tuokki kirjoitti:i vielä ole. Ihan perinteisellä avaimella ovi avataan. Olen kuitenkin vähän tiiraillut tätä Tanskalaista viritelmää, jolla vanhan lukon voisi muuttaa sähkölukoksi. http://www.youtube.com/watch?v=rDXQ-un3HPw. Kamera minulla on käytössä.
Nyt vasta uskaltauduin kattomaan. Onneksi tuo häkkyrä on sen verran ruma ettei tullu mitään haluja hommata tuota. Hyh! Hyij olkoonki että tommosta! Ja hintaa on semmoinen ehkä 100 euroa liikaa, että viittis asiaa yhtää miettiä.
Toi rfxcom alko kyl taas nousemaan pintaan kun tuo tellstikki ei taaskaa halua toimia muutaman vehkeen kans,. PItänee tilata toi rfxcommi ja pistää myyntii tuo tellstick duo.
kokki kirjoitti:
Nyt vasta uskaltauduin kattomaan. Onneksi tuo häkkyrä on sen verran ruma ettei tullu mitään haluja hommata tuota. Hyh! Hyij olkoonki että tommosta! Ja hintaa on semmoinen ehkä 100 euroa liikaa, että viittis asiaa yhtää miettiä.
Toi rfxcom alko kyl taas nousemaan pintaan kun tuo tellstikki ei taaskaa halua toimia muutaman vehkeen kans,. PItänee tilata toi rfxcommi ja pistää myyntii tuo tellstick duo.
Olet kyllä oikeassa. Ruma on kun mikä + kallis. Taitaa olla vaan ainoa keino Z-wavettaa lukko. Rapakon takana on useita lukkomalleja Z- wave käyttöön, mutta Euro standardien / mittojen mukaan on tarjonta vähäisempaa. Voisihan sitä tietty USA:sta ostettun tuunata kelvolliseksi tai sitten rakentelisi normaalin Eurooppa mallisen sähkölunkon ymparille vain Z-waven kautta ohjauksen. Ei ole vielä mulla ajankohtaista. Pitää saada ensin jo nämä hankitut osat paikoilleen ja toimimaan. Sitten laajennetaan kun on taas aikaa ja motivaatiota.
Kyllähä tuolla joku Vision näytti olevan myös. Olis aika sopiva omaa makuun mut se on sit koko pesäsysteemi uusiksi, 250e. Nooh, jos sitä joskus kun lopettaa köyhtymästä tai lyö päälle että pakko saada.
Mulla on makkarissa kattolampu jonka asennus"kuppi" on metallinen ja johdoton UKO1000S on siellä sisällä (nippanappa mahtuu). Alussa pelitti hyvin mutta nyt ei saa enää seinäkytkimestä sammumaan kuin toisinaan. Onneksi tottelee vielä kaukosäädintä. Pitänee siirtää tuo seinälle jakorasiaan.
Oon huomannnu että pieni asennon vaihtaminen saattaa ratkaista "kuuluvuusongelmia".. olis kyl kiva jos sais jonku ulkoisen antennin noihi härpättimiin helposti nin vois laittaa vähä paremmin kuuluvuutta.
Tuntuis toimivan ainakin näin lyhyen testailun perusteella. Eli metallisessa rasiassa vastaanotin, sekä katkaisimeen liitetty lähetin myöskin metallisessa. Ei ole kyllä Johdottomia, vaan Nexaa, mutta eikös nuo ole aika samoja laitteita.