tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
jtbo
Jäsen
Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja jtbo »

tuuma kirjoitti:Jtbo, tämän minä kuuntelen vähintään kerran kaksi kuukaudessa...

http://www.youtube.com/watch?v=41qsbRoW3es
Jostain syystä mulle se related listan Nightwish - Sleeping Sun toimii paremmin (tietty Tarjan hoilaamana) :D

En tiedä oikein miksi, mutta hyvin harvat kotimaiset toimii itselleni, nimenomaan tuollaiset perinteiset eivät jostain syystä toimi ollenkaan, en oikein tiedä miksi, mutta jostain syystä tulee kanavan vaihto efekti :o
Tuossa linkittämässäsi kappaleessakin on kuitenkin hyvät soittimet ja kappale soi hyvin, mutta joku siinä vaan tekee sen, että ei toimi. Kiusaa oikein kun ei pysty oikein sitä syytä keksimään mikä toisissa kappaleissa tekee moista.

Sun vaffarihankinta kuulostaa hyvältä, mutta luulen, että kovin ihmeellistä elämystä ei niillä JVC pöntöillä mahda tulla, ikuna ei tiedä tietty, mutta jotenkin arvelen ettei syvyyttä löytyne tarpeeksi ja saattavat 'honottaa' mitä se ikinä sitten kellekkin onkaan, mulla se meinaa sellaista kuin viemäripexiin huutelisi ja mitä sieltä toisesta päästä sitten kuuluu.

Tosin musta ei hifistiä saa tekemälläkään, ei ole kultakorvia :lol:
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

jtbo kirjoitti:
tuuma kirjoitti:Jtbo, tämän minä kuuntelen vähintään kerran kaksi kuukaudessa...

Jostain syystä mulle se related listan Nightwish - Sleeping Sun toimii paremmin (tietty Tarjan hoilaamana) :D

En tiedä oikein miksi, mutta hyvin harvat kotimaiset toimii itselleni, nimenomaan tuollaiset perinteiset eivät jostain syystä toimi ollenkaan, en oikein tiedä miksi, mutta jostain syystä tulee kanavan vaihto efekti :o
Tuossa linkittämässäsi kappaleessakin on kuitenkin hyvät soittimet ja kappale soi hyvin, mutta joku siinä vaan tekee sen, että ei toimi. Kiusaa oikein kun ei pysty oikein sitä syytä keksimään mikä toisissa kappaleissa tekee moista.

Sun vaffarihankinta kuulostaa hyvältä, mutta luulen, että kovin ihmeellistä elämystä ei niillä JVC pöntöillä mahda tulla, ikuna ei tiedä tietty, mutta jotenkin arvelen ettei syvyyttä löytyne tarpeeksi ja saattavat 'honottaa' mitä se ikinä sitten kellekkin onkaan, mulla se meinaa sellaista kuin viemäripexiin huutelisi ja mitä sieltä toisesta päästä sitten kuuluu.

Tosin musta ei hifistiä saa tekemälläkään, ei ole kultakorvia :lol:
Tuossa biisissä ei olekaan mitään järkeä, se on plussaa että sinä kuulit sen että soi youtuben mittakaavassa edes jotenkin hyvin. Se oli enemmälti tunnebiisi, jollaisia on toki turha toisille syöttää.

A-haa Nightwish uppoaa! Floor Jansen on aika kelpo Tarjan kopio... Ainakin sinnepäin (paremmin kuin ruotsalaistähti). Tykkään juurikin erikoisesta musiikista, kunhan se on raskasta ja sitten taas joku päivä kevyestä. Omituinen musiikkimaku :-D Floor:ia käytiin katsastamassa ja sitä kummaa elokuvaa, se oli aika himmeä :( Ajan kanssa se kai uppoaa kuten 740 Volvon takaikkunan kulma :lol:

Jep, nuo JVC kaapit kai joutaa sinne minne olikin menossa mutta pakkohan se on kokeilla. Viemäripex:iin :lol:

Mites tämmöinen, ei mitään populista mutta asiaa... http://www.youtube.com/watch?v=KF0gsbQKhD8
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
tuuma
Jäsen
Jäsen

