Meillä nykynen naapuri toi 4 jouluna itte tehdyn kynttilän jalan,,,ei oo tuonu enää.Nykysin vaihellaan kahvipaketteja ja meille tulee aina Vihreitä Kuulia Yöks :)TimoAB kirjoitti:Eiköhän se ole aika positiivinen ongelma, jos perunoita tuodaan. Meillä yksi naapuri tuo kriikunoita, toinen kalaa, kolmas raakamaitoa ja jeesaa muutenkin ihan kaikessa. Meillä on aina ovi auki ja olen iloinen, kun se käy.
Naapurit
-
ramirez
- Jäsen

- Kotisivu: http://www.helevetintunarit.com/
Re: Naapurit
no mut Ramirez, eiks se oo kuiteski suloista? Syötät esim mulle.
NOTE! Tämän remontointiaiheisen tekstin on kirjoittanut samettihousuhumanisti. Lähdekritiikki kunniaan.
Nyt menee jo ällöksi, kuten vihreät kuulat 
tuplapostaus
No onhan se kai ihan jees että ajatellaan naapureita mm.siten että huolehditaan ravitsemuksellisista tarpeista mutta se ehkä oli se perimmäinen syy siihen miksi haluan asua ilman seinänaapureita/yhteisiä pihatalkoita että saan olla omassa rauhassa ilman että olisi näennäisiä "velvollisuuksia" tuntemattomia ihmisiä kohtaan.En siis pidä ajatuksesta että vaikkakin naapuri, mutta minulle tuntematon ihminen tulee kutsumatta sisään.Sama pätee tuntemattomiin numeroihin, en vastaa.En myöskään ole sosiaalisessa mediassa, ajatuskin puistattaa. En myös itse edes tunne kaikkia naapureita saati tunnista heitä kadulla.On vain ne yhdet luottonaapurit mutta heihinkin pidän hienovaraisen välimatkan kuitenkin.Eikä tämä nyt johdu mistään sosiaalisten taitojen puutteesta, vaan yksinkertaisesti kunnioitan heidän yksityisyyttä.Sitähän toivon heiltäkin. Tiedän kyllä että maalla taitaa olla yleinen käytäntö marssia suoraan sisään mutta itse asun tiheään asutussa lähiössä ja täällä se tuntuu vieraalta tavalta.Ainakin minulle.
- Kauppis
- Jäsen

- Kotisivu: http://palaios.com
- Viesti:
Tälläsiikin naapureita on:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012021 ... 0_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012021 ... 0_uu.shtml
isompi leka tänne!
-
opel1999e
- Jäsen

