Mistä tää haju johtuu?
Re: Mistä tää haju johtuu?
tsemppiä
vittumaiseen tilanteeseen! been there, done that. paitsi että sovittelussa mä taivuin että sain ahdistuksen harteiltani.
vittumaiseen tilanteeseen! been there, done that. paitsi että sovittelussa mä taivuin että sain ahdistuksen harteiltani.
NOTE! Tämän remontointiaiheisen tekstin on kirjoittanut samettihousuhumanisti. Lähdekritiikki kunniaan.
-
Pietu-Petteri
- Jäsen

- Kotisivu: http://nahkuriprojekti.blogspot.fi/
- Viesti:
Näissä reklamaatioissa ja vastapuolen vastauksissa kannattaa aina muistaa se että, osin on kysymys neuvotteluasemien hakemisesta. Jos ekaksi tarjoaa 3 tonnia ja seuraavalla kerralla kympin, niin se kymppi voi tuntua kokemattomasta hyvältä tarjoukselta vaikka vastuu olisikin perustellusti 50 000. Asianajajia on hyviä ja huonoja, vastapuolen juristi voi pedata vain omaa palkkiotaan ja uskottelee asiakkaalle mahdollisuuksista selvitä ilman mitään menetyksiä, ja vaikka sitten tulisikin oikeudessa turpaan se asianaja saa rahansa. Niille homma on riskitöntä.susannemaria kirjoitti:Kuulumisia: myyjien palkkaama (htt) tavarantarkastaja teki talossa tutkimuksen ja totesi samat virheet. Riidatonta on siis se että talo on homeessa. Myyjät lähettivät aa:sa välityksellä sovintoesityksen jossa toteavat että meidän olisi tullut 50 vuotta vanhaa taloa ostaessamme tietää että talon rakenteet ovat käyttöikänsä päässä. Vaikka talo myytiin meille täysin peruskorjattuna. He tarjosivat 3000€ hinnanalennusta :D ja kiistävät minkään vian johtuvan heistä.
Tarinaa elämästä: http://nahkurinorsilla.blogspot.fi/
-
susannemaria
- Jäsen

En tässä julkisessa viestiketjussa viitsi ennen kuin kaikki on ohi kertoa sen yksityiskohtaisemmin mitään mutta kävi miten kävi oikeudessa (siis taloudellisesti) niin sen suhteen meillä ei ole enää hätää. Nyt on kyse nimenomaan moraalisesta oikeudesta. Ja asianajaja on kyllä palkkionsa ansainnut!
Terve,
Mitäs käsittelylle kuuluu, onko teidän asia edennyt nyt yhtään?
Mitäs käsittelylle kuuluu, onko teidän asia edennyt nyt yhtään?
-
susannemaria
- Jäsen

