PRKL St1 ei toimita
PRKL St1 ei toimita
Tilasin ST1:n netistä 21 joulukuuta öljyä. Sain tilausvahvistuksen sähköpostiini. Toimitusaika oli 1-6 arkipäivää tilauksesta ja tilaus tilausvahvistuksen mukaan selvä.
Öljyä ei kuulunut, mutta odottelin kiltisti, kun lehdissäkin on ollut juttua toimitusvaikeuksista. Kun öljy sitten loppui, odottelin kärsivällisesti lämmittäen tölliä 20 litran MPö-kanistereilla.
Tänään soitin tilauksen perään. Sain kuulla että minulle ei toimiteta kuin etukäteismaksulla, ja että tästä oli lähtenyt minulle tieto. Tieto oli vain lähtenyt väärään sähköpostiosoitteeseen, eikä tilausvahvituksessa asiasta ollut halaistua sanaakaan. Sori.
Ainoa, mitä ST1 suostui tässä tilanteessa tekemään oli ottaa minut jonottamaan tavalliseen tapaan – jos maksan laskun etukäteen. Uusi "kuuden päivän" jonotus siis luvassa.
Eli firma tekee virheen, pitää perhettäni kylmässä talossa, eikä kompensoi virhettään mitenkään.
Keväällä minulla on vaimon muistin mukaan mennyt yksi lasku muistutukseen, mutta se on hoidettu. Meillä on iso perhe, kaksi firmaa, joskus laskut vuotavat. Ymmärrän, että firmalla on oikeus huolehtia saatavistaan, mutta se on ne myös saanut. Sen sijaan en ymmärrä että asiakas jätetään tällä lailla kuseen.
Tilasin sitten muualta. Olkoon tämä pieni mustamaalaus minun pienen sieluni kosto.
Öljyä ei kuulunut, mutta odottelin kiltisti, kun lehdissäkin on ollut juttua toimitusvaikeuksista. Kun öljy sitten loppui, odottelin kärsivällisesti lämmittäen tölliä 20 litran MPö-kanistereilla.
Tänään soitin tilauksen perään. Sain kuulla että minulle ei toimiteta kuin etukäteismaksulla, ja että tästä oli lähtenyt minulle tieto. Tieto oli vain lähtenyt väärään sähköpostiosoitteeseen, eikä tilausvahvituksessa asiasta ollut halaistua sanaakaan. Sori.
Ainoa, mitä ST1 suostui tässä tilanteessa tekemään oli ottaa minut jonottamaan tavalliseen tapaan – jos maksan laskun etukäteen. Uusi "kuuden päivän" jonotus siis luvassa.
Eli firma tekee virheen, pitää perhettäni kylmässä talossa, eikä kompensoi virhettään mitenkään.
Keväällä minulla on vaimon muistin mukaan mennyt yksi lasku muistutukseen, mutta se on hoidettu. Meillä on iso perhe, kaksi firmaa, joskus laskut vuotavat. Ymmärrän, että firmalla on oikeus huolehtia saatavistaan, mutta se on ne myös saanut. Sen sijaan en ymmärrä että asiakas jätetään tällä lailla kuseen.
Tilasin sitten muualta. Olkoon tämä pieni mustamaalaus minun pienen sieluni kosto.
NOTE! Tämän remontointiaiheisen tekstin on kirjoittanut samettihousuhumanisti. Lähdekritiikki kunniaan.
-
- Jäsen
Re: PRKL St1 ei toimita
ei ole tämä firma mutta kaveri just puhu...
tilas öljyä 1000 litraa. meni töistä kottii ja ihmetteli kun ei ole ööli lisääntynyt, soitti firmaan, sanivat että on se sinne tuotu. Kaveri alko tutkii paremmin niin oli laitettu vanhaan maan alla olevaan(käytöstä poistettuun) säiliöön!
säiliö ollut jo siis vuosia pois käytöstä ja ennekin onnistunut tankkaus tähän oiekaan säiliöön jonka täyttäaukko on vieressä
ihmetteli vielä kun oli viitsinyt kuski repiä tukkeen pois siitä suaukosta ja kuinka ylipäätän sen öljyn sinne oli saanu kun siinä on kuulemma joku sellainen vanha pää johon ei öljy-yhtiö edes öljyä laita jos pyytää!!
eikä siinä..sattuuhan sitä tekevälle. kaveri soitti yhtiöön että mitäs tehdään.. öljy väärässä paikassa ja kohta tulee kylmä kun vanha öljy loppuu (tilas samalla uden satsin). täti sanoi että voivat kyllä imeä sen pois sieltä mutta maksaa 100 euroa!
no kaveri siihen suostui vastahakoisesti ja täti sanoi että kuski kun tuo lisää öljyä niin imee samalla vanhan pois.
kuski tuli ja oli lähdössä kun kaveri tiedusteli tätä tyhjennystä..ei kerkee sano kuski!
kaveri taas soittelee yhtiöön..katotaan sitte joskus keväämmällä oli vastaus. kaveri lopulta imi sen ite pois sieltä ettei vaa valu maaperään ja sakot päälle =)
Meille taas tilattiin viimekesänä 2000 litraa öljyä ja tähän samaan rahaan ei ilmeisesti kuulunut sen "kaivon" kannen avaus kun soitti emännälle että voisko joku avata sen kannen valmiiksi kun on niiiiin raskas!!!! mitä vittua.
mä lähdin sitte töistä avaamaan tälle kuskille sitä kantta ja kattoo samalla että millasen kääpiön ne oikein on töihin saanu. sieltä tuli sitte sellane yli 190 senttinen "mies" jolle sen kannen nostin
mitäköhän se ois sanonu jos tuossa aasuis vanha mummo tms?
tilas öljyä 1000 litraa. meni töistä kottii ja ihmetteli kun ei ole ööli lisääntynyt, soitti firmaan, sanivat että on se sinne tuotu. Kaveri alko tutkii paremmin niin oli laitettu vanhaan maan alla olevaan(käytöstä poistettuun) säiliöön!
säiliö ollut jo siis vuosia pois käytöstä ja ennekin onnistunut tankkaus tähän oiekaan säiliöön jonka täyttäaukko on vieressä

