http://loimaannorppa.blogspot.com/2012/ ... hirvi.html
Mysteerisesti tyhjentynyt puutarha-allas
-
Norppa72
- Jäsen

- Viestit: 296
- Liittynyt: To Marras 25, 2010 21:30
- Paikkakunta: Lohja
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Mysteerisesti tyhjentynyt puutarha-allas
Nyt on pakko laittaa pari riviä tännekin, koska ties vaikka jollekin muulle on pihallaan käynyt samalla tavalla. Meillä nimittäin tyhjentyi yön aikana puutarha-allas. Sinänsä ei siinähän ei nyt mitään, vettä saa lisää sadevettä keräävistä säiliöistä mutta ihmetyttää vaan, että mikä altaan yön aikana tyhjensi. Illalla 10 allas oli vielä piri pinnassa ja aamulla typö tyhjä. Halkeamaa tai reikää ei ole, koska kun täytimme uudelleen niin vesi pysyy aivan normaalisti. Letku oli vielä säiliöstä altaaseen, eli jonkinlainen lappo voisi olla mahdollista mutta hana säiliöön oli kiinni ja vettähän on tuollaisessa altaassa melkoinen määrä. Onko muilla kokemuksia tyhjentyneistä altaista?
http://loimaannorppa.blogspot.com/2012/ ... hirvi.html
http://loimaannorppa.blogspot.com/2012/ ... hirvi.html
" Kun itse tekee, niin sen näköistä siitä sitten tulee. " http://harrastelijatharjulla.blogspot.com/
Re: Mysteerisesti tyhjentynyt puutarha-allas
Kokemusta on. Meillä kävi sama juttu , kun vanhasta puutarhapumpusta oli imuletkun takaiskuventtiili mennyt rikki. Aikamme ihmeteltiin, ennen kuin selvisi. 
-
tessu
Re: Mysteerisesti tyhjentynyt puutarha-allas
Jos tuo letku lähtee alespäin niin lappo sen tyhjentäny,muussa tapauksessa halkeama ainut vaihtoehto? joskus semmonen halkeama meneekin kiinni ja alkaa sit taas vuotaa kun sitä vähemmän odotta!
Auton muovi/alumiini jäähdyttimissä just tätä ongelmaa mullakin ollu että kovalla pakkasella vuotaa muuten Ei,joten mitään en ole sillekkään tehny,oottanu vaan et koska hajoo kokonaan!
Auton muovi/alumiini jäähdyttimissä just tätä ongelmaa mullakin ollu että kovalla pakkasella vuotaa muuten Ei,joten mitään en ole sillekkään tehny,oottanu vaan et koska hajoo kokonaan!
-
Norppa72
- Jäsen

- Viestit: 296
- Liittynyt: To Marras 25, 2010 21:30
- Paikkakunta: Lohja
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Mysteerisesti tyhjentynyt puutarha-allas
Sepäs se kun letku lähtee ylöspäin ja vesisäiliön hana oli vielä kiinni, niin että pitäisi olla mahdotonta, että vesi olisi voinut edes takaisin säiliöön. Johonkin se vesi on mennyt, kiinnostaisi vain tietää minne. :)
Ehkä lämmönvaihtelusta johtuen tosiaan altaassa on voinut olla halkeama ja se on umpeutunut sitten kun lämpötila on noussut muutaman asteen. Sekin tuntuu vain vähä oudolta kun ei tässä oikeastaan ollut mitään sen ihmeellisempiä lämmönvaihteluita ja sitä ennen sekä sen jälkeen vesi on pysynyt altaassa.
Ehkä lämmönvaihtelusta johtuen tosiaan altaassa on voinut olla halkeama ja se on umpeutunut sitten kun lämpötila on noussut muutaman asteen. Sekin tuntuu vain vähä oudolta kun ei tässä oikeastaan ollut mitään sen ihmeellisempiä lämmönvaihteluita ja sitä ennen sekä sen jälkeen vesi on pysynyt altaassa.
" Kun itse tekee, niin sen näköistä siitä sitten tulee. " http://harrastelijatharjulla.blogspot.com/
Re: Mysteerisesti tyhjentynyt puutarha-allas
Näkyykö kamelin tai norsun jälkiä altaan ympärillä? Nehän hörppäsee kerralla tommosen altaallisen 
-
Norppa72
- Jäsen

- Viestit: 296
- Liittynyt: To Marras 25, 2010 21:30
- Paikkakunta: Lohja
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Mysteerisesti tyhjentynyt puutarha-allas
Norsua me itsekin epäiltiin ensimmäiseksi mutta kun ei jäljen jälkeä löydy! 
" Kun itse tekee, niin sen näköistä siitä sitten tulee. " http://harrastelijatharjulla.blogspot.com/
-
Markku&Rintsikka
- Jäsen

- Viestit: 584
- Liittynyt: Ma Heinä 17, 2006 23:01
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Re: Mysteerisesti tyhjentynyt puutarha-allas
Ettei vaan olisi ollut naapurilla edellisen illan aiheuttama aamu jano? 
Rintsikka asuja jo vuodesta 2005. Noin 200m2 kolmessa kerroksessa, on siinä sinkulla siivoamista.
En minä mikään utelias ole .... een
En minä mikään utelias ole .... een
-
Norppa72
- Jäsen

- Viestit: 296
- Liittynyt: To Marras 25, 2010 21:30
- Paikkakunta: Lohja
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Mysteerisesti tyhjentynyt puutarha-allas
Naapurit ehti jo huuhdahtamaan, että "me ei olla tyhjennetty teidän allasta!" ennen kuin ehdittiin ääneen päivittelemään koko tapahtumaa sen enempää
Mutta tuon jälkeen vesi on pysynyt altaassa...eli mysteeri on vielä selvittämättä.
Mutta tuon jälkeen vesi on pysynyt altaassa...eli mysteeri on vielä selvittämättä.
" Kun itse tekee, niin sen näköistä siitä sitten tulee. " http://harrastelijatharjulla.blogspot.com/
