Ayrton kirjoitti: Ja jokin aika sitten kun oli pakkasia, sammutin masiinan kokonaan.
Miksi laitoit pakkasella pois päältä ja miksi ajastin ? Minä nimenomaan pidän pakkasella päälle. Ihan sama vaikka menisi -30 c asti. Tietty yli -25c pakkasessa lämmitysteho saattaa olla samaa luokkaa tai jopa huonompi, kun laitteen sähkönkulutus. Minulla PILP kattaa lämpötilat +14- -5c sitten -5c:ssä tulee ILP mukaan.
Ayrton kirjoitti:Jos laitteessa jotain kehitettävää olisi, niin kaukosäädin viikkoajastuksella olisi kiva :)
Mahdoitko sekoittaa ilpin (FD25) ja ilmanvaihtolaitteen (VL100). Ilppiä en toki sammuta pakkasilla, mutta tämän ilmanvaihtolaitteen käyttöä ei kylmillä keleillä tarvita, koska painovoimainen ilmanvaihto toimii riittävän tehokkaasti silloin. En siis halua puhaltaa rahaa ulos tämän VL100 läpi
Ja laitteessa ei ole lainkaan kaukosäädintä, vain naru josta nypitään 0-1-2 -asennot. (katso vaikka linkit laitteeseen tuossa hieman ylempänä)
Ayrton kirjoitti:
Mahdoitko sekoittaa ilpin (FD25) ja ilmanvaihtolaitteen (VL100). Ilppiä en toki sammuta pakkasilla, mutta tämän ilmanvaihtolaitteen käyttöä ei kylmillä keleillä tarvita, koska painovoimainen ilmanvaihto toimii riittävän tehokkaasti silloin. En siis halua puhaltaa rahaa ulos tämän VL100 läpi
Ja laitteessa ei ole lainkaan kaukosäädintä, vain naru josta nypitään 0-1-2 -asennot. (katso vaikka linkit laitteeseen tuossa hieman ylempänä)
Eikö tuollainen laite säästä hintaansa takaisin nimenomaan lämmityskauden aikana? Kesällä kun on ulkonakin lämmintä riittää ilmanvaihtoon pelkkä puhallin.
Eli miksi et tuki sitä painovoimaista ja siten pakota ilmanvaihtoa tapahtumaan myös talvella Ville Satasen läpi?
Ayrton kirjoitti:
Mahdoitko sekoittaa ilpin (FD25) ja ilmanvaihtolaitteen (VL100). Ilppiä en toki sammuta pakkasilla, mutta tämän ilmanvaihtolaitteen käyttöä ei kylmillä keleillä tarvita, koska painovoimainen ilmanvaihto toimii riittävän tehokkaasti silloin. En siis halua puhaltaa rahaa ulos tämän VL100 läpi
Ja laitteessa ei ole lainkaan kaukosäädintä, vain naru josta nypitään 0-1-2 -asennot. (katso vaikka linkit laitteeseen tuossa hieman ylempänä)
Eikö tuollainen laite säästä hintaansa takaisin nimenomaan lämmityskauden aikana? Kesällä kun on ulkonakin lämmintä riittää ilmanvaihtoon pelkkä puhallin.
Eli miksi et tuki sitä painovoimaista ja siten pakota ilmanvaihtoa tapahtumaan myös talvella Ville Satasen läpi?
Hyvä idea, kiitos! Enpä ollut ajatellutkaan asiaa noin, tarviipa tökkiä räppänät kiinni ja puhallella VeeÄl-satkulla! Käyttöohjeen mukaan VL100 pakkasraja on -10 astetta, mutta niin kylmällä olen kyllä muutenkin jo kaikki räppänät sulkenut. Tämmöinen purukorsu kyllä hengittelee pakkasilla riittävästi luonnostaan
se -10 asteen alaraja johtunee siitä, että sen alle alkaa laite puskemaan vettä joka saumasta seinille ja seinien sisään. Lämmitysvastus ei luultavasti riitä pitämään kondensiota aisoissa. Suomessa on valmistettu esim Hengetärtä jossa moinen kondension keräys vältetään pitämällä lämmitysvastus päällä koko pakkaskauden.
Todennäköisesti juuri näin. Ja lämmitysvastusta tuskin löytyy lainkaan, laitteen max kulutus 26 wattia, eiköhän propeli syö sen. Itse lossnay ydin on mielestäni irrallinen, lähinnä suodattimen näköinen möhkäle, eikä siihen mene sähköä (tarvii avatessa tarkistaa, etten puhu höpöjä).
Ja varmaan samasta syystä sisäilman maksimikosteus käyttöohjeen mukaan 40%... Tosin siitä en ole piitannut, kyllä kesällä kosteus nousee helposti suuremmaksi (ja olihan villeteellä laite jopa kylppärissä).
Että Mitsu tekisi laitteen joka kastelisi seinät ?. Tuloilmaputket on 5 asteen kulmassa ulospäin joten sinne voi kondensoitua samalla tavoin kuin normaaliin korvausilmaventtiiliinkin. Tubettamalla "mitsubishi lossnay" videon löytää toimintaperiaatteen. Sammutus suositus johtunee siitä että laitteessa ei ole vastusta joten se ei ala kuluttamaan sähköä esilämmityksellä ja näin palautusilma viilenee kun ulkopuolela kennon tehokkaan toimintalt:n.