Itsellä on siis Seat Altea XL, aika lailla piti painia ennakkoluulojen kanssa mutta onhan tuo ihan eri peli kuin isän 850:nen joskus muinoin

Sama taitaa päteä ranskiksiinkin mutta ei ollut vielä aika niille. Niitä saa toki käytettynä edullisemmin kun tuo historia vaivaa yhä.
Tuo Altea XL on muuten yllättävän tilava auto, vaikka on kooltaan esim. Mondeota pienempi (ja halvempi) niin takapenkillä on enemmän jalkatilaa. Lastenistuinten takia olennainen juttu, tässä tuli itse asiassa yllärinä se, että turvaistuimesta loppui lattiatuen säätö kesken kun tilaa oli niin paljon!
On myös hyvä ajaa, ihan samat osat mitä Volkkarissa, Audissa ja Skodassakin.
Avensis on tosiaan surkea esitys, kyllä sillä kaupungissa pyörii mutta ei maantiellä. Uusin malli on aikaisempaa parempi mutta ei tarpeeksi. Hyundaita on haukuttu ihan samasta.
Mazdaa olen kyllä pitänyt aina laadukkaana autona, tuskin sen kanssa tulee murheita. Meillä sekin putosi pois kun tuo Seatti oli parempi ajaa. Minulla siis tulee noita työkilsoja maantiellä joten auton pitää oikeasti kulkea suoraan. Itse pidän lisäksi tuon Seatin kovasta alustasta, ei ole mikään kiikustuoli.