Selkä onneksi toimii moitteettomasti, ja polvet
V***tus ketju
-
nummentie 434
- Jäsen

Re: V***tus ketju
Katolla olevat tikkaat olivat tulleet ystävällisesti katolta melkein puolet pituudestaan vastaan, ja seinätikkaatkin kumartelivat kohteliaasti alaspäin melkein 45 asteen kulmassa seinään nähden eilen töistä kotiin mennessäni

Opi toisten virheistä, et voi millään elää tarpeeksi kauan tehdäksesi ne kaikki itse.
Työ- ja kotikiireiden keskeltä löytyi vahingossa hyvä tapa laukaista stressi: legot. Juniori pyysi illasta kanssaan legoilla rakentelemaan ja kun tavoitteena oli, ei vähempää kuin yhdistetty hävittäjä-panssarivaunu-avaruusalus, jossa pystyy asumaan, joka lentää, sukeltaa ja kykenee ilmataisteluun - niin huomasin tuon häkkyrän valmistuttua, että parituntinen oli mennyt huomaamatta ja olotila oli virkistynyt, jaksoi jopa lähteä käymään pienellä lenkillä.
Pientä nyhräämistä, osien yhteen sovittamista, suunnittelua, kokeilua, purkamista, uudelleenyrittämistä. Mitenkä tuo legoilla rakentaminen muistuttaakin ok-asumista pienessä mittapuussa
Ja silti toimi stressinlaukaisijana paremmin kuin pullo tärpättiä. Taidan suositella lääkärituttavalle, että kirjoittaa seuraavalle stressipotilaalle reseptillä paketillisen legoja.
Pientä nyhräämistä, osien yhteen sovittamista, suunnittelua, kokeilua, purkamista, uudelleenyrittämistä. Mitenkä tuo legoilla rakentaminen muistuttaakin ok-asumista pienessä mittapuussa
-
kappalainen
- Jäsen

Jurpii, kun kevät tulee ja hommat jotka talvella piti tehdä on kesken. Sais ny viel 3kk olla talvea.
Yksi alkoi nillittämään ja kertomaan mitä saa kirjoittaa, lopetin koko roskan.
Pahin meni jo ohi mutta kirjataan eilinen ja aamuinen v*tus.
Eilen levittelin alakerran viimeiseen pitkään kesken olleeseen huoneeseen purut lattialle, seinänvieret laittelin vitalilla että varmasti pysyy tiiviinä ja olin tasaillut viimeisen päälle ja harjaillut niskat. Purua pari viikkoa ollut kaikki paikat täynnä ja aattelin että nyt saa loppua ja siivotaan kaikki kuntoon. Mittasin ilmansulkupaperin mitan ja levitin rullan. Puukko... Missäs se, Martinin vähänkäytetty? No puruissa tietenkin. Eilisillan möyrin sitten puruissa ja kirosin että samaan lattiaan olin jo hajottanut hyvän täysin uuden japaninsahan kun ei remppasaha ollut löydyksissä. Eipä löytynyt puukkoa. Yön yli nukuttua aloin siivoilemaan ja vein biojätteet ja biolanin saranat hajos. Siitä sisuuntuneena hain hitsausmagneetin ja möyrin purut vielä kertaalleen läpi ja sieltä ihmeen kaupalla puukko löytyi. Nyt on jo purut uudelleen tampattu ja ilmansulkupaperi levitetty, biolanin saranatkin maksaa alta kympin pari. Kyllä tää tästä, vielä kun seuraavalla kerralla kun itseä ottaa päähän niin muistaa olla vaimolle kiukuttelematta. Niin joo ja Lidlissä oli japaninsahoja tarjolla, niitä on nyt pari pakettia varaterineen ettei tarvitse kalliimpia pilata remppatyömaalla.
Eilen levittelin alakerran viimeiseen pitkään kesken olleeseen huoneeseen purut lattialle, seinänvieret laittelin vitalilla että varmasti pysyy tiiviinä ja olin tasaillut viimeisen päälle ja harjaillut niskat. Purua pari viikkoa ollut kaikki paikat täynnä ja aattelin että nyt saa loppua ja siivotaan kaikki kuntoon. Mittasin ilmansulkupaperin mitan ja levitin rullan. Puukko... Missäs se, Martinin vähänkäytetty? No puruissa tietenkin. Eilisillan möyrin sitten puruissa ja kirosin että samaan lattiaan olin jo hajottanut hyvän täysin uuden japaninsahan kun ei remppasaha ollut löydyksissä. Eipä löytynyt puukkoa. Yön yli nukuttua aloin siivoilemaan ja vein biojätteet ja biolanin saranat hajos. Siitä sisuuntuneena hain hitsausmagneetin ja möyrin purut vielä kertaalleen läpi ja sieltä ihmeen kaupalla puukko löytyi. Nyt on jo purut uudelleen tampattu ja ilmansulkupaperi levitetty, biolanin saranatkin maksaa alta kympin pari. Kyllä tää tästä, vielä kun seuraavalla kerralla kun itseä ottaa päähän niin muistaa olla vaimolle kiukuttelematta. Niin joo ja Lidlissä oli japaninsahoja tarjolla, niitä on nyt pari pakettia varaterineen ettei tarvitse kalliimpia pilata remppatyömaalla.
Markokoo, tuo Biolanin saranoiden hajoaminen on valitettavan tuttua täälläkin, hyvä puoli asiassa on se, että ainakin meille lähettivät uudet saranat ilmaiseksi, kun on kuulemma ollut joku viallinen erä jossain vaiheessa.
- csinos
- Jäsen

