haaveileeko kukaan sellaisesta keittiöstä jossa olisi vanhaan malliin keittiönkaapit. että esimerkiksi tiskikaappi ja allas kaappi ois erikseen niin että ois kolme yläkaappia ja alla tiskikone roskakaappi. ja sitte olisi toisaalla ehkä pari kapeaa avohyllyä.ja kaappi.
ja sitten olisi nurkassa sellainen kiinteäksi rakennettu komero jokaolisi lattiasta kattoon ja kokoluokkaa jääkaappi. meillä on mökillä sellainen ja sinne mahtuu kaikki kattilat ja roinat ja astiat ja vaikka mitä.
itse en voi käsittää miksi keittiön seinät pitää peittää joka seinältä kapeilla lastulevy kaapeilla ja sokkeleilla ja kaappien hyllyt on sellaisia että mahtuu kaks kattilaa peräkkäin kun kunnon iso kaappi vetää tavaraa yhtä paljon ko seinällinen pieniä.
ja kaapit pitää olla mulle semmosia etä kaapin pääle saa lykättyä jonku kannun ja pannun. jos kaks kertaa vuodessa pyhkii sieltä sen rasvatöhnän pois nii tuskin siitä rasitus vammaa saa. meikäläisen elämän ei tarvi nii helppoa olla. ruumillinen työse on joka jalostaa. mutta makunsa kullakin.
ajattelin vain kysäistä kun ei ole vielä törmännyt yhteenkään vanhan entisöijään tai kopioijaan mitä tulee vanhoihin kaappeihin.
sitten materiaalina ois tietenki puu ja mukava olisi kun olisi maalattu ja joku groteski kukka koristus vielä kaapin oviin.
sisustuslehtien keittiömahtavuudet on minun mielestä aika kauheita kromipuu hirvityksiä jotka vanhenee muutamasa vuodessa.
vähän komeroita vanhaan malliin
Kyllähän noita lastulevy vapaita keittiöitä löytyy tämänkin sivuston projektiosiosta.Teetettyjä,itse tehtyjä ja alkuperäisiäkin.Toisilla on muualta poistettuja originaalikaapistoja uusiokäytössä omassa keittiössään.Uuden keittiönkin voi tehdä perinteiseen tyyliin mutta nykyaikaisilla mukavuuksilla ja koneilla.
Nalakku kuvailee meidän keittiötä!
Sillä erotuksella, että tiskikaapin päällä on kaksi riviä yläkaappeja lähes kattoon asti. 1940-50 -luvun kaapit olivat talossa alun alkaen, vaihdoimme niiden paikkoja niin että saimme mielekkään tilan täyskokoiselle jääkaapille ja tiskikoneelle, ja tietysti sähköuunille ja liedelle sen puuhellan lisäksi. Korotimme sokkelia niin saimme nostettua tasot 90 cm standardiin. Kauhtuneet lakat pois koivuvaneripinnasta ja pelkkä vernissa tilalle. Lakkapinta olisi helpompi pyyhittävä mutta vernissa jotenkin viehättää enemmän ja vanhenee kauniimmin. Loppu onkin liimapuusta tehtyä avohyllyä pelkällä vernissalla sekin. Tuli meinaan edullinen keittiö, kun ainut mikä oikeastaan maksoi oli koneet. Työpöytätasoihinkin löytyi edullista pyökkiä Ikeasta, eikä kukaan tässä vaiheessa varmaan arvaa että vernissalla nekin.