Itikat riivaa
Itikat riivaa
Mikäköhä piru lie kun tässä muutama yö tullut metästettyä itikoita kun jostakii sikiäävät. Kaikki räppänät tätäytin kiinni ja pellit on kiinni ja jne mutta silti kun ensin tapat 10kpl niin tunnin päästä on saman verran lisää..
Re: Itikat riivaa
En tiedä mistä hyttyset sisälle tunkevat. Tolkuttomasti niitä on. Lapset heräävät keskellä yötä eivätkä suostu nukkumaan enää, kun korvien juuressa inisee hyttyslaumat. Ääni tunkee unen läpi.
Eilen läiskin hyttysiä liiskaksi koko illan, varmasti likemmäs sata tapoin yksistäni (+lapset jotain). Joko onnistuin ne kaikki listimään tai sitten oltiin kaikki jo niin väsyneitä, ettei enää kiusanneet.
Ei auta minulle siedättäminen, mitä enemmän verta imevät, sitä isompia patteja saan. Syksylläkin vielä.
Eilen läiskin hyttysiä liiskaksi koko illan, varmasti likemmäs sata tapoin yksistäni (+lapset jotain). Joko onnistuin ne kaikki listimään tai sitten oltiin kaikki jo niin väsyneitä, ettei enää kiusanneet.
Ei auta minulle siedättäminen, mitä enemmän verta imevät, sitä isompia patteja saan. Syksylläkin vielä.
Tälläinen tai pari pihalle, niin hyttyset vähenevät nopeasti ja mikä parasta niitä on seuraavana vuonna vähemmän jo lähtokohdallisesti. Ainoa miinus on aika rasvainen hinta
http://www.mosquitomagnet.fi/
Tuokki
http://www.mosquitomagnet.fi/
Tuokki
Juu ei tuo auta, jos vieressä on lampia ja lähteitä ja suomaastoa. Kyllä itikoita sikiää kauempana ihan tänne asti riittääkseen, kun on noita lisääntymispaikkoja yllin kyllin. Eihän ne pitkälle lentele, mutta tarpeeksi pitkälle päästäkseen meidän pihaan.
Hyttyset osaa kyllä sisälle pienistäkin koloista - joskus tuli samankaltaista ongelmaa jäljitettyä, ja loppujen lopuksi hyttysten reitiksi paljastui keittiön liesituuletin, ja oven alta makuuhuoneeseen. Pyyhe oven alle ja ongelma ratkesi..
peukalo keskellä kämmentä...
Mikähän siinä muuten on, että meillä ei tule itikat toisen kerroksen ikkunoista sisään, vaikka makkarien ikkunat ovat koko ajan auki huhtikuun lopulta marraskuun lopulle. Eikä itikoita juuri nouse avoimelle, katetulle parvkkeellekaan, sielläkin voi nukkua rauhassa. Pihalla on iltasella silti itikoita.
Kyllä nyt omalla pihalla nuotiopaikka pitää olla.
No itseasiassa toimiva ansa auttaa. Tämä siksi, että se a) houkuttelee hyttysiä puoleensa suhteellisen laajaltakin aulueelta 3000-4000m2. b) Kun naaras hyttysiä joltain alueelta kuolee 100 000 viikossa, niin ne eivät myöskää muni uusia hyttysiä. Vaikutus näkyy selvästi myös seuraavana vuonna (vaikka laite ei olisikaan enää käytössä). Sinänsä on ihan sama millaista suota ja ryteikköä ympäristössä on. Toki jos ympäristö olisi kuivempi myös hyttysiä olisi vähemmän, mutta tähän harvoin pystyy itse vaikuttamaan.sahrami kirjoitti:Juu ei tuo auta, jos vieressä on lampia ja lähteitä ja suomaastoa. Kyllä itikoita sikiää kauempana ihan tänne asti riittääkseen, kun on noita lisääntymispaikkoja yllin kyllin. Eihän ne pitkälle lentele, mutta tarpeeksi pitkälle päästäkseen meidän pihaan.
T:Tuokki
Missä hyttyset oikein majailevat kun niitä ei näy ollenkaan? Viime kesänä meillä oli todella paha hyttysongelma, tänä kesänä pystyy iltaisinkin istuskelemaan terassilla ilman että niitä tarvitsisi läimiä. Sisätiloissa olen teilannut yhden hyttysen koko keväänä / alkukesänä, outo homma?
Ne on tänäkesänä täällä... Viimekesänä ei mitään onkelmaa, nyt onSpautio kirjoitti:Missä hyttyset oikein majailevat kun niitä ei näy ollenkaan? Viime kesänä meillä oli todella paha hyttysongelma, tänä kesänä pystyy iltaisinkin istuskelemaan terassilla ilman että niitä tarvitsisi läimiä. Sisätiloissa olen teilannut yhden hyttysen koko keväänä / alkukesänä, outo homma?
Ei se mene kuin elokuvissa...
Jos ne ei ole Kiwikasna luona, niin ne on meillä.Kiwikasa. kirjoitti:Ne on tänäkesänä täällä... Viimekesänä ei mitään onkelmaa, nyt onSpautio kirjoitti:Missä hyttyset oikein majailevat kun niitä ei näy ollenkaan? Viime kesänä meillä oli todella paha hyttysongelma, tänä kesänä pystyy iltaisinkin istuskelemaan terassilla ilman että niitä tarvitsisi läimiä. Sisätiloissa olen teilannut yhden hyttysen koko keväänä / alkukesänä, outo homma?
Nin, meillä on tonttia (pihaa) 5000 neliöö ja siitäkin on jo osa lätäkköä (luonnonlähde ja sen vuoksi sitten avo-ojat), ympärillä sankka kuusikko (=kosteus pysyy lätäköissä kun on varjoisaa) ja ihan vieressä on lammikoita, joita todennäköisesti Museovirasto (jep) ei antaisi kuivata, vaikka maanomistaja sellaisen mielenhäiriön saisikin. Että tehotakseen riittävästi meillä pitäisi olla noita hyttysmagneetteja vähintään kaksi, todennäköisesti kolme tai neljä. Saisi miinoitettua lähestymisalueet