoa ominaisuutta ei ole tullut vastaan. Kahteen kertaan yleensä on joutunut vetämään puupinnasta. Erittäin mielyttävä maalata jos vertaa kilpailijoiden kalustemaaleihin.
-
Miettinen
- Jäsen

- Kotisivu: tyyppitalossa.blogspot.fi/
Meillä maalattiin vessan ovi kuukausi sitten Uulan kalustemaalilla. Alinna kerros Uulan pohjamaalia ja kolme kerrosta kalustemaalia lyhytnukkaisella telalla.
Kaksikin kerrosta olisi riittänyt, mutta täydellisyyden tavoittelija minussa näki vielä jäljessä vähän epätasaisuutta (jota kukaan muu ei nähnyt) ja pohjana on tummanruskea kovalevy, lisäksi mulla on paha tapa käyttää liian vähän maalia.
Aika hajutonta, helppo maalata ja kuivuukin nopeasti.
Kaksikin kerrosta olisi riittänyt, mutta täydellisyyden tavoittelija minussa näki vielä jäljessä vähän epätasaisuutta (jota kukaan muu ei nähnyt) ja pohjana on tummanruskea kovalevy, lisäksi mulla on paha tapa käyttää liian vähän maalia.
Aika hajutonta, helppo maalata ja kuivuukin nopeasti.
"Se kuuluu sen talon tyyliin elää: syksyisin ja keväisin siellä on vettä kellarissa. Piste."
- Kiinteistökuningatar Kaisa -
- Kiinteistökuningatar Kaisa -
Ei hirveän hyvät kokemukset. Ovenkarmeja maalasin ja jälki oli suuri pettymys ei mitään tasoittumista ja kuivuminen liian nopeaa. Ei kennyt edes tasoitusvetoa nykäistä kun jo pensseli `raapi` jäljet. Vetäsen ne uusiksi valkolakalla old school style. Kokemusta itselläkin aikaisemmin into pohjamaalista+ into seinämaaleista. Ne ihan ok.
Kirjoitusten oikeellisuudesta niin tiedä, mutta parhaani mukaan arvailen.
Joopa joo,
Eli millä voisi sutaista listat sitten, jos ajatuksena maalata ovet ja kaikki listat samalla tökötillä? Osa ovista vanhassa maalissa, osa uusia (kun ne saan tilattua), osa raavittu puupintaiseksi.
Pellavaöljymaali taitaa olla huono valita, kun ei vissiin tartu kovin hyvin vanhaan maalipintaan. Uulan ovi ja ikkunamaali haisee kun faan (= kuin piru itse...)
Empiret sun muut toimii kyllä, mutta jos haluais leikkiä perinnepetteriä tässä tapauksessa
Eli millä voisi sutaista listat sitten, jos ajatuksena maalata ovet ja kaikki listat samalla tökötillä? Osa ovista vanhassa maalissa, osa uusia (kun ne saan tilattua), osa raavittu puupintaiseksi.
Pellavaöljymaali taitaa olla huono valita, kun ei vissiin tartu kovin hyvin vanhaan maalipintaan. Uulan ovi ja ikkunamaali haisee kun faan (= kuin piru itse...)
Empiret sun muut toimii kyllä, mutta jos haluais leikkiä perinnepetteriä tässä tapauksessa