Kerrostalossahan tuollainen on arkea, mutta että omakotitalossakin- onpa ollut tehokkaat vehkeet.
-
tessu
Eipä ole meillä ollu täällä eikä aikanaan kaupungissakaan mitään ongelmia naapureiden kanssa,naapuriin muutti vuosisitten 6hengen perhe ja mitään haittaa ei ole ollu,päin vastoin ovat multa kyselleet niitä näitä kun harvoin kohilleen osutaan.
Sen muutes olen oppinu että kun elää sitä omaa elämää eikä välitä vaikka joku ajais panssarivaunulla tietäpitkin niin hyvin menee, mutta puutuppas siihen ajamiseen jotenkin niin on ilmiriita heti pystyssä,sekin on koettu naapurikylän pojankloppien tekosista mentiin ihan oikeuteenasti,pahanteko loppu kuin seinään mutta maksoikin!
Tässä on senverran pienet tän oman kulmakunnan ympyrät että tääl tuntee kaikki toisensa mutta toisenkylän jolpit ne sitä pahaa tekeekin!
Sen muutes olen oppinu että kun elää sitä omaa elämää eikä välitä vaikka joku ajais panssarivaunulla tietäpitkin niin hyvin menee, mutta puutuppas siihen ajamiseen jotenkin niin on ilmiriita heti pystyssä,sekin on koettu naapurikylän pojankloppien tekosista mentiin ihan oikeuteenasti,pahanteko loppu kuin seinään mutta maksoikin!
Tässä on senverran pienet tän oman kulmakunnan ympyrät että tääl tuntee kaikki toisensa mutta toisenkylän jolpit ne sitä pahaa tekeekin!
Täällä asutaan rauhallisessa paikassa, vakinaapureita on 2, kesämökkejä toiset 2 joissa sitten asukkaita kesäaikana silloin tällöin. Aika rauhassa saa olla, molemmat lähinaapurit ovat jo iäkkäämpiä, toinen yksin asuva rouva lähentelee 80 ja toinen pariskunta lienee 70 paikkeilla
. Yksin asuvalta rouvalta voi sitten käydä kysymässä oman työvuoron jos sattuu unohtumaan
, ja toiselle naapurille saa soitella taxia silloin tällöin
Kaikin puolin olen tyytyväinen näihin naapureihin, vaikka seuraavatkin tarkasti tekemisiämme niin eivät kuitenkaan puutu niihin. Paitsi kerran kävi naapurin mummo sanomassa vakavalla naamalla että pitäis kaataa muutama haapa kun ne siementävät hänen tontilleen
Joku tuolla aikasemmin kertoikin kuinka naapurit keksivät tehdä samaa aina yhtäaikaa, kuten nurmikon ajoa tms. Tätä samaa on täälläkin, naapurin mummo tulee aina lumitöihin samaan aikaan, ja kuinka ollakkaan kun sattuu tuohon portille sitten samalle hetkellä
. Kuulusteluhan siitä sitten seuraa, ai onko sinulla aamuvuoro, joo niin olen katsellut, onko rouva nyt iltavuorossa kun ei ole toista autoa pihalla jne jne
Ei siis mitään harmia, vain juttuseuraa vailla.
Kaikin puolin olen tyytyväinen näihin naapureihin, vaikka seuraavatkin tarkasti tekemisiämme niin eivät kuitenkaan puutu niihin. Paitsi kerran kävi naapurin mummo sanomassa vakavalla naamalla että pitäis kaataa muutama haapa kun ne siementävät hänen tontilleen
Joku tuolla aikasemmin kertoikin kuinka naapurit keksivät tehdä samaa aina yhtäaikaa, kuten nurmikon ajoa tms. Tätä samaa on täälläkin, naapurin mummo tulee aina lumitöihin samaan aikaan, ja kuinka ollakkaan kun sattuu tuohon portille sitten samalle hetkellä
Vaikka tuo nyt saattaa kuulostaa hullulta, niin vanhalla mummolla oli jo elämänkokemusta kertynyt. Haapa vanhemmiten lykkää juurivesoja niin paljon että niistä haavoista kyllä kannattaisi ihan oikeasti miettiä eroon hankkiutumista. Termit vaan mummolla vähän hakusessa. Vielä pahempia on poppelit, niitä nyt ei missään nimessä paranisi nurkissa olla ja leviää helposti naapurin puolellekin.Ilpisti kirjoitti:Paitsi kerran kävi naapurin mummo sanomassa vakavalla naamalla että pitäis kaataa muutama haapa kun ne siementävät hänen tontilleen![]()
![]()
![]()
Jos haavasta eroon haluaa niin se kannattaa kuoria tyvestä edellisenä vuonna ennen kaatoa niin ei ala pökkään vesoja.
-
opel1999e
- Jäsen