eikä siinä..sattuuhan sitä tekevälle. kaveri soitti yhtiöön että mitäs tehdään.. öljy väärässä paikassa ja kohta tulee kylmä kun vanha öljy loppuu (tilas samalla uden satsin). täti sanoi että voivat kyllä imeä sen pois sieltä mutta maksaa 100 euroa!
no kaveri siihen suostui vastahakoisesti ja täti sanoi että kuski kun tuo lisää öljyä niin imee samalla vanhan pois.
kuski tuli ja oli lähdössä kun kaveri tiedusteli tätä tyhjennystä..ei kerkee sano kuski!
kaveri taas soittelee yhtiöön..katotaan sitte joskus keväämmällä oli vastaus. kaveri lopulta imi sen ite pois sieltä ettei vaa valu maaperään ja sakot päälle =)
Meille taas tilattiin viimekesänä 2000 litraa öljyä ja tähän samaan rahaan ei ilmeisesti kuulunut sen "kaivon" kannen avaus kun soitti emännälle että voisko joku avata sen kannen valmiiksi kun on niiiiin raskas!!!! mitä vittua.
mä lähdin sitte töistä avaamaan tälle kuskille sitä kantta ja kattoo samalla että millasen kääpiön ne oikein on töihin saanu. sieltä tuli sitte sellane yli 190 senttinen "mies" jolle sen kannen nostin