Hei,
Perheellämme menee tällä hetkellä oikein kivasti :)
Kiitos kysymästä. Tässä ihan kuukauden sisään on käräjät. Asianajaja oli sitä mieltä että sieltä saattaa vielä tulla tarjous just ennen mut lähtökohtasesti muuta ku kaupanpurkua emme voi hyväksyä. Eli siis palaan vuoden lopulla kertomaan jahka päätökset on lainvoimasia. Ja onhan siinä tietty mahdollisuus että valittavat hoviin jos häviävät tai me valitetaan jos hävitään. Mut vahvoilla meidän ainakin todisteiden perusteella pitäs olla
Eli se on sitten sen ajan murhe.
Pitäkää peukkuja :)
Perheellämme menee tällä hetkellä oikein kivasti :)
Kiitos kysymästä. Tässä ihan kuukauden sisään on käräjät. Asianajaja oli sitä mieltä että sieltä saattaa vielä tulla tarjous just ennen mut lähtökohtasesti muuta ku kaupanpurkua emme voi hyväksyä. Eli siis palaan vuoden lopulla kertomaan jahka päätökset on lainvoimasia. Ja onhan siinä tietty mahdollisuus että valittavat hoviin jos häviävät tai me valitetaan jos hävitään. Mut vahvoilla meidän ainakin todisteiden perusteella pitäs olla
Eli se on sitten sen ajan murhe.
Pitäkää peukkuja :)
Menee nyt kyllä ohi aiheen, mutta...
Emännälle tulee tuo Seiska-lehti, missä on jatkuvasti tieteellisiä artikkeleitä... ;) Kuitenkin, viimeisillä sivuilla oli aukeamna juttu pariskunnasta jotka ostivat vanhan rintsikan,ja kuinka ollakaan oli kunto mitä sitten olikaan...jokainen lukekoon itse sen jutun.
Luin jutun läpi, ja katsoin valokuvaa talosta ulkopuolelta, mun käsityksen mukaan torpan välipohja olis ollut heikossa hapessa, ja kuvan mukaan keskikerroksen p-ala
on alle 100neliötä.. ja jos vauriot olis vain keskikerroksessa, niin eihän se loppupeleissä kovin vaikea työmaa olis ollut. Siinä eniten kiinnitti huomion se, että käräjät oli määrännyt myyjän maksamaan oliko-se-nyt 10k€ hinnan alennusta,ilman mitään mutinoita! Pariskunta vaan ei sitä hyväksynyt, vaan valitti hoviin, ja valittavat samalla että sen takia melkein tullut ero jne liipalaapa...
Jos totta puhutaan, niin kymppitonnin alennus ilman sen kummempaa mutinaa, niin miks ei suostunut siihen?? Sillä hinnalla olis saanut keskikerroksen asumiskuntoon ja palkanneet yhden timpurin avuksi. Omasta kokemuksesta tiedän, et olisin itse ollut tosi tyytyväinen jos itse vt.tilanteessa saanut tuollaisen ehdotuksen olisin mukisematta hyväksynyt asian.
Jos joku on lukenut tuon hömppä-lehden jutun, kertokee ajatuksia...
Emännälle tulee tuo Seiska-lehti, missä on jatkuvasti tieteellisiä artikkeleitä... ;) Kuitenkin, viimeisillä sivuilla oli aukeamna juttu pariskunnasta jotka ostivat vanhan rintsikan,ja kuinka ollakaan oli kunto mitä sitten olikaan...jokainen lukekoon itse sen jutun.
Luin jutun läpi, ja katsoin valokuvaa talosta ulkopuolelta, mun käsityksen mukaan torpan välipohja olis ollut heikossa hapessa, ja kuvan mukaan keskikerroksen p-ala
on alle 100neliötä.. ja jos vauriot olis vain keskikerroksessa, niin eihän se loppupeleissä kovin vaikea työmaa olis ollut. Siinä eniten kiinnitti huomion se, että käräjät oli määrännyt myyjän maksamaan oliko-se-nyt 10k€ hinnan alennusta,ilman mitään mutinoita! Pariskunta vaan ei sitä hyväksynyt, vaan valitti hoviin, ja valittavat samalla että sen takia melkein tullut ero jne liipalaapa...
Jos totta puhutaan, niin kymppitonnin alennus ilman sen kummempaa mutinaa, niin miks ei suostunut siihen?? Sillä hinnalla olis saanut keskikerroksen asumiskuntoon ja palkanneet yhden timpurin avuksi. Omasta kokemuksesta tiedän, et olisin itse ollut tosi tyytyväinen jos itse vt.tilanteessa saanut tuollaisen ehdotuksen olisin mukisematta hyväksynyt asian.
Jos joku on lukenut tuon hömppä-lehden jutun, kertokee ajatuksia...
En ole katsonut, kun en oikein luota 7:n journalistiseen tasoon. Jutut kun ovat enemmän tai vähemmän enemmän kärjistettyjä ja yliampuviasäkäri kirjoitti:Menee nyt kyllä ohi aiheen, mutta...
10k€ ei paljoa pysty tekemään. Varsinkin jos käyttää timpurin apua. Toki hintaan vaikuttaa jonkin verran mitä materiaaleja käyttää, mutta työn hinta on vanhan talon korjaamisessa omien kokemusten mukaan yllättävän suuri (2/3 projektin hinnasta). Se että laittaa seiniin kipsilevyä ja lattiaan lastulevyä vai paneelli ja lautaa vaikuttaa kokonaishintaa yllättävän vähän. Tämän aiheuttaa epästandardit runkoratkaisut ja vinous, josta ainakin omassa tapauksessa aiheutui / aiheutuu joka vaiheessa ennämmän hidasta näpräämistä...säkäri kirjoitti:Luin jutun läpi, ja katsoin valokuvaa talosta ulkopuolelta, mun käsityksen mukaan torpan välipohja olis ollut heikossa hapessa, ja kuvan mukaan keskikerroksen p-ala on alle 100neliötä.. ja jos vauriot olis vain keskikerroksessa, niin eihän se loppupeleissä kovin vaikea työmaa olis ollut. Siinä eniten kiinnitti huomion se, että käräjät oli määrännyt myyjän maksamaan oliko-se-nyt 10k€ hinnan alennusta,ilman mitään mutinoita! Pariskunta vaan ei sitä hyväksynyt, vaan valitti hoviin, ja valittavat samalla että sen takia melkein tullut ero jne liipalaapa...
Meillä tehtiin yläkerta ja katto (kottotuoleineen) uudestaan viimeisessä projektissa ja siinä ei 20k€ palkoa painanut vaikka tein muun itse paitsu rungon ja uuden katteen. En vielä ole uskaltanut laskea yhteen, mutta kun tuli kaikki uusiksi lähtien eristeistä ja päättyne sähköihin ja ilmastointiin, niin varmaan kokonais summissa hätyytellään 30-40k€
Tuokki
-
susannemaria
- Jäsen