Muutama vuosi sitten miehen kanssa kuorittiin haapoja rungon ympäri, tarkoituksena saada ne seuraavana kesänä kuivumaan hengiltä. Ei tullut puhuttua asiasta laajemmalti, ja parin päivän kuluttua mieheni poika kertoi onnellisena: "mie kaadoin ne teidän leimaamanne haavat".markokoo kirjoitti:
Jos haavasta eroon haluaa niin se kannattaa kuoria tyvestä edellisenä vuonna ennen kaatoa niin ei ala pökkään vesoja.
Seuraavana kesänä oli sitten runsas vesakko palkintona
Juuri tämä siementäminen saikin minut sanattomaksi, kun tiesin että haapa leviää vesomalla. Toinen pointti että meidän tonttiemme välissä on tie, ja kolmas että siellä puolella hänen tonttiaan missä haavat yrittävät alkaa kasvamaan on lehtimetsää, muutama havupuu kyllä seassa
Ihmettelin vaan että mistä mummo tietää että vesat on lähtöisin meidän puista... Elämänkokemusta väheksymättä
Ihmettelin vaan että mistä mummo tietää että vesat on lähtöisin meidän puista... Elämänkokemusta väheksymättä
Tultiin lauantaina pohjoisesta viikon hiihtolomareissusta. Kauhulla odotin kotiinpaluuta, koska tiesin sataneen räntää / lunta reilusti viikon aikana. Ja tietenkin aura-auto on pyyhkässyt sellaisen vallin pihaan ettei ilman lapiohommia selviä. Suunnittelin jo miten hakkaan pistolapiolla ja rautakangella jäätyneen patin aamuyöllä matalaksi, että auto saadaan pihaan.
Yllätys oli suuri, kun huomasimme kotiin tullessa, että piha oli aurattu! Naapurin isäntä oli vissiin havainnut tilanteen ja pyhkässyt pihasta lumet traktorilla. Oli mukava palata kotiin
Kiitos naapurille!
Yllätys oli suuri, kun huomasimme kotiin tullessa, että piha oli aurattu! Naapurin isäntä oli vissiin havainnut tilanteen ja pyhkässyt pihasta lumet traktorilla. Oli mukava palata kotiin
-
Laurakaisa
- Jäsen

- Kotisivu: http://laurakaisatalo.blogspot.com
Olen jo ylistänyt täällä meidän naapureita mutta komppaan vielä, tuota vastaavaa lumityöapuakin on poissaollessa saatu. Toisaalta mies käy yleensä lykkäämässä naapurin 93-vuotiaan Martan pihalta lumet samalla kun tekee omatkin lumityöt. Viikonloppuna naapurin sähkäri kävi laittamassa meidän ösähtäneen maalämpöpumpun toimintaan, palkkio sunnuntaityöstä oli niinkin arvokas kuin hirvipaisti (meillä on pakastin puolillaan hirvenlihaa). Läheisimmät naapurit on olleet jo jonkun aikaa hälytysvalmiudessa että ottavat esikoisen hoitoon sitten kun tulee lähtö synnyttämään. Jne.
Jotenkin tuntuu hassulta ne "yhteisöllisyys on kuollut" -otsakkeet lehdissä kun tässä meidän Strömsössä on asiat kuitenkin vielä aika hyvin. Ja puolisolla ja yhdellä naapurilla pysyy mieli virkeänä kun kiistelevät melkein päivittäin politiikasta, uskonnosta ynnä muista kevyistä aiheista
Jotenkin tuntuu hassulta ne "yhteisöllisyys on kuollut" -otsakkeet lehdissä kun tässä meidän Strömsössä on asiat kuitenkin vielä aika hyvin. Ja puolisolla ja yhdellä naapurilla pysyy mieli virkeänä kun kiistelevät melkein päivittäin politiikasta, uskonnosta ynnä muista kevyistä aiheista
"Saavat tehdä tämän päivän talot juuri niin kuin haluavat, mutta minun talo on tehty kuusikymmentä vuotta sitten ja semmonen aika näkyy talossa ja ihmisessä. Kiitos mutta ei kiitos." - Tuomas Kyrö: Mielensäpahoittaja
- PetteriKivimäki
- Jäsen

Mulla on käynyt hyvä mäsis: kaikki naapurit on mukavia, kohteliaita (ja avuliaita). Minä yrtitän olla takas.
Lehtien mielipideosastoja lukemalla ja tuttujen kauhujuttuja kuuntelemalla voip päätellä, että vähintään puolet suomalaisista on naapurivvihaajia tai muuten vaan häiriköitä..
Lehtien mielipideosastoja lukemalla ja tuttujen kauhujuttuja kuuntelemalla voip päätellä, että vähintään puolet suomalaisista on naapurivvihaajia tai muuten vaan häiriköitä..
Jumalauta, saunan takana on tilaa!
Ensi kesänä teen sinne kasvimaan.
Ensi kesänä teen sinne kasvimaan.