mitäköhän se ois sanonu jos tuossa aasuis vanha mummo tms?
Kaveri olisi tuskin ihan pikkusakolla selvinnyt jos öljy olisi maahan päässyt.Eikä muutenkaan järki päässä pahemmin pakottanut kun on käytöstä poistetun säiliön täyttöaukon paikalleen jättänyt.Se tulee ehdottamast poistaa ettei käy vahinkoa.
Kaikkiin näihin sähläilyihin voi hakea syytä omasta ittestään,maksamatomia laskuja,ei olla paikalla/pitäisi olla poistettu vanhat täyttöpäät.
Noin sitä sattuu,samoin vois mulla käydä jos tilaan oudon lokakuskin,pihalla on kolme täysin samanlaista betonirengaskaivoa MUTTA yllätys yllätys se mikä on pihan keskellä onkin vain se lokakaivo,muut kun on vesikaivoja,että voisivat ensin imeä vedet kaivoista ja sitten vasta paskat eheet!
Onhan sitä sanottu että käytöstäpoistetut täyttöpäät pitää pysyvästi poistaa(estää niiden käyttö, tässä tapauksessa on vastuu kiinteistön omistajalla,myöskin laskuun tilaaminen on mielestäni jokapaikassa sama systeemi,jos on ollu maksuhäiriöitä niin on vaikea tilata mitään laskuun.
Että saapi siitä kylmyydestä syyttää vaan itteään.
Noin sitä sattuu,samoin vois mulla käydä jos tilaan oudon lokakuskin,pihalla on kolme täysin samanlaista betonirengaskaivoa MUTTA yllätys yllätys se mikä on pihan keskellä onkin vain se lokakaivo,muut kun on vesikaivoja,että voisivat ensin imeä vedet kaivoista ja sitten vasta paskat eheet!
Onhan sitä sanottu että käytöstäpoistetut täyttöpäät pitää pysyvästi poistaa(estää niiden käyttö, tässä tapauksessa on vastuu kiinteistön omistajalla,myöskin laskuun tilaaminen on mielestäni jokapaikassa sama systeemi,jos on ollu maksuhäiriöitä niin on vaikea tilata mitään laskuun.
Että saapi siitä kylmyydestä syyttää vaan itteään.
Mielenkiintoinen tapaus aloittajalla. Selvitäppä asiakastiedolta, ettei ole tullut sinne vahingossa ylimääräistä merkintää jotain kautta, niitä ilmenee aina silloin tällöin.
https://www.omatieto.fi/luottotiedot/actValitseTietoa.do#0
Lakisääteistä tarkastusoikeuttasi voit käyttää myös lähettämällä postitse tai faksaamalla vapaamuotoisen kirjallisen pyynnön Asiakastietoon. Pyyntöön mukaan tulee liittää henkilötunnus, kotiosoite, omakätinen allekirjoitus ja nimenselvennys sekä selkeä kopio henkilöllisyystodistuksesta, jossa on allekirjoitus.
fax. 010 270 7310
https://www.omatieto.fi/luottotiedot/actValitseTietoa.do#0
Lakisääteistä tarkastusoikeuttasi voit käyttää myös lähettämällä postitse tai faksaamalla vapaamuotoisen kirjallisen pyynnön Asiakastietoon. Pyyntöön mukaan tulee liittää henkilötunnus, kotiosoite, omakätinen allekirjoitus ja nimenselvennys sekä selkeä kopio henkilöllisyystodistuksesta, jossa on allekirjoitus.
fax. 010 270 7310
-
- Jäsen
no nyt kun kaikki muu on todettu öljyfirman hyväks niin eikö siihen 2500 euroon kuulu se kannen aukaisu?
vai pitääkö mun vaa tilatessa aukaista se valmiiks ja jättää avonaiseks 1-6 päivää?
(p.s. itse olen aina kertonut tarkasti tilatessa siellä lisätiedot osiossa mistä se täyttöluukku löytyy..ettei tartte sitte ettiä paskakaivosta öljyjä)
vai pitääkö mun vaa tilatessa aukaista se valmiiks ja jättää avonaiseks 1-6 päivää?
(p.s. itse olen aina kertonut tarkasti tilatessa siellä lisätiedot osiossa mistä se täyttöluukku löytyy..ettei tartte sitte ettiä paskakaivosta öljyjä)
Ennemminkin kannattaa pyytää ST1:ltä ote heidän asiakasrekisteristeristään ja heidän asiakasrekisterinsä rekisteriseloste... nämä pitää lain mukaan saada pyytämällä (voivat vaatia kirjallisen pyynnön).thhs kirjoitti:Mielenkiintoinen tapaus aloittajalla. Selvitäppä asiakastiedolta, ettei ole tullut sinne vahingossa ylimääräistä merkintää jotain kautta, niitä ilmenee aina silloin tällöin.
Mikäli otteesta löytyy lain ja rekisteriselosteen vastaisia merkintöjä niin ei muuta kuin kuluttaja-asiamies, tietosuojavaltuutettu ja Hannu Karpo asialle. Asiakasrekisterissä ei saa olla mitään "asiakas on mulkku"/"hidas maksaja"/jne tyylisiä merkintöjä... siellä saa olla vain ja ainoastaan tiedot jotka ovat välttämättömät asiakassuhteen hoitamisen kannalta ja jotka on rekisteriselosteessa spekasattu.
Toki jokaisella firmalla on vapaa oikeus päättää luottoasioista itsenäisesti, mutta ketään ei kuitenkaan saa syrjiä perusteetta.
-
- Jäsen
Polttoöljyn toimituksista. Nämä netin kautta pyydetyt tarjoukset eivät ole toimineet kertaakaan. Ei ole tullut minkäänlaista vastausta. Mutta puhelimitse kysytyistä saa aina heti hinnan ja toimitusajan. Toimitusaika ollut usein heti seuraavana päivänä. Jos taas asiakkaalla on ollut maksuvaikeuksia aiemmin, en ainakaan minä antaisi 2000 euron polttoainetta sinisilmäisesti. Myyjä voi valita asiakkaansa kuin asiakas myyjän! Jos on luotto mennyt niin itse katsottava ensin peiliin....
TimoAB ja muutkin, ei nyt pienistä maksujen unohduksista millekään mustalle listalle joudu. Erään pankin kanssa jouduin kyllä välittömästi kun satuin olemaan vain kesälomalla mutta oli sen jälkeen heillä 1kpl asiakaskin vähemmän ja monen kymmenentuhannen korot vein mukanani toiseen pankkiin
Toiselle pankille kelvattiin avosylin
Ehkä St1:llä menee hyvin tai huonosti. Mistäpä tuota tietää, kohtahan he vallan jotain valaanrasvaa kaataa tankkiin
(Vitsi vitsi). Bioöljyjä sun muita kehittelevät mutta olisikohan unohtunut kaikessa huumassa tavan kuluttaja 