Nyt on istuttu 3 päivää käräjillä. Parin viikon päästä tulee tuomio. Huh.
-
susannemaria
- Jäsen

Tänään tuli tuomio: KÄo vahvistaa kiinteistökaupan puretuksi ja velvoittaa vastaajat yhteisvastuullisesti palauttamaan ostajalle kauppahinnan korkoineen. HUH! Vahingonkorvauksia ei saatu ja oikeudenk kulut tuli molemmille omansa maksettaviks. Mut tärkein tapahtui eli päästään (ainaki jos ne ei valita) niin siitä talosta eroon.
Toivottavasti ei valita päätöksestä sillä sehän tarkoittaisi prosessin pidentymistä. Toivottavasti myyjä puolella riittää varallisuus hoitaa maksuvelvoitteensa teille päin. Hienoa jutussa on se että saitte kaupanpurun eikä hinnanalennusta tms. kompromissiä, onneksi olkoon päätöksestä.
-
susannemaria
- Jäsen

Jos valittavat niin valittavat. Taloudellinen riski on aikamoinen. Ja sitten jos valituslinjalle lähdetään niin onhan tuossa meilläkin jos jonninmoista valittamisen aihetta tuossa tuomiossa ;) Mie iloitsen tästä erävoitosta!
- PetteriKivimäki
- Jäsen

No onneksi olkoon! Ihan jokainen ei Suomessa kehtaa hupuloida rahoja lähisukulaisille tekaistuilla kauppakirjoilla, joten toivotaan että selviätte jatkosta ilman kommelluksia.
Ihan vaan yleisesti asiasta kiinnostuneille tiedoksi, hovioikeuksien ollessa totaalisen ylityöllistettyjä:
Ihan vaan yleisesti asiasta kiinnostuneille tiedoksi, hovioikeuksien ollessa totaalisen ylityöllistettyjä:
Eli nykyään valituslupaa esim riitatilanteissa ei heru automaattisesti..Käräjäoikeuden tuomioon tai päätökseen tyytymätön asianosainen voi hakea ratkaisuun muutosta, ellei sitä jossain tapauksessa ole erikseen kielletty.
Asian käsittely jatkuu hovioikeudessa. Tiettyjen vähäisempien asioiden käsittelyä varten tarvitaan hovioikeuden myöntämä jatkokäsittelylupa.
Jumalauta, saunan takana on tilaa!
Ensi kesänä teen sinne kasvimaan.
Ensi kesänä teen sinne kasvimaan.
Onneksi olkoon ja hyvää joulua - minäkin olen odotellut että mikä oli tulos ja mua melkein jännitti tulla tänne kurkkaamaan että joko ois tieto tullut. Hyvä juttu kaiken kaikkiaan!
-
susannemaria
- Jäsen

Hovioikeuteen menee. Nyt tekis mieli sanoa voimasana..
-
susannemaria
- Jäsen

JEE! VAstapuoli oli ilmaissut tyytymättömyyden "varmuuden vuoksi". Nyt niiltä kuitenkin löytyi rahaa ja kauppa puretaan ensi viikon alussa. Halleluuja! :))) Tää oli nyt niinku tässä. Kiitän ja kumarran ja pysyn kaukana omakotitaloista ;)