Etsin 80-luku biisejä, tässä yksi, silmät kannattaa laittaa kiinni...

http://www.youtube.com/watch?v=4GtyMeEcPPE

Noh, tämä on ihan siedettävä... http://www.youtube.com/watch?v=M3T_xeoGES8

Joopa joo, pitäisiköhän keskittyä talon "valmiiksi" saattamiseen :lol:
jtbo
Jäsen
Jäsen

Valmiiksi? Tuo lie joku uusi sana, pitäisi olla sanakirja :lol:

Joan Jett ainakin taitaa olla ihan klassikko, Diana myös ja muistelisin sen ekankin kuulleeni aika usein, Joanin kappale noista eniten toimii, kun siinä on sopivasti raakuutta :D

Nightwish (vanhempi), Sonata Arctica, Dragonforce (vanhempi), Kalafina, Diablo Swing orchestra (Ruotsalaista musiikkia:
http://www.youtube.com/watch?v=osTu38yuuHo), noin esimerkkinä, jos se on suuren yleisön suosiossa/tuntema, niin tahtoo olla että mun maku poikkeaa jo liiaksi, mutta kyllähän tykkään Gwenin (No doubt) kappaleista, joten ei se aina päde, aika paljon on myös se, että mulle musiikin pitää olla nopeaa, elämä hidasta, olenhan sentään ristiriitojen ilmentymä :-D

Arvioisin, että tämä toimii sulle, tosin sun pitäisi opiskella tuota kieltä, kun muuten menee sanoma ohi, tosin itselleni taajuuksien sopivanlainen vaihtelu on sanomaa tärkeämpi :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=aPKInoH0lV0

Jaa, mutta tuokin on kyllä niitä kappaleita, jotka on kuultava edes jotenkin toimivilla kaiuttimilla, pc kajarit ei kykene koko skaalaan mitenkään, kun tuossa viulut soi aika korkealta, mutta toisaalta aika matalaltakin on ääniä ja siinä tulee monilla pc kajareilla ongelma vastaan.

Sitten tietty rockabilly kolahtaa, tosin yleensäkkin melkein kaikki muu paitsi kovin pehmeä ja leppoisa, joka ei ollenkaan toimi. Oikeastihan olen suht kärsimätön, varsin tulinen ja vähintään 200% tarmolla tekevä, mutta teen kovasti töitä, että oppisin lepposuuden ja pitkäjänteisyyden sekä kärsivällisyyden, siksi kai nopea musiikki toimii parhaiten.

edit: Aijjuu, muisti palailee pätkittäin, Evanescene, Epica, Within Temptation, siinä joitain ihan hyviä ja osa lie vähän tuntemattomampiakin, kaikki taitaa olla enemmän tai vähemmän Nightwishin tapaista.
Viimeksi muokannut jtbo, La Tammi 05, 2013 8:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Jaa, meillä Maatilallisen kanssa taitaa olla huonelämpötilat, jotka voivat aiheuttaa terveyshaittaa, sillä erotuksella, että mulla liian kylmää ja Maatilallisella liian lämmintä?
Oikea huonelämpötila (20 - 22 astetta)
on kaiken lähtökohta. Säädä ja
vaadi itsellesi sopiva lämpötila.
Useimmissa asunnoissa huonelämpötila
on liian korkea (yli 23 as -
tetta). Tämä lisää energiankulutusta sekä
aiheuttaa tunkkaisuuden tunnet ta ja
myös terveyshaittoja. Pitkäaikainen asuminen
vetoisassa ja viileässä asunnossa
(lämpötila jatkuvasti alle 18 astetta) voi
myös aiheuttaa terveyshaittaa.
Tiedä sitten kuinka monella tämä oikeasti toteutuu?

