Viestin lähettäminen foorumille

Tänne voit jättää erittäin tervetulleita ideoita foorumin ja koko sivuston kehittämiseksi. Heitä ajatuksella.
Vastaa Viestiin
Ei uus eikä avuton
Uusi jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Touko 17, 2011 19:55
Paikkakunta: Lohja
Paikkakunta: Lohja

Viestin lähettäminen foorumille

Viesti Kirjoittaja Ei uus eikä avuton »

Moro. Mikäköhän tuli tehtyä väärin, kun en saa viestiä eetteriin
T. Ei uus eikä avuton (paitsi toisinaan) :-)
Avatar
Ari
Admin
Viestit: 1093
Liittynyt: To Loka 14, 2004 12:59
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Viestin lähettäminen foorumille

Viesti Kirjoittaja Ari »

Ei uus eikä avuton kirjoitti:Moro. Mikäköhän tuli tehtyä väärin, kun en saa viestiä eetteriin
T. Ei uus eikä avuton (paitsi toisinaan) :-)
Ainakin tämä viesti tallentui.... Mitä tarkoitat?
--------------------------------------------------------------------------------------------
Ei uus eikä avuton
Uusi jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Touko 17, 2011 19:55
Paikkakunta: Lohja
Paikkakunta: Lohja

Re: Viestin lähettäminen foorumille

Viesti Kirjoittaja Ei uus eikä avuton »

No joo. Minun moka. mutta tässä se varsinainen asia.
Huomasin tuossa äskettäin ulkovuorauksessa säännöllisen rivin puutulpilla paikattuja reikiä (tullut varmaankin maalin alta näkyviin, kun
puutapit elää vähän eri tahtiin kuin vuorilaudat), noin metrin välein ja kahdessa kerroksessa ympäri talon. Talo mallia -49, 1,5 krs. ja
purueriste 100 mm.
Avasin uteliaisuuttani yhden tappipaikan ja sieltä tupsahti valkoista "höttöä", murenee käsissä ja on melkein pölymäistä. Kuulin, että
joskus -70 luvun loppupuolella on ollut tapana parannella lämmöneristystä jonkinlaisella "puhallus styroksilla". Hauskinta tässä :mrgreen: on
se, että myyjä noin 4 vuotta sitten vannoi, että rakenteissa ei ole mitään muuta kuin puru, tervapahvi ja vino- ja vaakalauta.
Alkuperäinen tarkoitus näillä lähtökohdilla oli täyttää painuneet purut ja lisätä puukuitu (25 mm) levyt + pohjoisen puolelle tuplat.
Kysymys kuuluu; onko kenelläkään tietoa, miten kyseinen "höttö" käyttäytyy kosteusteknisesti, eli saako jäädä rakenteisiin,
vai pitääkö poistaa kaikki ja eristää uudelleen?
sahrami
Jäsen
Jäsen
Viestit: 569
Liittynyt: Pe Elo 27, 2010 16:32
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Viestin lähettäminen foorumille

Viesti Kirjoittaja sahrami »

Teeppä foorumilta haku "hölynpölyä". Eli tuo on aika varmasti ureavaahtoa.
Vastaa Viestiin