Terve kaikki remontoijat !
Ehdotan seuraavaa: laittakaa tähän threadiin remonttikohde, remontoidut neliöt ja tarkka kustannuslaskelma mitä olette OIKEASTI maksaneet. Tarkkuus pitäisi olla noin 500 euron paikkeilla.
Esimerkki:
kellarin maalaus sisäpuolelta.
--------------------------------------
Seinäpinta-alaa: 8 x 8 x 2.2m = 130m2
maalia 20 litraa x 2 = 50 euroa x 2 = 100 euroa
tarvikkeet 4 telaa x 5 e/kpl = 20 euroa
suojapahvia: 10 e/rulla = 10 euroa
-----------------------------------------------------
OHJEARVO = 130m2 / 130 euroa = 1 e/m2
Eritelkää ne omat laskelmanne selkokieliseen tyyliin, eikä vain että "kellariremontti". Mielummin että: "Kellarin sisäpintojen tiiliverhouksen poisto ja lekaharkkojen asennus tilalle".
Ohjearvoja eri remonttikohteille. KUSTANNUSLASKELMAT
Ohjearvoja eri remonttikohteille. KUSTANNUSLASKELMAT
- sahanpuru, tervapahvi, lyijymaalit ok -
No, eikös ketään kiinnosta ?
No, eikös ketään kiinnosta ?
Hei foorumilaiset, olen suorastaan pettynyt
Koettakaapas saada niitä hintoja per remontti tänne !
Hei foorumilaiset, olen suorastaan pettynyt
Koettakaapas saada niitä hintoja per remontti tänne !
- sahanpuru, tervapahvi, lyijymaalit ok -
- maanma
- Moderaattori

No kiinnostaa, mutta
Kyllä aihe kiinnostaa, mutta itselläni ainakin projektit etenee niin paljon hitaasti ja rinnakkain, ettei hankintoja tehdä koskaan kerralla vaan ehkä noin 20-40 erässä, joista koostaminen onkin vähän työläämpi juttu.
Ideassa ei ole vikaa, mutta takautuva toteutus vaatii aikaa ... ja kenellä sitä on liikaa? Siksi odottaisinkin, että tulemme ehkä kuulemaan tämän puitteissa tämän jälkeen valmistuvista hankkeista. Nää on niitä koosteita, jotka pitäisi koota myös UKK (FAQ) koosteeksi eri tilojen mukaan.
Lisäksi en itse yleensä osta tuotteita suunnitelmallisesti vaan tarjouksia keräillen. Esim. odotan sopivaa tarjousta tulevaksi. Näin ollen voin tehdä hankinnan esim 70m2 klinkkeriä kohdetta varten, joka aloitetaan esim. 18kk päästä.
Ideassa ei ole vikaa, mutta takautuva toteutus vaatii aikaa ... ja kenellä sitä on liikaa? Siksi odottaisinkin, että tulemme ehkä kuulemaan tämän puitteissa tämän jälkeen valmistuvista hankkeista. Nää on niitä koosteita, jotka pitäisi koota myös UKK (FAQ) koosteeksi eri tilojen mukaan.
Lisäksi en itse yleensä osta tuotteita suunnitelmallisesti vaan tarjouksia keräillen. Esim. odotan sopivaa tarjousta tulevaksi. Näin ollen voin tehdä hankinnan esim 70m2 klinkkeriä kohdetta varten, joka aloitetaan esim. 18kk päästä.