Koodi: Valitse kaikki

Lattian pintalämpötilan tulee olla
vähintään 17 astetta. Lattian alhainen
pintalämpötila voi olla lapsille
ja aikuisillekin haitallinen. Alhaiset
pintalämpötilat – muuallakin kuin
lat ti ass a – voivat aiheuttaa kosteuden
tiivistymistä rakenteisiin ja edelleen
niiden homehtumista.
Jos mun pitäisi tehdä tuon mukaan lämmitystä, niin menisi varmasti tuplaten puuta, mutta sitten tulisi ongelmaksi se, että lämpötila nousisi liian korkeaksi.

Kuinkahan paljon noissa on oikeasti konkreettista totta purutalojen osalta? Kuvittelisin että on muovipullotalojen mukaan tuo ja ei välttämättä päde ihan 1:1 vanhoihin tönöihin.
Ymmärtääkseni uudemmissa tönöissä joutuu pitämään lämpötilan ja ilmanvaihdon reippaampana siitä tiiveydestä johtuen, vanhemmassa rakenteessa taas kosteus tasapainottuu helpommin, mutta eihän sitä tiedä.

edit: Ai niin tuo oli http://www.sisailma.info/tiedostot/Oppa ... C%20ID.pdf dokkarista, jossa opastetaan hyvään sisäilmaan. Olisihan se kiva jos olisi sellainen purutönö versio omine kujeineen :p
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Mikä ihmeen levyraati täällä on alkanut pyöriä? Onko pojilta loppunut remppainto kesken talven?

Aikaisemmin Tuumakin hoiti flunssaa lähinnä lämpimällä kaulaliinalla ja lisäämällä työn tahtia sen verran, ettei päässyt kylmä yllättämään...

Okei, ennen oli ennen ja nyt on nyt.

Tuuma, miksi sinä ihan uuden vaffarin ostit? Aivan upeita vintagelaitteita myydään yllättävän edullisesti, kunhan ei vain ole kauhea kiire ostamisen kanssa.

Meikä kunnostutti kesällä Tallinnassa Pioneer SX-777:n (toinen kanava pätki potikan asennosta riippuen) mutta veli venäläinen kyllä huijasi minua: kun huolto viivästyi väitti syyksi skemojen puuttumisen mutta todellisuudessa ukot eivät muuta tehneet kuin spreijasivat sen potikan (kas kun se pätkii taas).

Tuossa on ihan oikea wanhanajan moottoripotikka, jotain sellainen maksaa mutta kyllä tuolla sen verran on sekä tunne- että käyttöarvoa, että meikä olisi sen varaosan kiltisti maksanut.

Et sinä aktiivikajareita harkinnut? Behringerin nauhadiskanttimallit ovat repineet aivan loistavia arviointeja, jopa verrattuna monta kertaa kalliimpiin Geneleceihin.

Tuo on vähän rankka tie, tuo omien kajarien rakentaminen. Sulla ei kai ole edes mitään valmista rakennusohjetta, ihan itse olet virittelemässä purkit kuntoon? Meikä ei tuohon kyllä pystyisi, kirjoja olen aiheesta lukenut mutta musikaalisuus ei riitä. Meikäläisen hifismi on enemmän sellaista laitefetisismiä, ihan kuten valokuvauskin.

Jotkut hifivehkeet ovat vain upeita: vanhat, järeät viritinvahvistimet (varsinkin ne, joiden leveys on luokkaa 50 cm) ja vaikkapa Techniksin mustanpuhuvat keladekit.

On aivan käsittämätöntä, kuinka upeat vehkeet pystyi isolla rahalla hankkimaan jo 1960 ja 1970 -luvuilla. Nykyisin todella hyvä äänenlaatu on saatavissa varsin halvallakin, jos vain osaa ostaa oikein, varsikin tuolta vintage-osastolta jos shoppailee.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Meikähän osti pitkästä aikaa mustesuihkutulostimen, HP 8600 monitoimimankelin.

Taitaa se vain olla niin, että edelleen laser on laser ja muisuihkari on mopo.

Hidas tuo on, jopa sen ekan sivun kanssa jossa sen luulisi olevan kilpailukykyinen (laserin pitää ensin lämmetä).

