Byggmax

Ajatuksena kertoa mm. "järkevän" hintaisista tuotteista ja vinkeistä niiden hankintaan. Keskustelua myös tarjouksista ja käytetyn tavaran myyntipisteistä ja kierrätyskeskuksista.
PetteriKivimäki
Jäsen
Jäsen

Byggmax

Viesti Kirjoittaja PetteriKivimäki »

Lattiaan koolauksia ryhdyin tekeen ja kävin sit kavereitten suosituksest Byggmaxis kattoon puuta.. ja voehan vittulainen että oli kieroa kakkosnelosta! :shock:

Koko kakkosneloskeko umpikieroa makaroonia! En ole eläessäni moista nänhy!

Myyjä vieressä seuraili kun kaivelin keosta puuta toisensa jälkeen kauhisteltavakseni, ja totesi: "aika vaikee noist on mitään tehdä.." Drive-in -myymälän rahastajatytön hymy vähän hyyty kun huikkasin ikkunasta, että "en ottais teiän kakkosnelosia edes ilmaiseksi".
Jumalauta, saunan takana on tilaa!
Ensi kesänä teen sinne kasvimaan.
kakluuni
Jäsen
Jäsen

Re: Byggmax

Viesti Kirjoittaja kakluuni »

:-) On se kyllä uskomatonta, millaista romua välillä myydään puutavarana rakennsutarpeisiin.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Byggmax on halpakauppa ja ajoittain se näkyy laadussa. Täyspuiset peiliovet siellä olivat aivan kurjia, kävin läpi yli 20 yksilöä ja menin sitten Baukkariin ostamaan kunnollisen Matti-Oven.

Mutta henkilökunta on tosi ystävällistä ja suurin osa Byggmaxin tavaraoista on sellaisia, ettei laatuvaihteluita ole (Parocin kivivilla on ihan samaa kamaa ostaa sen mistä kaupasta ostaa).
nupa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja nupa »

Byggmaxissa olevan välillä aika rento ote tavaroiden laatuun ja työntekoon ylkeensä. En nykyään tuolta osta mielellään edes mitään, mutta välillä tulee käytyä, kun on kaikkien lähin rautakauppa. Myyjiltä siellä on aika turha kysyä yhtään mitään, olen joutunut selittämään itse heille, mikä on myrskypelti, kolmiorima, kiila-ankkuri, mikä ero on kakkosnelosella ja pattingilla jne.

Talvella Raision byggmaxissa oli myytävän kivettyneitä betonipusseja lavatolkulla. Sanoin myyjälle asiasta ja lähdin hakemaan hakemaan toisesta rautakaupasta tarvitsemani pussit. Samat betonisäkit näyttivät olavan myynnissä vielä viikkoja tämän jälkeenkin.

Toisen kerran kävin samassa liikkeessä ostamassa raakaponttia. Lauta loppui hyllystä ja liikkeestä ei löytynyt myyjää, joka olisi osannut ottaa trukilla uutta lautanippua alas. Eikä käynyt, että olisin itse ottanut nipun alas, eli laudat jäivät ostamatta. Myyjä ei tuolla kerralla osannut edes sanoa, koska paikalla olisi joku, joka osaa ajaa trukkia ja laudat saataisiin myyntiin. "en mää oikein tiedä, ehkä huomenna olis joku semmonnen töissä joka sais ne alas"

Kerran viime käväänä myyjänä ollut nuorimies alkoi valittaa minulle, kun tulin puoli tuntia ennen sulkemisaikaa maksamaan kärryyn pinoamiani lautoja. Oli kuulemma jo laittanut kaikki printterit kiinni ja kassan pakettiin siltä päivältä. Että miksi pitää näin viime tipassa tulla.. Silloin meinas kyllä alkaa keittämään minullakin.

