Maajussi kirjoitti:Juu. Vanhanmallista kattilaa olen hoitanut muutaman kerran takavuosina. Siinä oli melkein puolet tuhkalävestä tukittu arinalla

Vain kapea lapio mahtui menemään tuhkatilaan. Ilmeisesti ne tiilet oli vaan ladottu jotenkin muuten kun oikein.
Tein omaan kattilaan metallisen arinapohjan, johonka voi latoa tiilet päälle. Pohjaa lisäksi kallistin hieman tuhkatilaan päin.
Juu, ihan pielessähän se on ollut. Ohjevihkosen kuvan mukaan kun laittaa, niin pitäisi pelata hyvin. Tuostahan ei tosiaan tiiliarinalta se tuhka ainakaan takaosasta itsekseen "valu" tuhkatilaan, sitä täytyy aina lapiolla tms silloin tällöin työnnellä eteenpäin, muuten pikkuhiljaa rupeaa arinalle kerääntymään tavaraa. Tiedä sitten, auttaako kallistaminen tuohon.
Itse olen aina kun päässyt tyhjemmäksi palamaan, työnnellyt osan alas tuhkatilaan. Tuhkatilaa ei tuon jälkeen kannata heti tyhjentää, kun odottelee vuorokauden tai kaksi, niin hiilet ym. palamaton polttoaine on muuttunut tuhkaksi. Jos se ei polta niitä loppuun, niin puhallinta kääntää hieman siten, että toisioilmasuihku suuntautuu enemmän tuhkatilaan päin.
Jos työntää ihan kaiken arinan päältä alas niin sitten ei uusi lataus lähde palamaan, vaatii polttoöljyn lotrausta ja ylimääräistä sytyttelyä.
Mulla on tullut ongelmia serveriin asentamani Wingaten kanssa, VPN yhteyksiä en saanut mitenkään toimimaan, joten päätin käyttää Winukan omaa VPN palvelua, mutta suurempi ongelma tuntuu oleva että osa yhteyksistä ei mene NATista läpi, mm. viruspäivityksiä ei meinannut alkuun saada sisäverkkoon, en enään muista miten siitä selvisin, mutta jotain piti sitäkin varten säätää.
Tänään huomasin ettei ruutu.fi videot toimi lainkaan, ja hetken päästä epäilyt kääntyivätkin jo Wingateen kaikkien edellisten ongelmien johdosta, mm. Microsoftin sivut oli joku aika sitten Wingaten mielestä pannassa, no siitä selvisin poistamalla Wingaten oman palomuurin käytöstä.
Tälläkertaa homma alkoi taas toimia poistamalla Wingaten DNS-palvelu käytöstä ja muuttamalla DHCP palvelun asetuksiin tarjottavaksi DNS palvelimeksi ISPn palvelin

Saapas nähdä mitä tuostakin seuraa, joku ongelma siitä vielä kuitenkin jossain vaiheessa tulee.
Monipuolinen ja hyvä systeemihän tuo Wingate on, mutta siitä on ruvennut tulemaan turhan vaikeakäyttöinen, tuntuu että sillä on ihan oma älynsä, milloin on mikäkin sivu tai toiminto pannassa, sitten kun tekee satunnaisia toimenpiteitä niin yhtäkkiä kaikki toimiikin taas, kunnes ilmenee seuraava ongelma
Ehkäpä vielä harkitsen sen sähköpostipalvelinsoftan päivittämistä, ettei siitäkin tule yhtä hankalaa. Wingatekin näytti niin hyvältä alkuun, niin näyttää hMailserverikin, mutta mahtaako siinä olla todellisuus yhtä karu kuin Wingaten kanssa