No, saahan tuosta toivon mukaan sitten kohtuullisen hyvät valokuvat ulos.
Maatilallinen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Maatilallinen »

jtbo kirjoitti:Jaa, meillä Maatilallisen kanssa taitaa olla huonelämpötilat, jotka voivat aiheuttaa terveyshaittaa, sillä erotuksella, että mulla liian kylmää ja Maatilallisella liian lämmintä?

Tiedä sitten kuinka monella tämä oikeasti toteutuu?

Jos mun pitäisi tehdä tuon mukaan lämmitystä, niin menisi varmasti tuplaten puuta, mutta sitten tulisi ongelmaksi se, että lämpötila nousisi liian korkeaksi.

Kuinkahan paljon noissa on oikeasti konkreettista totta purutalojen osalta? Kuvittelisin että on muovipullotalojen mukaan tuo ja ei välttämättä päde ihan 1:1 vanhoihin tönöihin.
Ymmärtääkseni uudemmissa tönöissä joutuu pitämään lämpötilan ja ilmanvaihdon reippaampana siitä tiiveydestä johtuen, vanhemmassa rakenteessa taas kosteus tasapainottuu helpommin, mutta eihän sitä tiedä.

edit: Ai niin tuo oli http://www.sisailma.info/tiedostot/Oppa ... C%20ID.pdf dokkarista, jossa opastetaan hyvään sisäilmaan. Olisihan se kiva jos olisi sellainen purutönö versio omine kujeineen :p
Juu, "hieman" taitaa olla liian lämpöistä :lol:

Laitoin tuossa pari lämpömittaria lattianrajaan ja sisäseinän kohdalla oli 23 astetta ja ulkoseinän kohdalla 21 astetta, pintalämpötilasta en sitten tiedä mutta ainakin ilman lämpötila lattianrajassa on riittävästi :-D

Enekaan tuli tuossa pari päivää sitten viimein parempi termostaatti. Kotelo olikin jo valmiina joten ei muuta kuin entinen pintatermostaatti pois ja uusi paikoilleen :-D Sitten vielä latausventtiiliä säätämään, vanhasta muistista lukemaan 4,5 mitä tuli vedonsäätimen kanssa silloin käytettyä ja kattilavesi oli jossain 95 asteessa.

Kuva

Homman jälkeen sitten vaan pesä täyteen ja termarista lämpö sataan. Parin tunnin päästä kun menin katsomaan, oli kattilahuoneen lämpötila noussut reippaasti ja ilmassa melkoinen katku, kattilassa lämmintä tosiaan 100 astetta ja poltto menossa. Hieman ruplatteli noilla lämmöillä mutta ei pahemmin. Seuraavana aamuna katku oli haihtunut, kuten myös kondenssivedet ja märän noen haju :-D

Noh, sitten tänään kun tuli taas aika nuohota kattila niin kylläpä sieltä karstaa irtosikin, jopa osasta paikoista ihan metalliin asti :-D Takimmaisessa konvektiossa joka on tyypillisesti ollut vahvasti pikinen, oli muuttunut piki vaaleaksi ja rapisi pohjalle.

Ei se ihan kokonaan ainakaan vielä ole puhdistunut, mutta suunta on parempaan selkeästi. Eihän se ole ollut kuin vasta pari päivää kuumempana, jospa viikon päästä lähtee loputkin karstat :-D Ja voihan sitä vielä nostaa, varsinkin jos käy hakemassa 2,5bar varon ja saa enemmän painetta niin ei ala pistekiehumaan.

Käyttöveden lämpötilakin nousi taas viidellä asteella, ei tuo syöttösekoitusventtiili saa sitä pidettyä täysin vakiona vaan vähän seilaa kattilaveden mukana :roll: Pexien käyttölämpötila vaan meinaa ylittyä kun 75 asteista pukkaa menemään, pyörittelin nyt sitten laidasta laitaan ja jätin pykälän pienemmälle :roll:
tepy
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tepy »

tuuma kirjoitti:
jtbo kirjoitti:Kaikkea ei voi ennalta tietää, mutta kaikki mikä tulee vastaan on katsottava :)

Tuuma, joskus oli jotain juttua viulun vinguttajista, tuli tuossa mieleen, että kuinkahan paljon se noilla oikein on se soitin joka tekee töitä, kun sähkösoittimissahan osaa olla kaikenmoisia jippoja?
Zambialainen musisoija soittaa mielestäni vähinkin Vanessan veroisesti:
http://www.youtube.com/watch?v=JNH__YaZC0U

Tämä on maailman nopein viulisti ja soittaa akustisella mallilla nähdäkseni:
http://www.youtube.com/watch?v=Kge3xBeuArI
Cool, kiitos!

