Mites itse kukin olette ratkaisseet ikkunan korjaus tai vaihto-ongelmat? Kun meillä ois varmaan edessä ja näköjään ei tule itse ikkunoita irroitettua ja korjattua, niin kävi mielessä, että vaihtais kokonaan uudet, ku osa karmeistakin ois jo tullut aikansa päähän.
En halua luopua vanhoista heloista ja en ainakaan halua sellaisia nykyaikaisia kääntimiä ja niitä reikiä, mihin ikkuna-avaaja tungetaan... Sekä ikkunoiden pitäisi olla täyspuiset. (Kommentit puualumiini-ikkunoiden erinomaisuudesta otetaan myös vastaan.. avoimin mielin tässä pohdiskellaan.
Eli, onko olemassa täyspuisten ikkunoiden toimittajaa, joka voisi toimittaa ikkunat ilman heloituksia? Ja mitenköhän hurja homma niitä on sitten itse irroitella vanhoista ikkunoista ja laittaa uusien pokiin kiiinni? Vai oisko suosiolla puusepän hommia koko touhu? Tai kuinkakohan paljon sitä säästää, jos vain osan ja just vaan ne pahimmat ikkunat vaihtaa kokonaan ja muut entisöi (siis puusepällä tms.)?
Heh, just sopivasti soitti yksi ikkunan valmistaja (vissiin messuilla olen jonkun kupongin täyttänyt) ja tarjosi, että myyjä tulee ikkunoitaan esittelemään. Saahan se tulla ja kertoa hintansa, tiedän sitten jotain osviittaa hinnoista. Ne oli puualumiini ikkunat ja nainen puhelimessa lupaili, että saa myös ilman heloja. Saas nähdä.
Mutta tällasta alkumetrien pohdintaa, jos jollain olisi kertomusta ja/tai tietoa omasta remontistaan, että mihin suuntaan pohdintaani jatkan. Kiitos!