Jep, matkailu avartaa. Tuosta länsimantereesta (San Fransisco ja Los Angeles) on vähän samanlaisia kokemuksia. Ruoka on minusta siellä kovinkin minun makuuni ja ehkäpä juurikin siksi melkoisen pyöreätä porukkaahan siellä oli. Kaukana oli glamouri kaduilla tosiaan ja kun kysyin taksi kuskilta saako myös poltaa niin tokaisi vain sätkä hampaissa että luu pihalla: "This is California, Man!" Aika rentoa meininkiä! Niin, silloin siellä oli jo ravintoloissa ja monessa muussakin paikassa tupakointikielto. Niin ja hiukan viinaksia kun osti niin ruskeaan paperipussiinhan ne laitettiin ettei vaan kukaan näe. Niistä sitten kaadettiin kurkkuun parit, kuin leffojen densat konsanaanTommiT kirjoitti:Oltiin jokunen vuosi sitten perheellä matkassa ahvenanmaalla n.2vkoa. Olisi tehnyt hyvin reisun samalla rahalla etelään vaikka ei äkkilähtöäkään olisi ottanut. Toisaalta Itse en niin hirveästi ulkomaan reisuista saa irti - juuri nyt italiassa ja ei taho keksiä mitään tekemistä iltaisin(työmatkalla kylläkin).Cardan kirjoitti:Juu, mutta vettä ei parane juoda.pvalila kirjoitti: Linnanmäki on paljon halvempi kohde kuin Särkänniemi, koska itse alueelle pääsy on ilmaista: tyttärille rannekkeet joutuu tietysti ostamaan, mutta siitä selviää muistaakseni noin 60 egellä.![]()
Tässä suunnitellaan taas pienimuotoista kesäreissua kuudelle hengelle ja vaikka kaikkia autoharrastuksen kautta tulleita tuttuja käyttää hyväksi niin samalla porukalla vois liki samalla hinnalla tehdä etelänmatkan kun reissata viikko Suomessa.
Kyllä minä saan ainakin parhaat kicksit kun näkee suomalaista järvimaisemaa ja saa olla rauhassa kotona.
Toki kyllähän nuo ulkomaan matkat saattaa olla aikamoisia elämyksiä perheen pienemmille, jo se yhdessä reissaaminen. Joten kun nuo mukelot vähän kasvaa, kyllä haluaisin niille vähän maailmaa näyttää. Jo ihan senkin takia, että monet ennakkoluulot kumoutuu ja ymmärtävät, että uutisista yms ei välttämättä saa todellista kuvaa ko paikan elosta. Tähän käy hyvänä esimerkkinä vaikkapa Hollywood; kadut täynnä kerjäläisiä ja muutenkin paikat täynnä sotkua ja epäjärjestystä, ei varmasti vastaa suurimman osan "ennakkoluuloja" hollywoodista.
Mutta löytyyhän sieltä hienojakin paikkoja, itseltä hyviä muistoja mm. santa barbarasta ja san fransiscon yläpuolisesta alueesta.
Terv Tommi
Italiasta muistan kun tilasin pihvin niin tuli pihvi mutta muuta ei sitten ollutkaan, sitä saa mitä tilaa... Ranskassa en ole ikinä saanut mahaa täyteen kun ruoka ollut niin pahaa että joutunut ihan todellisuudessakin mennä ravintolan jälkeen paikalliseen mäkkäriin
Suomessa matkailu on hyvin kallista jos ei sitten malta eväitä tehdä, sillä pienellä vaivalla on hyvin suuri merkitys matkakassaan.