Miten meni? Miten tehtiin? Tuliko ongelmia? Oletko tyytyväinen lopputulokseen?
Tiedoista taas kiittäen:-)
Kuka korjasi kattosi?
Re: Kuka korjasi kattosi?
Itse tehty, oikominen oli liian tarkkaa niinkuin naapuri sanoi. 12 metriä pitkä lape 2 milliä heittoa parhaillaan. Kattotuolien kylkeen pystypuut naulattu ja niiden väliin oikeaan korkoon 50*50 soiro aluskate ja 25*50 rima sen päällä. Tähän sitten 25mm ruoteet (ohje 32mm). Pelti kiinni ruuveilla ensin ja sitten saunan jälkeen. Jos aukoo katon niin kannattaa samalla tehdä ilmanvaihto, viemärien tuuletus ja eristäminen ja vinokattojen osalta tuulensuojat samalla kertaa. Ainakin itse tein näin ja tyytyväisenä muuhun paitsi ylimääräiseen työhön mikä tuli eristämisen takia kun en kehannut kuunnella viisaampia.
-
kappalainen
- Jäsen

EI ollut kukaan korjannu kävin juuri katsomassa. 
Itse tuo tulee tehtyä heti kun keli sallii Ilmoitan sitten
Itse tuo tulee tehtyä heti kun keli sallii Ilmoitan sitten
Yksi huhta alkoi yvllä nillittämään ja kertomaan mitä saa kirjoittaa, lopetin käytön
- vesahy
- Jäsen

Ainakaan Skotlannista ei kattoremonttimiehä kannata tilata.
Iltasanomat: Mitä ihmettä! Kattoremontti maksoi 440 kertaa arvioitua enemmän
Iltasanomat: Mitä ihmettä! Kattoremontti maksoi 440 kertaa arvioitua enemmän
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
Meillä katon teki Prima http://www.prima-rakentajat.fi/. Aikaa meni n. viikko, mutta projekti olikin vähän laajempi, koska vanhan katto kattotuoleineen purettiin kokonaan. Samalla tehtiin katon korotus. Olen saanut käsityksen, että Prima ei ole edullisimmasta päästä, mutta työn jälki oli ensiluokkasta, aikatalut pitivät ja tekijät olivat kaikki Suomalaisia (jota täällä oli jossain viestikejussa epäilty).
T: Tuokki
http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic ... ma#p167772
Ps. Tässä yksi syy näin laajaan remonttiin.
T: Tuokki
http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic ... ma#p167772
Ps. Tässä yksi syy näin laajaan remonttiin.

Petritek teki meille kohta 2v sitten autotalliin mansardi peltikaton (uudisrakennus), mutta tekikin sitten väärin! Alusta asti sitä hieman ihmettelin, kun jättivät raon olan kohdalle ja harjasaumakaan ei kovin siistiltä näyttänyt, mutta luulin kuitenkin oikein tehdyksi, että vain näen tuon katon itse talon kattoa lähempää jne. Vasta nyt kun yksi tuttuntuttu peltikattomies kävi tekemässä tarjousta/katsomassa itse talon kattoa, niin huomautti autotallin katon olevan päin honkia tehty.
No tässä sitä sitten pitää kysellä tarkemmin ja ottaa yhteyttä Petritekiin, joka nyt kuitenkin lupasi pitkän takuun katolle. Toivottavasti korjaisivat/korvaisivat, kun kalliiksi tuli yhden autotallin katto ja ei enää isompia ongelmia tähän remontointiin kaivattaisi.
Eli en todellakaan suosittele Hki:ssä toimivaa Petritek firmaa! Lisäksi tarkoitukseni oli tukea suomalaista pienyrittäjää ottamalla pienempi (ja paikallinen) firman kattoa tekemään, mutta työmiehet olivatkin virolaisia ja katto pettymys. =(
Puhelimessa tosin oli kaiketi firman suomalainen pomo, mutta häntä en ikinä nähnytkään. Harmittaa kun en itse tajunnut katon olevan väärin tehty, vaan luotin "ammattimiesten" osaavan hommansa, no tieto lisää tuskaa, niinhän sitä sanotaan.
No tässä sitä sitten pitää kysellä tarkemmin ja ottaa yhteyttä Petritekiin, joka nyt kuitenkin lupasi pitkän takuun katolle. Toivottavasti korjaisivat/korvaisivat, kun kalliiksi tuli yhden autotallin katto ja ei enää isompia ongelmia tähän remontointiin kaivattaisi.
Eli en todellakaan suosittele Hki:ssä toimivaa Petritek firmaa! Lisäksi tarkoitukseni oli tukea suomalaista pienyrittäjää ottamalla pienempi (ja paikallinen) firman kattoa tekemään, mutta työmiehet olivatkin virolaisia ja katto pettymys. =(
Puhelimessa tosin oli kaiketi firman suomalainen pomo, mutta häntä en ikinä nähnytkään. Harmittaa kun en itse tajunnut katon olevan väärin tehty, vaan luotin "ammattimiesten" osaavan hommansa, no tieto lisää tuskaa, niinhän sitä sanotaan.