Autoista
Autoista
Tässä kun tuli hommattua toinen samanlaanen pakettiauto pihaan jossa ei juurikaan ole ruostetta pohjassa, tuo vanhempi pakettiauto jää varaosiksi.
Niin kysyisin kannattaisko vetää pohjaan öljy vai massa? (iänikuinen kahtia jako taitaa tässäkin olla mitä netistä luin)
Niin kysyisin kannattaisko vetää pohjaan öljy vai massa? (iänikuinen kahtia jako taitaa tässäkin olla mitä netistä luin)
--------------------------------------------------
Melkein kaiken voi itse tehdä kun käyttää aivoja, sitten kun aivot ei riitä, niin on hyvä ottaa ammattilainen tekemään.
Ammatilta laattaaja. 5 v. ainakin 200 kylppäriä laatoitettu.
Melkein kaiken voi itse tehdä kun käyttää aivoja, sitten kun aivot ei riitä, niin on hyvä ottaa ammattilainen tekemään.
Re: Autoista
Ruasteen päälle massaa, ni tippuu laattoina pois joten öljy o paras sinne pohjaan. Sanoit ettei sitä ruastetta ole, mutta sitä löytyy kuitenkin ainakin jonkun verran. Öljy pysyy "märkänä" ja sitoo pölyä itteensä toisin ku massa. Mun auto öljytään vähintään kerran kesässä ja sitten ajeleen lenkki hiakkatiälle.
Kotisivuni puusepäntöistä.
Pistä ainakin pressu auton alle maata vasten niin maakosteus ei nouse, oikeasti toimiva konsti.
Juu ruostetta löytyy takapuskurin takaa minkä saa poistettua ja paikattua kun vaihdan vanhasta ehjän uudempaan.ArtoA kirjoitti:Ruasteen päälle massaa, ni tippuu laattoina pois joten öljy o paras sinne pohjaan. Sanoit ettei sitä ruastetta ole, mutta sitä löytyy kuitenkin ainakin jonkun verran. Öljy pysyy "märkänä" ja sitoo pölyä itteensä toisin ku massa. Mun auto öljytään vähintään kerran kesässä ja sitten ajeleen lenkki hiakkatiälle.
Niinhän ne kaikki vanhat ja viisaat sanoo et öljyä ja hiekkatielle :D
Viimeksi muokannut PTM, Ke Huhti 18, 2012 20:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
juhansalo kirjoitti:Pistä ainakin pressu auton alle maata vasten niin maakosteus ei nouse, oikeasti toimiva konsti.
-
kumpurinne
- Jäsen

Kannattaa sekoittaa öljyä ja alustamassaa keskenään niin että tulee hyvä seos eli ei kuitenkaan liian velttoa. Ja öljyksi ei sitten mitään jäteöljyä.
Älä laita mitään. Massa on tarkoitettu kiveniskuja vastaan, jos ei ole uutena massattu ei kannata laitaa enää myöhemmin. Ruostetta on jo päässyt muodostumaan ja jos vedät massan päälle se vain kiihdyttää ruostumista kun hautoo siellä suojassa. Jos nyt välttämättä jotain haluat laittaa, niin saumat ym. kolot pellavaöljypohjaisella kotelosuoja-aineella.
Pese alusta hyvin ja kuivuttua ruiskuta ohuella kotelonsuoja-aineella. Se kuivuu vahamaiseksi pinnaksi, on mulla toiminut mukavasti ainakin noissa motskarien lokasuojien alapuolissa. Sellaisille alueille missä on jo pinta kärsinyt, erityisen huolellinen putsaus (pintaruoste pois teräsharjalla), ruosteenestomaali, saumoihin koteloöljy ja sitten massa kiveniskusuojaksi.
Öljykäsittely on "vanha hyvä konsti", on koulukuntia joiden mielestä jäteöljy on paras, toisten mielestä peräöljy, joillekin automaattiöljy jne. Jotkut laittaa tervaakin, jossain ulkomailla kalanmaksaöljyäkin jopa. Mutta nykyään on noita tähän tarkoitukseen tehtyjäkin aineita jotka eivät valu ympäriinsä ja sotke paikkoja ja ovat suhteellisen turvallisia käyttääkin. Mikäänhän ei tietysti tuoksu yhtä hyvälle kuin terva
Vähän sama meininki tossa öljyhommassa on kuin purueristeen kanssakin, sitä käytettiin aikoinaan kun ei muuta ollut, mutta nykyään jos alkaa purutaloa rakentamaan, pidetään vähän outona
Öljykäsittely on "vanha hyvä konsti", on koulukuntia joiden mielestä jäteöljy on paras, toisten mielestä peräöljy, joillekin automaattiöljy jne. Jotkut laittaa tervaakin, jossain ulkomailla kalanmaksaöljyäkin jopa. Mutta nykyään on noita tähän tarkoitukseen tehtyjäkin aineita jotka eivät valu ympäriinsä ja sotke paikkoja ja ovat suhteellisen turvallisia käyttääkin. Mikäänhän ei tietysti tuoksu yhtä hyvälle kuin terva
Vähän sama meininki tossa öljyhommassa on kuin purueristeen kanssakin, sitä käytettiin aikoinaan kun ei muuta ollut, mutta nykyään jos alkaa purutaloa rakentamaan, pidetään vähän outona
Kari
"...and we'll raise up our glasses against evil forces,
singin': 'Whiskey for my men and beer for my horses!' "
"...and we'll raise up our glasses against evil forces,
singin': 'Whiskey for my men and beer for my horses!' "
Tervaa vain autonpohja. Terva ottaa kiinni ruosteisempaankin paikkaan, pysyy taatusti kiinni ja suojaa loistavasti metallia. Kosteuden ja ilman pääsy metalliin estyy täydellisesti. Ajan kanssa paksu terva kuivuu kokonaan.