Montako lasta rintsikkaperheissä?
Montako lasta rintsikkaperheissä?
Olen tehnyt omalta alueeltani havainnon, että rintsikkaperheissä usein vähän (1-2) lapsia. Meillä kolme pientä ja usein ihmetellään kuinka me taloon mahdutaan. Vielä on hyvin mahduttu noin 100 neliöön, mutta on selvää, että ajan myötä voi lapsille tulla omien soppien kaipuut. Yläkertaan suunnitteilla remontti, jonka yhteydessä taloon saataisiin kolmas makuuhuone. Millaisia ratkaisuja olette ideoineet lapsia ajatellen, paljonko teidän taloudessa on lapsia, entä neliöitä? Entä te, joilla lapset ovat jo isompia - tuliko jossain vaiheessa todellinen tilapula?
Lapsia on neljä ja neliöitä n.190. Kolme vanhinta(10,14 ja 15) majailee yläkerrassa, jossa on jokaisella oma makuusoppi. Yläkerrassa on lisäksi yhteinen tila, jossa on tv ja tietokone. Hyvin tuo jälkikasvu on tullut toimeen siellä. Nuorin(6,5kk) asustaa alakerrassa omassa huoneessa meidän makkarin vieressä.
--Onko meidän pakko löytää ratkaisu? Emmekö voisi vain nauttia ongelmasta jonkin aikaa?--
-
Paula
Meillä lapsia on kolme (8, 6 ja 2v.).
Neliöitä... olisko asuinkerroksissa n. 150 + täyskellari. Yläkertaan suunnitteilla remontti jossa tehdään kahdesta isosta huoneesta neljä makuuhuonetta. Huoneista kolme tulee olemaan n. 12 neliöisiä, yksi jää 9 neliöiseksi. Sivukkaat otetaan huonekäyttöön (ehkä, katsotaan nyt miten ajatukset muuttuu kun remontti alkaa/etenee). Yläkertaan tehdään vielä pieni kylpyhuone ja aula/käytävä palvelee tietokone/tv-käytössä.
Alakerrassa on oh-k-rh-eteinen lisäksi yksi makuuhuone joka palvelee tällä hetkellä Arin työhuoneena, sinne sitten muutamme evakkoon kun lapset alkaa teineinä möykätä vintissä
Ja kellarirempan yhteydessä saadaan sinnekin yksi huone, johonkin käyttöön.
Että kyllähän tässä mahtuu oikein hyvin olemaan. "Pientä" remonttia se tietysti vaatii että saadaan kaikille omat huoneet...
Neliöitä... olisko asuinkerroksissa n. 150 + täyskellari. Yläkertaan suunnitteilla remontti jossa tehdään kahdesta isosta huoneesta neljä makuuhuonetta. Huoneista kolme tulee olemaan n. 12 neliöisiä, yksi jää 9 neliöiseksi. Sivukkaat otetaan huonekäyttöön (ehkä, katsotaan nyt miten ajatukset muuttuu kun remontti alkaa/etenee). Yläkertaan tehdään vielä pieni kylpyhuone ja aula/käytävä palvelee tietokone/tv-käytössä.
Alakerrassa on oh-k-rh-eteinen lisäksi yksi makuuhuone joka palvelee tällä hetkellä Arin työhuoneena, sinne sitten muutamme evakkoon kun lapset alkaa teineinä möykätä vintissä
Ja kellarirempan yhteydessä saadaan sinnekin yksi huone, johonkin käyttöön.
Että kyllähän tässä mahtuu oikein hyvin olemaan. "Pientä" remonttia se tietysti vaatii että saadaan kaikille omat huoneet...
Kaksi on (vajaa 2v ja 4kk) ja molemmille oma huone + meidän makkari yläkerrassa. Lisäksi alakerrassa työhuone + olohuone, eli vielä olis kolmannelle tilaa...
Aina olen kyllä vähän ihmetellyt sitä että rintsikkaa pidetään pienenä talona. Mun mittapuun mukaan rintsikat on ihan kohtuukokoisia, tilojen järjestely huomioon ottaen jopa tilavia töllejä. Meitillä neliöitä n. 120 ja kun tossa asuntoja kattellessa on tullu vertailtua vastaavia neliöitä omaaviin uudempiin tönöihin, niin harvasta saa k + oh + 4mh. Usein uudemmissa on hyvin avara olohuone-keittiö järjestely joka on mielestäni enemmän prameileva kuin käytännöllinen. Sellainen on mm. meidän nykyisessä rivitaloasunnossa (muutetaan siis tulevaan rintamamiestaloomme talvella vasta...).
