Meillä on -46 valmistunut puutalo ja nyt pitäisi kuistin eristyksille tehdä jotain. Kun otettiin yhdestä kohtaan pinkopahvi pois niin kutterit olivat painuneet alas niin että melkein ulos näki :)
Eli olisin nyt kysynyt miten ja millä seiniä kannattaisi tiivistää. Itse ajattelin porata ikkunoiden alle reiät joista saisi kädellä tms lisättyä eristettä. Tai sitten ylin lauta pois ja sitä kautta täytettä. Kuistin ikkunoiden ulkonäön takia eristelevyjen laittaminen ei onnistu ja ajattelin jättää pinkopahvit paikalleen ja tapetoida päälle (tiedän että voi näyttää hassulta mutta kelpaa meille) :)
Olen lukenut että mm. ekovillaa, purua, uretaania ja lasivillaa on eritämiseen käytetty. Itse haluaisin mahdollisimman luononmukaisen eristeen ja edullisuuskaan ei olisi pahaksi.
Vastauksista kiittäen!
Kuistin seinien lisäeristäminen
-
todellaupeeta
- Uusi jäsen
Re: Kuistin seinien lisäeristäminen
Eristäminen reikien kautta on aika epävarmaan (epätarkkaa). Tosin jos olisi lämpökamera, niin voisi talvella selvittää kohdat mistä vuotaa lämpöä.
Itse avaisein seinä sisältä. Ottaisin purut pois ja puhaltaisin sellu/ekovillaa koolinkien väliin. Tosin koolingin paksuus on lienee tuon ikäisessä rakennuksessa 100mm, joten siihen kannataa koolinkien päälle lyödä vaikka 50 mm korotus jonka jälkeen saa 150 mm eristepkasuuden. Toinen vaihtoehto on antaa olla 100mm puhaltaa sinne villa tai laitta levystä. Sitten laittaa koolaus poikittain ja laittaa 50mm levy ristiin.
Tuokki
Itse avaisein seinä sisältä. Ottaisin purut pois ja puhaltaisin sellu/ekovillaa koolinkien väliin. Tosin koolingin paksuus on lienee tuon ikäisessä rakennuksessa 100mm, joten siihen kannataa koolinkien päälle lyödä vaikka 50 mm korotus jonka jälkeen saa 150 mm eristepkasuuden. Toinen vaihtoehto on antaa olla 100mm puhaltaa sinne villa tai laitta levystä. Sitten laittaa koolaus poikittain ja laittaa 50mm levy ristiin.
Tuokki