Ehkä St1:llä menee hyvin tai huonosti. Mistäpä tuota tietää, kohtahan he vallan jotain valaanrasvaa kaataa tankkiin

-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Itse tilaan aina öljyn netin kautta kun olen tällainen epäsosiaalinen möhkö. Helppo tarkistaa hinnat anonyymisti ja tilata halvin. Ikinä ei ole ollut mitään ongelmaa.
Tai, no, tilasin marraskuun lopussa öljyä. Toimitusajaksi luvattiin maks. 5 arkipäivää ja tilasin tuotteen sunnuntaina. Torstaina ja perjantaina aloin kiroilemaan kun toimitusta ei ole kuulunut ja haukuin öljyntoimittajan kavereille. Maanantaina oli pikkupakkanen ja ajattelin että tänään se öljy tulee varmasti niin taidampa sulatella auki tuon tankin luukun (meillä on muovisäiliö). Menin ja avasin luukun jonka välistä löytyi öljykuitti, toimitettu tiistaina
Postilaatikosta kävin kollaamassa kuittia monta kertaa mutta kuskipa oli ollut ovela.
Tai, no, tilasin marraskuun lopussa öljyä. Toimitusajaksi luvattiin maks. 5 arkipäivää ja tilasin tuotteen sunnuntaina. Torstaina ja perjantaina aloin kiroilemaan kun toimitusta ei ole kuulunut ja haukuin öljyntoimittajan kavereille. Maanantaina oli pikkupakkanen ja ajattelin että tänään se öljy tulee varmasti niin taidampa sulatella auki tuon tankin luukun (meillä on muovisäiliö). Menin ja avasin luukun jonka välistä löytyi öljykuitti, toimitettu tiistaina

Jep, jatkan vielä kun tuntuu että öljyä mollataan... Meillä oli muuttaessa viallinen ylitäytönestin. Kuski tivasi mitäs nyt, sanoin että kai muutaman sata litraa sitten. Toinen kerta oli jännempi kun letkun osat levisi pitkin pihaa, se järjestyi sillä että löysin rälläkän ja ruuvipenkin, josta askarreltiin toimiva, pari kymppitonnia öljyä rälläkän kipunoiden vieressä... Hänellä kun oli vielä muutama muukin talo hoidettavana niin pakkohan se on auttaa miestä mäessä. En jaksa uskoa että öljymiehet alkaa kakistelemaan jos joku luukku on vähän jäässäjoonak kirjoitti:Itse tilaan aina öljyn netin kautta kun olen tällainen epäsosiaalinen möhkö. Helppo tarkistaa hinnat anonyymisti ja tilata halvin. Ikinä ei ole ollut mitään ongelmaa.
Tai, no, tilasin marraskuun lopussa öljyä. Toimitusajaksi luvattiin maks. 5 arkipäivää ja tilasin tuotteen sunnuntaina. Torstaina ja perjantaina aloin kiroilemaan kun toimitusta ei ole kuulunut ja haukuin öljyntoimittajan kavereille. Maanantaina oli pikkupakkanen ja ajattelin että tänään se öljy tulee varmasti niin taidampa sulatella auki tuon tankin luukun (meillä on muovisäiliö). Menin ja avasin luukun jonka välistä löytyi öljykuitti, toimitettu tiistainaPostilaatikosta kävin kollaamassa kuittia monta kertaa mutta kuskipa oli ollut ovela.