Kyllä mä jotenkin viulun näen mahtisoittimena jos sitä veivaa ammattilainen ja siis semmoinen joka uskaltaa vähän rikkoa rajoja, olkoon sähköviulu tai ei. Mullakin on sähkökitara mutta ei se miltään kuulosta kun varren päässä asustelee nakkisorminen rintsikan remppaaja :-D

Sattui sikäli sopivasti että turhamaisuuden perikuvana investoin pari viikkoa sitten sydäntä särkien oikeaan hifi -vahvariin, joka tänään saapui. Menihän siinä reilu 40 vuotta ennenkuin aukesi tuo mahdollisuus. Jaa, mikä sitten on hifi vahvari? Minusta se on semmoinen että hifi -piireissä taitetaan peistä kaikenmaailman kohinasuhteista sun muista ja silti jää testeissä viimeiseksi mutta lasken että paras äänenkoventaja tuo A-S700 on mikä mulla ikinä on ollut tai tulee olemaankaan. Vielä kun löytäisi kadonneen 3,5mm stereo <=> 2xRCA plug:in niin pääsisi koittamaan tietsikan kautta. Ihan vain vinyylisoitinta varten tuon hommasin mutten jaksa nyt vinyylejä, enkä soitinta kaivelemaan.

Tietsikkaan kai pitäisi olla joku Pro-Ject USB Box muunnin tai ainakin "piireissä" tuollaisista vouhkaavat mutta kunhan nyt löytyisi ensin edes se normi piuha jostain :evil:

Niin kajarit ovat edelleen paketissa että kotelot unelmissa mutta jonkun kaatikselle menevän JVC:n pakettisterkkojen ämyrit mä pelastin aikoinaan niin voisi kuulla ainakin ääntä, niissä lukee että 60W Dual Duct System ja hurjia kuvia liimattuina kylkiin niin pakkohan niiden on oltava melkoiset pedot :-D
Asiallisen näköinen stereovahvari. Taitaa kasarikausi jo olemaan retroa, kun tuo muistuttaa kovasti näöltään ja kooltaan ja minun 80-luvun JVC:n vahvaria.
2x80W 8ohm oli muistaakseni potkua siinä ja pari kilomarkkaa maksoi aikoinaan. Toivottavasti jammu toimii nätisti yhtä pitkään.

Kooklen kuvahaulla löytyi sisuksestakin kuvia. Nätiltä näyttää sisäpuolikin, eikä ole pelkästään ilmaa täynnä.

Taisin jo joskus laittaa sinulle linkinkin, mutta tuossa uudestaan. http://www.nuforce.com/index.php?option ... temid=186/
Tuo oli pari/kolme vuotta sitten halvoista DAC:sta parhaasta päästä. En ole kotiin viitsinyt panostaa koneisiin ja vanhoihin läppäreihin verrattuna tuo on tuonut ihan kuultavan parannuksen.
Kannattaa toki testata oma kone ennen kuin hankkii mitään.
tepy
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tepy »

Sydäntä raastavan kaunista, niin musiikki kun videokin, nimittäin minulla oli tuon tapainen verkkovene aikoinaan ja aina silloin tällöin harmitta, että tuli muutettua se rahaksi.
Minun taisi tosin olla hiukka pienempi, yhdellä mastolla ja kehvelirikillä, no jooo, ei sitä enää ole :(

Mulla on kanssa yksi proge-levy jota tulee aika usein kaivettua esiin. Syytä en oikein osaa selittää, mutta joku juttu siinä on.
Mahtaako olla tuttu? Ei paistatellu parrasvaloissa niin kun joku pink floyd
http://www.youtube.com/watch?v=qTMQ25yzsFU
http://fi.wikipedia.org/wiki/Camel_%28yhtye%29
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:Valmiiksi? Tuo lie joku uusi sana, pitäisi olla sanakirja :lol:

Joan Jett ainakin taitaa olla ihan klassikko, Diana myös ja muistelisin sen ekankin kuulleeni aika usein, Joanin kappale noista eniten toimii, kun siinä on sopivasti raakuutta :D

Nightwish (vanhempi), Sonata Arctica, Dragonforce (vanhempi), Kalafina, Diablo Swing orchestra (Ruotsalaista musiikkia:
http://www.youtube.com/watch?v=osTu38yuuHo), noin esimerkkinä, jos se on suuren yleisön suosiossa/tuntema, niin tahtoo olla että mun maku poikkeaa jo liiaksi, mutta kyllähän tykkään Gwenin (No doubt) kappaleista, joten ei se aina päde, aika paljon on myös se, että mulle musiikin pitää olla nopeaa, elämä hidasta, olenhan sentään ristiriitojen ilmentymä :-D

Arvioisin, että tämä toimii sulle, tosin sun pitäisi opiskella tuota kieltä, kun muuten menee sanoma ohi, tosin itselleni taajuuksien sopivanlainen vaihtelu on sanomaa tärkeämpi :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=aPKInoH0lV0

Jaa, mutta tuokin on kyllä niitä kappaleita, jotka on kuultava edes jotenkin toimivilla kaiuttimilla, pc kajarit ei kykene koko skaalaan mitenkään, kun tuossa viulut soi aika korkealta, mutta toisaalta aika matalaltakin on ääniä ja siinä tulee monilla pc kajareilla ongelma vastaan.

Sitten tietty rockabilly kolahtaa, tosin yleensäkkin melkein kaikki muu paitsi kovin pehmeä ja leppoisa, joka ei ollenkaan toimi. Oikeastihan olen suht kärsimätön, varsin tulinen ja vähintään 200% tarmolla tekevä, mutta teen kovasti töitä, että oppisin lepposuuden ja pitkäjänteisyyden sekä kärsivällisyyden, siksi kai nopea musiikki toimii parhaiten.

edit: Aijjuu, muisti palailee pätkittäin, Evanescene, Epica, Within Temptation, siinä joitain ihan hyviä ja osa lie vähän tuntemattomampiakin, kaikki taitaa olla enemmän tai vähemmän Nightwishin tapaista.
Valmis? Mitähän soopaa olen sormistani päästellyt :lol:

Kiitos linkeistä, avartuu taas lisää musiikkiskaala. Kaikkiruokainen kun olen, riippuu niin kovin kuun asennosta ja mielialasta mikä milloinkin toimii. Raskasta heavyä silloin kun haluaa vähän voimia ja kevyttä melodiaa kun haluaa tunteilla jne. Musiikki on eräänlaista huumetta mulle, myönnettäköön.
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Mikä ihmeen levyraati täällä on alkanut pyöriä? Onko pojilta loppunut remppainto kesken talven?

Aikaisemmin Tuumakin hoiti flunssaa lähinnä lämpimällä kaulaliinalla ja lisäämällä työn tahtia sen verran, ettei päässyt kylmä yllättämään...

Okei, ennen oli ennen ja nyt on nyt.

Tuuma, miksi sinä ihan uuden vaffarin ostit? Aivan upeita vintagelaitteita myydään yllättävän edullisesti, kunhan ei vain ole kauhea kiire ostamisen kanssa.

Meikä kunnostutti kesällä Tallinnassa Pioneer SX-777:n (toinen kanava pätki potikan asennosta riippuen) mutta veli venäläinen kyllä huijasi minua: kun huolto viivästyi väitti syyksi skemojen puuttumisen mutta todellisuudessa ukot eivät muuta tehneet kuin spreijasivat sen potikan (kas kun se pätkii taas).

Tuossa on ihan oikea wanhanajan moottoripotikka, jotain sellainen maksaa mutta kyllä tuolla sen verran on sekä tunne- että käyttöarvoa, että meikä olisi sen varaosan kiltisti maksanut.