Mites se mainos oikein meni "luuleks sää, että tää onj joku Teboil?"
koeffte
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja koeffte »

joo toi pykmaxin koko konsepti on vähän toinen kun kilpailijoillaan..mutta eipä näissä "palvelevissa" rautakaupoissakaan paljon ole kehumista..henkilöiden ammattitaito perustuu lähinnä logistiikkaan sekä kassapalveluihin,yhtään väheksymättä niiden tarpeellisuutta.
kaikenmaailman lamppuja ja muuta törkyä on kyllä kaupan mutta perinteinen rautsikkakama siirtyy sivummalle tai pois listoilta kokonaan..noh markkinamiehet lienee tehneet läksynsä ja bisnes pyörii..
Sakari
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Onhan tuo Byggmax vähän sellainen rautakaupan Hongkong... Itse tykkään hakea sieltä kamaa kaikkeen pikkunyhräämiseen ja piharakentamiseen (leikkimökki tms.) Mutta jos isompaa remppa teen niin rautakauppaan vaan. Byggmaxissa on se hyvä puoli,ettei sieltä tarvitse etsiä palvelua kun sitä ei ole saatavilla. Katselen kamat jo kotikoneelta valmiiksi ja käyn rojauttamassa peräkärryyn. Budjetointikin on helppoa kun ei tarvitse arvailla paljonko tänään maksaa. Mutta puutavara on välillä tosiaan kelvotonta. VArsinkin jos hyllyssä on sellainen nippu, josta on suorat viety ja pelkät propellit jäljellä. Silloin täytyy mennä muualle tai käydä parin päivän päästä uudestaan.

Mihin ne mahtaa laittaa ne kaikkein kieroimmat'? Meneeköhän energiajakeeseen? En oikein jaksa uskoa että joku ne sieltä aina ostaa.
Kulmala
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Kulmala »

Ihan hyviä juttuja Byggmaxista löytyy, kunhan ei erehdy mitään kysymään työntekijöiltä. Sama vika kyllä Bauhausissa, liian usein tiedän itse enemmän kuin myyjä, ja minä kun en tiedä juuri mistään mitään.

Vähän aiheen sivusta.

Äkkiä on puutavaran hinnat katsottu tässä Vantaan bermudan kolmiossa - byggmax, bauhaus, k-rauta... kuitenkin halvin tavara on ollut ihan puutavaraliikkeessä Tuusulantien toisella puolella. Ja on palvelua. Peräkärrynkin sain lainaan viimeksi sillä ehdolla, että EN palauta sitä kahteen päivään :-D
Jäsen
Kotisivu: http://www.helevetintunarit.com/

Viesti Kirjoittaja ramirez »

Sakari kirjoitti:
Mihin ne mahtaa laittaa ne kaikkein kieroimmat'? Meneeköhän energiajakeeseen? En oikein jaksa uskoa että joku ne sieltä aina ostaa.
Ainakin ns.normipuuliikkeet myy sen sekulin ropelin puutavaran kouluille.
Onpa se heleppo pikkukoululaisten tehä niistä yhtään mitään.
benicio
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja benicio »

nupa kirjoitti:, mikä ero on kakkosnelosella ja pattingilla jne.
Täh?

On ainakin Turun seudun Byggareissa hyviäkin puolia, ruuhkaa ei ole, piha on tilava, saldot netissä, hinta valmiiksi sama kuin normirautakaupoissa tinkaamisen jälkeen jos sattuu saamaan jonkun tinkaamisvaltuutetun kiinni.
Valikoima on toki rajallinen, mutta perusrautakauppakilkettä löytyy, yksi joka lajia. Laatu ei minusta poikkea samanhintaisista kilpailijoiden tuotteista, itseasiassa viime kesänä ehdottomasti sievintä painekyllästettyä :twisted: oli Byggmaxissa.
Laurakaisa
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://laurakaisatalo.blogspot.com

Viesti Kirjoittaja Laurakaisa »

Näitä ketjuja lukee aina silmät ymmyrkäisinä, kun tässä kaupungissa on tasan yksi sellainen rautakauppa josta saa kaikkea mitä nyt rautakaupasta on tottunut saamaan. Toinen on lähinnä sisustustavaratalo ja siinä se valikoima sitten olikin. Hinnat tämän monopolitilanteen mukaiset.
"Saavat tehdä tämän päivän talot juuri niin kuin haluavat, mutta minun talo on tehty kuusikymmentä vuotta sitten ja semmonen aika näkyy talossa ja ihmisessä. Kiitos mutta ei kiitos." - Tuomas Kyrö: Mielensäpahoittaja
nupa
Jäsen
Jäsen

benicio kirjoitti:
nupa kirjoitti:, mikä ero on kakkosnelosella ja pattingilla jne.
Täh?