Eihän netuuma kirjoitti:En jaksa uskoa että öljymiehet alkaa kakistelemaan jos joku luukku on vähän jäässä

Perrr...le jos luvataan toimittaa niin sitten toimitetaanjoonak kirjoitti:Eihän netuuma kirjoitti:En jaksa uskoa että öljymiehet alkaa kakistelemaan jos joku luukku on vähän jäässäLöytyi nimittäin ulkorakennuksesta rikkinäinen säiliön kansi (edellisten omistajien ajalta), oli kuulemma mennyt rikki kun kuski oli avannut jäätynyttä kantta lekalla

Ennen kai oli enemmänkin kiire, nykyjään vähän jo hiipuu into mutta kaipa se 250 000 öljytaloa silti vielä on

Joo niin se vaan menee,tätäkin taloa aikoinaan lämmitettiin 40v eikä kyl ollu ikinä mitään ongelmia ölyntilauksen/tuonnin kanssa,kunhan vaan pyyti tuomaan semmosella kelillä että piha/tiet kesti ja oli aurattu.
Toisinaan johtuu myös itsestä kun joku ei toimi,nykysin muutes ei välttämättä kuski ees tankkais meidäm tankkiin kun ei ole minkäänlaista liitintä säiliön putkessa vaan pelkkä suora putkenpää lukitulla hatulla,ei kuulemma enää tommoset käy?
Että näin se menee,maailma se vaan muuttuu,toi oli hieno juttu et rälläköitiin poltoöljyn katkussa heh, on nitä joskus hitsailtu TÄYSIÄ öljytankkejakin kun ovat jo UUTENA vuotaneet, sillon joskus -60 luvulla kun oli hullut vuodet öljylämmittämisessä oli kaikenlaista seppää säiliöitä tekemässä!
Toisinaan johtuu myös itsestä kun joku ei toimi,nykysin muutes ei välttämättä kuski ees tankkais meidäm tankkiin kun ei ole minkäänlaista liitintä säiliön putkessa vaan pelkkä suora putkenpää lukitulla hatulla,ei kuulemma enää tommoset käy?
Että näin se menee,maailma se vaan muuttuu,toi oli hieno juttu et rälläköitiin poltoöljyn katkussa heh, on nitä joskus hitsailtu TÄYSIÄ öljytankkejakin kun ovat jo UUTENA vuotaneet, sillon joskus -60 luvulla kun oli hullut vuodet öljylämmittämisessä oli kaikenlaista seppää säiliöitä tekemässä!
Pyysin saman tien tietojani ST1:seltä, kai ne sieltä saan. Nyt meni eurot ABC:lle. Oli muuten melkoinen litrahintaero Nesteellä ja ABC:llä. ST1 olisi ollut halvin pienellä marginaalilla.
Olen samaa mieltä, että kukin myy sille jolle haluaa, riskillä ei tarvitse myydä. Mutta tässä virhe toimituksen lykkääntymisessä oli täysin toimittajan, ja silloin yrittäjä tietää tehdä asennon ja hoitaa asiakkaan tyytyväiseksi keinolla millä hyvänsä ja näinä sosiaalisen median aikoina mieluiten heti. Mainetappio se on tämäkin ketju. Ymmärtäisin kyllä jos olisi perintään mennyt, mutta ei.
Muuten toivon firmalle kaikkea hyvää, tekevät arvokasta työtä biodieseleineen yms.
Olen samaa mieltä, että kukin myy sille jolle haluaa, riskillä ei tarvitse myydä. Mutta tässä virhe toimituksen lykkääntymisessä oli täysin toimittajan, ja silloin yrittäjä tietää tehdä asennon ja hoitaa asiakkaan tyytyväiseksi keinolla millä hyvänsä ja näinä sosiaalisen median aikoina mieluiten heti. Mainetappio se on tämäkin ketju. Ymmärtäisin kyllä jos olisi perintään mennyt, mutta ei.
Muuten toivon firmalle kaikkea hyvää, tekevät arvokasta työtä biodieseleineen yms.
NOTE! Tämän remontointiaiheisen tekstin on kirjoittanut samettihousuhumanisti. Lähdekritiikki kunniaan.