- Kotisivu: http://rajalanremontti.blogspot.com/
- Viesti:
Vtun auto. Alko ujeltaan oudosti, en uskalla ajaa sillä minnekään eikä julkisilla pääse. Eikä ois rahaakaan just ny kuskauttaa tuota romua pajalle korjattavaksi enkä millään jaksas itekkään sitä alkaa ruuvailemaan 
-
opel1999e
- Jäsen

Nuohous on kallista, ainakin maksajan näkökulmasta. Jos minun pitäisi itseni kiivetä katolle ja tehdä siellä jotain muutakin kuin kiertyä piipun ympärille tutisemaan, niin laskuttaisin varmasti vielä enemmän. Yli 100 €, tosin tulisijoja löytyy 6 kpl ja työ oli tarkkaa, siistiä ja huolellista.
Maksaminen ottaa aina aivoon
-
kappalainen
- Jäsen

Tääl teki 120 ja 1 öljypannu. ei muuta.opel1999e kirjoitti:Nuohous on kallista, ainakin maksajan näkökulmasta. Jos minun pitäisi itseni kiivetä katolle ja tehdä siellä jotain muutakin kuin kiertyä piipun ympärille tutisemaan, niin laskuttaisin varmasti vielä enemmän. Yli 100 €, tosin tulisijoja löytyy 6 kpl ja työ oli tarkkaa, siistiä ja huolellista.
Kyl nyt vituttaa...
Ajattelin ensin etten laita kivivillaa rivinteerauksen väliin. ja nyt sit yhet sano että eikö kannattais laittaa.
n. 80cm vielä muuraamatta (140cm muurattu)
No nyt koitin tukkia rakoon kivivillaa mutta eipä sinne enään saanu tasaisesti laitettua, eli vaihtelevasti lattiarajasta noin 50-100cm onko tällä merkitystä jo alaosa ei ole tasaisesti???
Loput yläosasta saan laitettua villat hyvin.
Eli vielä kysymys onko tosta haittaa jos villaa ei saa tasaisesti laitettua, vai kannattaako ottaa pois ja jättää vain 50mm ilmarako????
Ajattelin ensin etten laita kivivillaa rivinteerauksen väliin. ja nyt sit yhet sano että eikö kannattais laittaa.
n. 80cm vielä muuraamatta (140cm muurattu)
No nyt koitin tukkia rakoon kivivillaa mutta eipä sinne enään saanu tasaisesti laitettua, eli vaihtelevasti lattiarajasta noin 50-100cm onko tällä merkitystä jo alaosa ei ole tasaisesti???
Loput yläosasta saan laitettua villat hyvin.
Eli vielä kysymys onko tosta haittaa jos villaa ei saa tasaisesti laitettua, vai kannattaako ottaa pois ja jättää vain 50mm ilmarako????
--------------------------------------------------
Melkein kaiken voi itse tehdä kun käyttää aivoja, sitten kun aivot ei riitä, niin on hyvä ottaa ammattilainen tekemään.
Ammatilta laattaaja. 5 v. ainakin 200 kylppäriä laatoitettu.
Melkein kaiken voi itse tehdä kun käyttää aivoja, sitten kun aivot ei riitä, niin on hyvä ottaa ammattilainen tekemään.
Ammatilta laattaaja. 5 v. ainakin 200 kylppäriä laatoitettu.
-
kappalainen
- Jäsen

Huoh- Ympäriltä kuolee 25-45 vuotiaita kuin kärpäsiä. Hyvää kevät my ass...
- vesahy
- Jäsen