Et sinä aktiivikajareita harkinnut? Behringerin nauhadiskanttimallit ovat repineet aivan loistavia arviointeja, jopa verrattuna monta kertaa kalliimpiin Geneleceihin.

Tuo on vähän rankka tie, tuo omien kajarien rakentaminen. Sulla ei kai ole edes mitään valmista rakennusohjetta, ihan itse olet virittelemässä purkit kuntoon? Meikä ei tuohon kyllä pystyisi, kirjoja olen aiheesta lukenut mutta musikaalisuus ei riitä. Meikäläisen hifismi on enemmän sellaista laitefetisismiä, ihan kuten valokuvauskin.

Jotkut hifivehkeet ovat vain upeita: vanhat, järeät viritinvahvistimet (varsinkin ne, joiden leveys on luokkaa 50 cm) ja vaikkapa Techniksin mustanpuhuvat keladekit.

On aivan käsittämätöntä, kuinka upeat vehkeet pystyi isolla rahalla hankkimaan jo 1960 ja 1970 -luvuilla. Nykyisin todella hyvä äänenlaatu on saatavissa varsin halvallakin, jos vain osaa ostaa oikein, varsikin tuolta vintage-osastolta jos shoppailee.
Remppainto ollut hukassa jo monta kuukautta niin kai sitä silloin voi keskittyä johonkin muuhun, pääasia kai että keskittyy edes johonkin. Sliippareiden levyraati olikin hyvä pitkästä aikaa :twisted:

Niin, vintaget olisi olleet makeita, VU-mittareineen mutta on niilläkin hintaa. Konkkien kuivumisia sun muita alkaa olla enkä oikein jaksaisi tinaushommiin, CRC korjaukset ovat vähän lyhytikäisiä.

Aktiivikajarit olisi olleet vaihtoehto jos asuinkerroksiin olisin studiota ajatellut mutta jotenkin autotalliin sopii parhaiten mahdollisimman brutaalit kamat.
tuuma
Jäsen
Jäsen

tepy kirjoitti: Asiallisen näköinen stereovahvari. Taitaa kasarikausi jo olemaan retroa, kun tuo muistuttaa kovasti näöltään ja kooltaan ja minun 80-luvun JVC:n vahvaria.
2x80W 8ohm oli muistaakseni potkua siinä ja pari kilomarkkaa maksoi aikoinaan. Toivottavasti jammu toimii nätisti yhtä pitkään.

Kooklen kuvahaulla löytyi sisuksestakin kuvia. Nätiltä näyttää sisäpuolikin, eikä ole pelkästään ilmaa täynnä.

Taisin jo joskus laittaa sinulle linkinkin, mutta tuossa uudestaan. http://www.nuforce.com/index.php?option ... temid=186/
Tuo oli pari/kolme vuotta sitten halvoista DAC:sta parhaasta päästä. En ole kotiin viitsinyt panostaa koneisiin ja vanhoihin läppäreihin verrattuna tuo on tuonut ihan kuultavan parannuksen.
Kannattaa toki testata oma kone ennen kuin hankkii mitään.
Juu, ei sen ihan huono pitäisi olla ja kun maailmalla on puolet kalliimpi kuin täällä, niin oli oikeastaan pakko ostaa, silver toki niin näyttää jotenkin vielä vanhemmalta.

Ai noita on muitakin USB DAC:eja. En muista tuollaista linkkiä jos se ei sitten ollut siinä missä levaria liitettiin ei phono liitäntäiseen kotiteatteri vahvariin. Kiitos uudelleen linkkauksesta!

Täytynee kaivella lisää jos löytyisi tuo piuhan pätkä. Huomenna kyllä kokeilen vinyylisoitinta että saa ekat savut ulos.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Niin, konkat kuivuvat, potikat vaativat voitelua, lamppuja pitää vaihdella eikä kaukosäätöäkään yleensä ole...

Vanhojen laitteiden ääntä usein ylistetään, mutta totuus on, että se ylistys koskee vain joka suhteessa kunnossa olevia yksilöitä.