Kakkosnelonen on täyskanttista ja kalliimpaa, pattinki vajaakanttista ja halvempaa.
lempo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja lempo »

nupa kirjoitti:Kakkosnelonen on täyskanttista ja kalliimpaa, pattinki vajaakanttista ja halvempaa.
Kun on aina pitänyt pattinkia kakkosnelosen synonyyminä, oli sitten vajaata tai ei, niin piti oikein tarkistaa.
Erkki Helamaan Vanhan rakentajan sanakirja, joka sivumennen sanoen on erittäin mielenkiintoista iltalukemista, kertoo seuraavaa: "Pattinki, patiisi (engl. battens), sahattua 2 - 2 1/2" X 4 - 8 1/2" puutavaraa".

...
Älä tee tänään sitä minkä huomenna voit jättää tekemättä.
Entinen rintamamiestalollinen, nykyinen funkkiskuution säilöjä.
nupa
Jäsen
Jäsen

Tiiä siitä sitten, aina on niillä työmailla, missä itse olen ollut viimeisen kymmenen vuoden aikana töissä puhuttu noin.Samaten jos pyydän Starkista /K-raudasta pattinkia niin saan vajaakanttista 50x100 ja jos kakkosnelosta niin saan täysikanttista 50x100.

Voi kyllä olla että tarkoittaa eri puolilla suomea kanssa eri asiaa. Joskus kun olin hämeessä hommissa yhden kesän niin siellä puhuttiin työmailla esim. 200 pattingista kun tarkoitettiin 50x200 millistä karvaista sahatavaraa. Samaa en ole kuullut koskaan Turun tai Helsingin työmailla. Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla, miten on muualla.
Hiulihei
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Hiulihei »

koeffte kirjoitti:joo toi pykmaxin koko konsepti on vähän toinen kun kilpailijoillaan.
Minusta Byggarin konsepti on, että "myydäään vain sitä, mitä eniten ostetaan". Minä en ole ainakaan koskaan löytänyt sieltä kaikkea mitä sillä kertaa olen tarvinnut, vaikka mitään ihmeellisyyksiä en ole ollut hakemassa. Joten on sitten jäänyt kaikki muukin ostamatta. Nykyään en vaivaudu menemään. Hinnatkaan ei ole koskaan olleet halvemmat, mihin "hinnan tarkastamisen" jälkeen pääsee oikeassa rautakaupassa.

Joten antaa olla.
benicio
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja benicio »

nupa kirjoitti:Tiiä siitä sitten, aina on niillä työmailla, missä itse olen ollut viimeisen kymmenen vuoden aikana töissä puhuttu noin.Samaten jos pyydän Starkista /K-raudasta pattinkia niin saan vajaakanttista 50x100 ja jos kakkosnelosta niin saan täysikanttista 50x100.
On siinä vivahde-ero sikäli, että pattinki on tosiaan yleensä vajaakanttista tai muuten epäkuranttia, kakkosnelonen voi sitten olla mitä vain 2x4'' puutavaraa. Mutta toisaalta sitten pattinki on yleensä kakkosnelosta ja kakkosnelonen voi olla pattinkia. Tämä näin niikuin Satakunnan ja Varsinais-Suomen työmaakokemuksella. Eli en tuomitsisi Byggmaxin myyjää, jos tarjoaa kakkosnelosena vajaakanttista, tai pattinkina AB-luokan kakkosnelosta. Mitäköhän tarjoiaisi jos kysyisi soiroa? :razz:

Ylläolevaan viestiin: En ole kyllä ikinä käynyt Byggmaxissa niin etten tietäisi mitä haen, ja etten tietäisi sitä siellä olevan. Olen ymmärtänyt, että koska valikoima on niin suppea, tuo nettisivujen valikoima&saldotieto näyttelee tärkeää osaa konseptissa.
Vastaa Viestiin