Aina olen kyllä vähän ihmetellyt sitä että rintsikkaa pidetään pienenä talona. Mun mittapuun mukaan rintsikat on ihan kohtuukokoisia, tilojen järjestely huomioon ottaen jopa tilavia töllejä. Meitillä neliöitä n. 120 ja kun tossa asuntoja kattellessa on tullu vertailtua vastaavia neliöitä omaaviin uudempiin tönöihin, niin harvasta saa k + oh + 4mh. Usein uudemmissa on hyvin avara olohuone-keittiö järjestely joka on mielestäni enemmän prameileva kuin käytännöllinen. Sellainen on mm. meidän nykyisessä rivitaloasunnossa (muutetaan siis tulevaan rintamamiestaloomme talvella vasta...).
ikämajaRajamäki
3 poikaa, koiranpentu ja emännän mukaan sillä on 4 lasta.... no miehethän ei aikuistu koskaan vaan ne erottaa lapsista lähinnä lelujen hinnasta. Onneks tässä on tuo laajennusosa joten yhteensä taitaa olla 7 huonetta+ keittiö ja kellari. Siltikään ei oo vielä löytynyt mulle sitä leikkihuonetta 
"Hyvä tuppaa tuleen vaikka keskinkertasta yrittää "
-
Markku&Rintsikka
- Jäsen

Meillä pari murkkua (tytär 13 & poika 14 v) ja talossa n. 75 neliötä käytössä. Ei suuren suurta tilaa missään, mutta kyllä ollaan mahduttu. Juuri saatiin muksuille eroteltua yhdestä isohkosta huoneesta kaksi pienempää yläkertaan, kun otettiin lapeullakot ja yläkattotila käyttöön. Hyvin ovat huoneissaan viihtyneet, vaikkei vieläkään kaikki työt ole tehty.
Lasten lisäksi taloudessa siis minä ja mies, kaksi koiraa & kaksi kissaa. Omaa makkaria vielä kaipaan, nyt kun nukutaan yläkerran aulatilassa, mutta eiköhän sekin jollain aikataululla vielä tule (kuistin päälle taloa "kasvatetaan"; ehkä, ehkä, ehkä).
Lasten lisäksi taloudessa siis minä ja mies, kaksi koiraa & kaksi kissaa. Omaa makkaria vielä kaipaan, nyt kun nukutaan yläkerran aulatilassa, mutta eiköhän sekin jollain aikataululla vielä tule (kuistin päälle taloa "kasvatetaan"; ehkä, ehkä, ehkä).
Samma här, sano mamma.Anne&Markku kirjoitti:Pyöreä nolla, jos minua ei oteta huomioon. Eli kaksin asutaan.
Markku
Lapsia on kyllä, mutta eivät asu enää kotona. Muutettiin tähän harrastuskotiin, kun jäätiin kahdestaan. Lasten kanssa asuttiin vähän modernimmassa kodissa, jossa ei ollut niin paljon harrastamista.
Neliöitä on kauppakirjan mukaan noin 135, mutta oman mittauksen mukaan varmasti yli 140 on niitä mitattavan korkuisiakin tiloja ja yläkerran huoneiden matalammat osat päälle. Mukava, rintsikkaan sopiva "lyhtymäinen" (vrt. kattolyhty) lisäsiipi oli jo tehtynä kun tulimme. Ennen kaikkea nautimme katetusta isosta parvekkeesta sen lyhdyn alla. Huoneita on 6 + keittiö. Lisäksi on puutarhavaja ja rasvamontullinen iso autotalli, josta olemme lohkaisseet myös pienen puutyötilan, kun on noita oikohöyliä sun muita koneita tullut. Lisäksi rakennettiin uusi puuvaja ja pyöräkatos. On siis ihan riittävästi tilaa meille kahdelle.
Vaikka asummekin nyt näin kahdestaan ja kestitsemme aikuisia lapsiamme ja vieraitamme vain satunnaisesti, niin pidämme huolen, että taloon voisi joskus tulevaisuudessa muuttaa kaksi tai kolmilapsinen perhe, joille on kaikille oma huone. Yläkerrassa on kolme makuuhuoneeksi sopivaa ja alakerrassa yksi. Pidä'mme huolta talon rakenteista ja petraamme talon toimivuutta ja ulkonäköä minkä kerkiämme. Joku lapsiperhe (tovottavasti oman lapsen) saa tästä vielä hyvän kodin meidän jälkeemmekin.
Korjaan: kolmestaan ollaan, onhan meillä tuo kissa, joka otettiin aikanaan meille lapsia kasvattamaan. Hyvin kasvatti.
Alli
Viimeksi muokannut Alli, Ti Heinä 24, 2007 0:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nainut?: kyllä. lapsia?: eikäkä aikuisia!
minä=ikuinen lapsi henkisesti(waimon mielestä)
1v8kk tytär
toinen mukula tulossa jouluksi
kellari+pualtoistkerrosta á n. 70m2
hyvin mahutaan
1v8kk tytär
toinen mukula tulossa jouluksi
kellari+pualtoistkerrosta á n. 70m2
hyvin mahutaan
If I had to explain, You would not understand