Yhtä samaa saatanan remonttia siitä lähtien kun pihalta oli pääosa lumista sulanut. Ja nyt sitten on housuista vyötkin pilalla, ei pysy kaatiot ylhäällä. Korjasin väliaikaisesti tekemällä vyöhön uusia reikiä niin että saa kiristettyä vyötäröä sen verran ettei tarvitse toisella kädellä koko ajan housunkaulusta kannatella.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
Prkln puunkaatajat!!!
(ja lähes kaikki muutkin remontti/rakennus/vastaavaa palvelua tarjoavat tahot!!!!)
Ensimmäinen sanoo tulevansa katsomaa ja viikon päästä soitellaan, että mikä tilanne, kun piti tulla niin ei hän kerkeäkään kun tuli muita hommia.
Toiselta sitten pyydetään tarjousta ja sanoo pistävänsä veljensä katsomaan homman tänään ja kaatamaan voisi tulla ensi viikon tiistaina. Noh odotan täällä koko illan (ainoan vapaaillan, enkä voi lähteä minnekään). Kahdeksalta alan soittelemaan pääjehulle perään, milloinkahan tämä veli tulee. No vastaus tuli, että unohtui sanoa veljelle koko hommasta (muista tämä myöhemmin). Ja sanoo, että soittaa nyt veljelle pääseekö tulemaan. Kohta pääjehu soittaa, että veli oli päivällä käynyt katsomassa sen (veljellä on vissiin ennustajan lahjoja, kun pääjehu ei ollut muistanut sanoa mitään hänelle..).
Pääjehu puhuu yhdestä puusta ja sanoin, että tarkoistus oli kyllä saada tarjous viiden puun kaadosta. Sitten hän sanoo, että ei tarjousta voi antaa, ellei hän itse näe paikkaa (miksi pisti sitten veljensä katsomaan..?) Sitten hän alkaakin sanomaan, että ei hän edes pystyisi ottamaan hommaa. Miksi tarjoutuivat tulemaan ensi viikolla ja miksi edes käydä katsomassa koko hommaa, jos ei voi ottaa sitä. Kysyin nämä suoraan tältä metsä ja puistopalvelun tarjoajalta, niin siinä vaiheessa lyötiin luuri korvaan.
Voi prl jos ei voi tai halua ottaa hommaa, miksi ei voi sanoa suoraan, että ei ota!?!!! Ainakin toiselta osapuolelta säästyisi aikaa ja hermoja!!
Miksi ei voi v'**u j**la**a ilmoittaa jos ei aio tulla vaan odotuttaa väkeä??!!!
Voi halvattu, ilta pilalla täällä
kiitos ja anteeksi
(ja lähes kaikki muutkin remontti/rakennus/vastaavaa palvelua tarjoavat tahot!!!!)
Ensimmäinen sanoo tulevansa katsomaa ja viikon päästä soitellaan, että mikä tilanne, kun piti tulla niin ei hän kerkeäkään kun tuli muita hommia.
Toiselta sitten pyydetään tarjousta ja sanoo pistävänsä veljensä katsomaan homman tänään ja kaatamaan voisi tulla ensi viikon tiistaina. Noh odotan täällä koko illan (ainoan vapaaillan, enkä voi lähteä minnekään). Kahdeksalta alan soittelemaan pääjehulle perään, milloinkahan tämä veli tulee. No vastaus tuli, että unohtui sanoa veljelle koko hommasta (muista tämä myöhemmin). Ja sanoo, että soittaa nyt veljelle pääseekö tulemaan. Kohta pääjehu soittaa, että veli oli päivällä käynyt katsomassa sen (veljellä on vissiin ennustajan lahjoja, kun pääjehu ei ollut muistanut sanoa mitään hänelle..).
Pääjehu puhuu yhdestä puusta ja sanoin, että tarkoistus oli kyllä saada tarjous viiden puun kaadosta. Sitten hän sanoo, että ei tarjousta voi antaa, ellei hän itse näe paikkaa (miksi pisti sitten veljensä katsomaan..?) Sitten hän alkaakin sanomaan, että ei hän edes pystyisi ottamaan hommaa. Miksi tarjoutuivat tulemaan ensi viikolla ja miksi edes käydä katsomassa koko hommaa, jos ei voi ottaa sitä. Kysyin nämä suoraan tältä metsä ja puistopalvelun tarjoajalta, niin siinä vaiheessa lyötiin luuri korvaan.
Voi prl jos ei voi tai halua ottaa hommaa, miksi ei voi sanoa suoraan, että ei ota!?!!! Ainakin toiselta osapuolelta säästyisi aikaa ja hermoja!!
Miksi ei voi v'**u j**la**a ilmoittaa jos ei aio tulla vaan odotuttaa väkeä??!!!
Voi halvattu, ilta pilalla täällä
kiitos ja anteeksi
-
Laurakaisa
- Jäsen

