Lakatun paneelin maalaus
Lakatun paneelin maalaus
Alkaa tympiä vanhat sormipaneelit saunassa siis josko ne maalais.
Mimmosen käsittelyn vaatii että maali/lakka tarrttuu kiinni?
Riittääkö jonkinlainen pesu + tartunta vai tarviiko hioa lakan pinta rikki.
Mimmosen käsittelyn vaatii että maali/lakka tarrttuu kiinni?
Riittääkö jonkinlainen pesu + tartunta vai tarviiko hioa lakan pinta rikki.
Re: Lakatun paneelin maalaus
50 vuotta keittiön rasvaa kerännyt keittiön lakattu lautakatto sai seuraavan käsittelyn:
1. ylimalkainen pyyhintä kidesoodaliuoksella
2. otepohja
3. rakojen tilkitseminen sillä ruutattavalla valkoisella jutulla jonka nimeä en nyt muista
4. kaksi kerrosta paneelikattomaalia
Hyvä tuli.
1. ylimalkainen pyyhintä kidesoodaliuoksella
2. otepohja
3. rakojen tilkitseminen sillä ruutattavalla valkoisella jutulla jonka nimeä en nyt muista
4. kaksi kerrosta paneelikattomaalia
Hyvä tuli.
tessu
Ei kai siinä saunan katossa muuta kun jynssää noet pois ja hieman karhentaa ja mineraalitärpätillä jynssää päälle, pysyy tai ei,paha se on etukäteen sanoa kun kuumatila on?
Itse kyllä lakkaisin uudelleen,ei sitte haittais jos kesii irti kun on pinta alla jo samanolonen
Itse kyllä lakkaisin uudelleen,ei sitte haittais jos kesii irti kun on pinta alla jo samanolonen
Minä maalasin kolme vuotta sitten vanhaa lakattua paneelia valkoiseksi, tosin asuintiloissa. Imuroin ja pyyhin pölyt pois ja suttasin Tikkurilan Lujalla. Neljästä viiteen kerrosta ja hyvä tuli.
Toivottavasti oli ns tsoukki eli läppä
Älä ny saunassa sentään ala seiniä maalailemaan, voipi tulla pää kipiäksi. Perinteisestihän saunassa ei pintoja juuri käsitellä. Jos vaaleaa haluat, taitaa kunnon kuuraus olla ainoa vaihtoehto, tai paneloinnin uusiminen.
Älä ny saunassa sentään ala seiniä maalailemaan, voipi tulla pää kipiäksi. Perinteisestihän saunassa ei pintoja juuri käsitellä. Jos vaaleaa haluat, taitaa kunnon kuuraus olla ainoa vaihtoehto, tai paneloinnin uusiminen.
Kari
"...and we'll raise up our glasses against evil forces,
singin': 'Whiskey for my men and beer for my horses!' "
Siis suoranaisesti en ole ajatellu maalata vaan käsitellä jollakin notta sais tummempaa pintaa, savusaunan hämyä.
Lämmitä pari kertaa pelti kiinniSepi81 kirjoitti:Siis suoranaisesti en ole ajatellu maalata vaan käsitellä jollakin notta sais tummempaa pintaa, savusaunan hämyä.
Oikeesti kannattaa varmaan pestä kidesoodalla ja vetää joku sävytetty lakka tai petsi pintaan. Tai pestä kidesoodalla ja jättää sellaiseksi, siitä se tummuu
Teknarin raksamaailmassa oli noita saunankäsittelyaineita, justiinsa tänä aamukahveella pläräsin. Se numero missä on asuntomessutalojenkin esittelyt, sekä keskustelua täälläkin herättänyt villavertailu...
Edelleenkään kylläkään en "maalaisi", mutta tummempaa sävyähän saa tehtyä helposti noilla emmeillä joita lehdessä oli. Vaalennus ei oikein onnistu, sama homma siinä tulee kuin kuultavien aineiden kanssa aina, eli vanhan värin "rumimmat komponentit" puskevat läpi. Mutta olemassa siis on saunasuojaa ja saunavahaa, kumpaakin saa sävytettynä. Lakatulle pinnallehan nämä aineet eivät sovi.
Edelleenkään kylläkään en "maalaisi", mutta tummempaa sävyähän saa tehtyä helposti noilla emmeillä joita lehdessä oli. Vaalennus ei oikein onnistu, sama homma siinä tulee kuin kuultavien aineiden kanssa aina, eli vanhan värin "rumimmat komponentit" puskevat läpi. Mutta olemassa siis on saunasuojaa ja saunavahaa, kumpaakin saa sävytettynä. Lakatulle pinnallehan nämä aineet eivät sovi.
Kari
Itselle opiksi:
kannattaisi varmaan lukea mitä siinä ketjun aloituspostissa lukee
Juuei paneelikattomaalia saunaan, ei.
Jatkakaa, täällä ei ole mitään nähtävää.
kannattaisi varmaan lukea mitä siinä ketjun aloituspostissa lukee
Juuei paneelikattomaalia saunaan, ei.
Jatkakaa, täällä ei ole mitään nähtävää.