Onko muiden kirjautumisessa ollut häikkää?

Tänne voit jättää erittäin tervetulleita ideoita foorumin ja koko sivuston kehittämiseksi. Heitä ajatuksella.
Vastaa Viestiin
Pekka Huhta
Moderaattori
Moderaattori
Viestit: 3433
Liittynyt: Ma Loka 18, 2004 15:40
Paikkakunta: Espoo

Onko muiden kirjautumisessa ollut häikkää?

Viesti Kirjoittaja Pekka Huhta »

Yritin tässä aamusella kirjautua sisään ja kone ilmoitti että olet yrittänyt kirjautua väärillä tiedoilla sisään liian monta kertaa, piti siis syöttää vielä turvakoodikin sen takia.

Onko muilla ollut vastaavaa nyt lähipäivinä (eli yrittäisikö joku spambotti kirjautua olemassaolevilla tunnuksilla sisään), vai onkohan joku yrittänyt hakkeroida itsensä mun tunnareilla sisään ihan manuaalisesti...?

Pekka
Askartelua ja ajanhukkaa: http://www.sihistin.fi/
Avatar
Juha_P
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1874
Liittynyt: Ma Tammi 10, 2011 11:46
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Onko muiden kirjautumisessa ollut häikkää?

Viesti Kirjoittaja Juha_P »

Ei nyt tänään mutta viime aikoina on useinkin ollut tilanne ettei sivustolle pääse ja on tullut suunnilleen seuraavanlainen ilmoitus: "Too many connections; user saunar1" tai jotain sinnepäin.
Avatar
Juha_P
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1874
Liittynyt: Ma Tammi 10, 2011 11:46
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Onko muiden kirjautumisessa ollut häikkää?

Viesti Kirjoittaja Juha_P »

Nykyään tulee melkein joka aamu tuo edellä mainittu errori.
Nyt otin sen tarkemmin ylös:
"SQL ERROR [mysql4] User saunar01 already has more than 'max_user-cinnections' active connections [1203]"

Tämä tulee vain aamuisin.
Harri68
Jäsen
Jäsen
Viestit: 573
Liittynyt: To Huhti 29, 2010 9:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Onko muiden kirjautumisessa ollut häikkää?

Viesti Kirjoittaja Harri68 »

Tuota "general erroria" on tullut nyt aamuisin ja iltaisin eikä pääse sivuille.
Ilpisti
Jäsen
Jäsen
Viestit: 180
Liittynyt: To Syys 22, 2011 17:01
Paikkakunta: kouvola

Re: Onko muiden kirjautumisessa ollut häikkää?

Viesti Kirjoittaja Ilpisti »

Jotain herjaa se on antanut nyt parina päivänä, molemmilla kerfoilla laitoin sen viestin ylläpidolle tiedoksi.
Pietu-Petteri
Jäsen
Jäsen
Viestit: 131
Liittynyt: Ma Elo 20, 2012 11:58
Paikkakunta: Kemijärvi
Kotisivu: http://nahkuriprojekti.blogspot.fi/
Viesti:

Re: Onko muiden kirjautumisessa ollut häikkää?

Viesti Kirjoittaja Pietu-Petteri »

Onko teillä ollu tapana kirjautua monesta paikasta (koti, työpaikka, kirjasto tai tms) sisään ja pitää aina tuota "muista minut"-täppää päällä? Ainakin joillain muilla foorumeilla tuo on voinut aiheuttaa ongelmaa.
Avatar
vesahy
Jäsen
Jäsen
Viestit: 3354
Liittynyt: Ma Maalis 17, 2008 19:18
Paikkakunta: Stadi + läntinen Uusimaa

Re: Onko muiden kirjautumisessa ollut häikkää?

Viesti Kirjoittaja vesahy »

Pietu-Petteri kirjoitti:Onko teillä ollu tapana kirjautua monesta paikasta (koti, työpaikka, kirjasto tai tms) sisään ja pitää aina tuota "muista minut"-täppää päällä? Ainakin joillain muilla foorumeilla tuo on voinut aiheuttaa ongelmaa.
Minä käytän jatkuvasti kahta lankayhteyttä, mökillä ja kaupungissa, ilman ongelmia.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
ObOlli
Jäsen
Jäsen
Viestit: 315
Liittynyt: Ke Loka 10, 2012 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko muiden kirjautumisessa ollut häikkää?

Viesti Kirjoittaja ObOlli »

Olen kyllä aika varma ettei yksittäiset ihmiset saa aikaan samaa virhettä useana peräkkäisenä aamuna. Siispä kyseessä voipi olla joku robotti tai vastaava joka hakee aika isohkoa osaa tietokantannasta. Ja saunar01 on mitä luultavimmin se käyttäjätunnus jolla foorumi hakee sisältöään tietokannasta (ehkä peräti palvelimelta.)

Valistunut arvaukseni on että joku kopioi tavaraa, tai sitten hakee sitä itselleen luettavaksi kun ei ole linjalla. Toinen arvaukseni on että tälleinen olisi käyttösääntöjen vastaista. Kolmas arvaukseni on etten toivottavasti sittenkään ollut oikeassa kahdessa edellisessä... :wink:

Muoks: Neljäs arvaukseni olisi että foorumi indeksoi itseään, mutta se vaatisi että ylläpito tietää jo ongelmasta. Tiedä sitten hänestä...
Avatar
Ari
Admin
Viestit: 1093
Liittynyt: To Loka 14, 2004 12:59
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Onko muiden kirjautumisessa ollut häikkää?

Viesti Kirjoittaja Ari »

Asia huomioitu ja tutkinnassa...
--------------------------------------------------------------------------------------------
sini
Jäsen
Jäsen
Viestit: 118
Liittynyt: Ti Kesä 18, 2013 15:26
Paikkakunta: -

Re: Onko muiden kirjautumisessa ollut häikkää?

Viesti Kirjoittaja sini »

"SQL ERROR [mysql4] User saunar01 already has more than 'max_user-cinnections' active connections [1203]"
Mulla näytti tänä aamuna tuota samaa

"General Error
SQL ERROR [ mysql4 ]
User saunar01 already has more than 'max_user_connections' active connections [1203]
An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists."

kun yritin klikata sivun auki suosikeista, ei ole mitään automaattista sisäänkirjautumista. Nyt toimii, mutta on hidas.
Avatar
Ari
Admin
Viestit: 1093
Liittynyt: To Loka 14, 2004 12:59
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Onko muiden kirjautumisessa ollut häikkää?

Viesti Kirjoittaja Ari »

Pahasti tökkii ja asiasta on ilmoitettu palveluntarjoajalle.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Vastaa Viestiin