- Kotisivu: http://laurakaisatalo.blogspot.com
Tuo on NIIN totta. Olen laukannut töistä venailemaan tänne kotiin jotain ties minkä alan rakennusammattilaista vaikka miten monta kertaa silloin kun talon ostosta oli vielä alle vuosi ja ajattelimme kirkasotsaisesti, että kun sitä remppalainaa nyt kerran pankista myönnettiin niin käytetään sitä sitten palvelujen ostoon. Joka helkkarin ukko on jättänyt tulematta. Olen tästä avautunut täällä ennenkin ja jatkan avautumista sikäli, että tällä hetkellä on todellakin sellainen tilanne että tarvittaisiin työvoimaa ja oltaisiin siitä jopa valmiit maksamaan, mutta en jumalauta enää ala yhdenkään remppaäijän perään soittelemaan ja odottelemaan, josko sitä suvaittaisiin ilmaantua edes paikalle tsekkaamaan se työmaa, itse työnteosta nyt puhumattakaan. Olen nyt mm. tilannut meille pihan takalaidalle lauta-aidan KOLME kertaa, ja näyttää siltä että tämä kolmas kerta toden sanoo sikäli että ei se aita sinne ilmesty ennen kuin sen itse tekee. Excuse my French, mutta saatana sentään että korpeaa.
Meillä on kaupungin ainoa putkimies, joka tuntee kellon ja kalenterin, ja hänen kauttaan samanlainen sähkömies. Sen enempää maksettuja miehiä ei tähän hommaan sotketa - asutaan vaikka maailman loppuun asti tällä lailla että kaikki hommat seisoo. Kun hommat tekee sitten joskus kymmenen vuoden päästä itse tai ne tekeytyvät aviollisen miehen toimesta, ei ainakaan tarvitse menettää hermojaan kun mistään sovitusta ei pidetä kiinni.
Meillä on kaupungin ainoa putkimies, joka tuntee kellon ja kalenterin, ja hänen kauttaan samanlainen sähkömies. Sen enempää maksettuja miehiä ei tähän hommaan sotketa - asutaan vaikka maailman loppuun asti tällä lailla että kaikki hommat seisoo. Kun hommat tekee sitten joskus kymmenen vuoden päästä itse tai ne tekeytyvät aviollisen miehen toimesta, ei ainakaan tarvitse menettää hermojaan kun mistään sovitusta ei pidetä kiinni.
"Saavat tehdä tämän päivän talot juuri niin kuin haluavat, mutta minun talo on tehty kuusikymmentä vuotta sitten ja semmonen aika näkyy talossa ja ihmisessä. Kiitos mutta ei kiitos." - Tuomas Kyrö: Mielensäpahoittaja
-
kappalainen
- Jäsen

Nyt se näyttää sitten siltä, että tönö on korjauskelvoton. Alapohja, runko vaakalaudoitus, yläpohjassakin laudoissa lahoa, joten rungon kunnon voi sitten päätellä siitä. Se siitä korjauksesta. Nyt taitaa masentaa hiukan...
-
tessu
Älä välitä tässä on kokoajan jotain oiottavaa ja rempattavaa jos talon saa kuosiin niin sitten alkaa piharakennukset siirtymään saven tieltä,vasta lauantaina hinasin vaijeritaljalla ja tunkilla tunkaten saunan puuliiterin kohilleen kun oli saunasta semmoset 30cm menny ohi!
SITTEN vois ajattaa soraa pihalle kun uppoo jo kenkäkin sateella saveen saati pyörät,joo o ei se oo kivaa täälläkään!
No kun ajattelee et maksais jotai 600e kuussa vuokraa niin lohduttaa sekin sitte kun EI tartte maksaa,katsotaan nyt miten kauan täs jaksaa...
SITTEN vois ajattaa soraa pihalle kun uppoo jo kenkäkin sateella saveen saati pyörät,joo o ei se oo kivaa täälläkään!
No kun ajattelee et maksais jotai 600e kuussa vuokraa niin lohduttaa sekin sitte kun EI tartte maksaa,katsotaan nyt miten kauan täs jaksaa...