Tuo upouuden vahvistimen hankkiminen oli vain jotenkin epätuumamaisen helppo ratkaisu: vähintään sun olisi luullut ostavan sen joko kasattavana sarjana tai vähän rikkinäisenä, edukkaasti saatuna yksilönä.

Toisaalta keskiarvohan on ihan normaali, jos sä hankit vahvistimen valmiina mutta kajarit suunnittelet ja rakennat itse.

Mulla nousee hattu ja korkealle, kun raportoit, että kaapit ovat valmiit.

Meikä ei muuten kuule eroja tuon luokan vaffarien välillä, enkä oikein ymmärrä, kuinka kukaan pystyy kuulemaan.

Jotain vikaa kai mun kuulossani, mutta mun mielestäni yhden kajarin siirto 10 cm johonkin suuntaan vaikuttaa ääneen paljon enemmän kuin yhden ehjän vahvistimen vaihtaminen toiseen. Jos laitteet ovat ehjät ja kohtuullisen tasokkaat, niin mun mielestäni huoneakustiikka on ratkaisevassa roolissa.
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Niin, konkat kuivuvat, potikat vaativat voitelua, lamppuja pitää vaihdella eikä kaukosäätöäkään yleensä ole...

Vanhojen laitteiden ääntä usein ylistetään, mutta totuus on, että se ylistys koskee vain joka suhteessa kunnossa olevia yksilöitä.

Tuo upouuden vahvistimen hankkiminen oli vain jotenkin epätuumamaisen helppo ratkaisu: vähintään sun olisi luullut ostavan sen joko kasattavana sarjana tai vähän rikkinäisenä, edukkaasti saatuna yksilönä.

Toisaalta keskiarvohan on ihan normaali, jos sä hankit vahvistimen valmiina mutta kajarit suunnittelet ja rakennat itse.

Mulla nousee hattu ja korkealle, kun raportoit, että kaapit ovat valmiit.

Meikä ei muuten kuule eroja tuon luokan vaffarien välillä, enkä oikein ymmärrä, kuinka kukaan pystyy kuulemaan.

Jotain vikaa kai mun kuulossani, mutta mun mielestäni yhden kajarin siirto 10 cm johonkin suuntaan vaikuttaa ääneen paljon enemmän kuin yhden ehjän vahvistimen vaihtaminen toiseen. Jos laitteet ovat ehjät ja kohtuullisen tasokkaat, niin mun mielestäni huoneakustiikka on ratkaisevassa roolissa.
Vai epäurheilijamainen teko :-D Ehkä se auttaa että sain halvalla :-D

Kaiuttimet ovat aina mulle olleet mielenkiintoisia jo alta kouluiän tullut niitä ihmeteltyä (=hajoitettua). Nyt on vasta mahdollisuus tehdä ensimmäiset itse tai on niitä ennenkin väsätty mutta heikoin materiaalein että työkaluin, silloin oli kyllä enenmpi intoa :-D

On mulla tuon satsin mukana piirustukset koteloista ja refleksiputket myös eli ei vissiin ihan metsään mene jos mittoja noudattelee mutta hieman suunnikkaat ja muutenkin epämääräisen näköiset ovat odotusarvona. Koivuvanerista aion ja jopa niin että värittömällä Osmo:lla jos vahaisi jos pintaviilu yhtään on siistiä :roll: Yläjyrsimen jo taannoin hommasinkin sillä kun olisi tarkoitus saada tarkat ja pyöreät reiät että jopa jos vähän kokeilisi jotain loveuksia saumoihin :shock: Taidan silti tyytyä tappiliitoksiin vain ruuveilla avustettuina :roll:

Periaatteessa ei puutu kuin 18mm koivuvaneria niin pääsisi hommiin. Höyläpenkki olisi kova sana mutta täytynee tyytyä johonkin muuhun työpöytään. Autotalli pitäisi jälleen järjestellä, jotta mahtuisi jotain tekemään mutta kun tämä perhanan sitkeä flunssa on vienyt kaikki voimat niin täytyy vain odotella jos vaikka Helmikuussa...
Vastaa Viestiin