Ajatuksena kertoa mm. "järkevän" hintaisista tuotteista ja vinkeistä niiden hankintaan. Keskustelua myös tarjouksista ja käytetyn tavaran myyntipisteistä ja kierrätyskeskuksista.
Olen kai sentimentaalinen hölmö, mutta aina surettaa nää ulosmitatut KODIT, mitä jälkimmäinen edustaa. Pihat siistinä, verraten hoidetun näköistä jne.
Lisäksi kun ei noista kauheesti tiedoteta, niin pahimmassa tapauksessa menevät naurettavan halvalla. En tosin tiedä mikä politiikka noissa konfiskoiduissa kiinteistöissä ja asunto-osakkeissa on, meneekö ne tosiaan noilla alta lipan -hinnoilla.
Lisäksi kun ei noista kauheesti tiedoteta, niin pahimmassa tapauksessa menevät naurettavan halvalla. En tosin tiedä mikä politiikka noissa konfiskoiduissa kiinteistöissä ja asunto-osakkeissa on, meneekö ne tosiaan noilla alta lipan -hinnoilla.
Samoilla linjoilla Kulmalan kanssa: Ekassakin kohteessa alettu rakentamaan sitä yhteistä unelmaa... ja heti alkumetreillä loppunut rahat, voimat tai rakkaus - tai kaikki...
ja unelman rauniot myydään vähiten tarjoavalle
Jos ihmiseltä on jo mennyt kaikki, niin miksi pitää vielä omaisuuskin myydä pilkkahintaan
Opi toisten virheistä, et voi millään elää tarpeeksi kauan tehdäksesi ne kaikki itse.
Kulmala kirjoitti:Olen kai sentimentaalinen hölmö, mutta aina surettaa nää ulosmitatut KODIT, mitä jälkimmäinen edustaa. Pihat siistinä, verraten hoidetun näköistä jne.
...
Samoilla linjoilla Kulmalan kanssa: Ekassakin kohteessa alettu rakentamaan sitä yhteistä unelmaa... ja heti alkumetreillä loppunut rahat, voimat tai rakkaus - tai kaikki...
Jos ihmiseltä on jo mennyt kaikki, niin miksi pitää vielä omaisuuskin myydä pilkkahintaan
Surullista oli myös yhden kohteen yläkerran kammariin jääneet lasten (pojan?) leluautot ja leikkimatto, jossa oli autoteitä ja maisemaa Missä lie poika autoineen nyt, toivottavasti sai edes jotain mukaansakin sitten uuteen paikkaan
Lähes rikoshan se on jos tuollaisia myydään parilla kymppitonnilla. Kyllähän ilmoituksissa luki että voudilla on oikeus hylätä riittämätön tarjous, mutta onko velvollisuus tehdä niin? Onko nuo pohjahinnat se rahasumma minkä takia talot on ulosmitattu?
Kyllähän tuo olisi pahimman sortin painajainen jos menisi koti vasaran alle.
Kari
"...and we'll raise up our glasses against evil forces,
singin': 'Whiskey for my men and beer for my horses!' "
Kulmala kirjoitti:Olen kai sentimentaalinen hölmö, mutta aina surettaa nää ulosmitatut KODIT, mitä jälkimmäinen edustaa. Pihat siistinä, verraten hoidetun näköistä jne.
...
Surullista oli myös yhden kohteen yläkerran kammariin jääneet lasten (pojan?) leluautot ja leikkimatto, jossa oli autoteitä ja maisemaa Missä lie poika autoineen nyt, toivottavasti sai edes jotain mukaansakin sitten uuteen paikkaan
Minä mietin ihan samaa noita kuvia katsoessani, saman talon kuvissa joissa oli ne lastenlelut hyllyssä oli myös perunat hellalla, kattilat liedellä, sokerikot ja termokset pirtinpöydällä sekä löylykauha ja vettä saunasankossa. Moinen pistää miettimään, että kun kuvat on todennäköisesti otettu voudin jo otettua talon hallintaansa, niin miten se perhe on sieltä lähtenyt, tai viety pois? Toisessakin talossa oli lasten tavaroita, vauvan tutti pöytätason reunalla ja lasten leluja siinä pihalla portaiden vieressä aivan kuin joku olisi hetkenä minä hyvänsä tulossa niillä leikkimään.
"...ja hänen kaikkein salaisin unelmansa oli omenapuu."
-Tove Jansson
Ei liity mitenkään ko. taloihin mutta kiikun kaakun on kohta moni talous pahassa jamassa, jos näitä yt uutisia enemmältikin tulee. Se on paha rypistellä lainojen ja elämisen kanssa jos vaikkapa kummaltakin talon maksajalta/elättäjältä lähtee työt + että on muksuja kuluttavimmassa iässä joitakin, jotka meitin eläkkeet sitten joskus maksaa, kai
Onhan tuo toki äärimmäinen keino laittaa talo vasaran alle mutta ei mitenkään tavatonta.