Varoitus osaamattomasta sähkötyöstä Itä-Suomi
Re: Varoitus osaamattomasta sähkötyöstä Itä-Suomi
Kyllähän tuo 8 kertaa tavaroiden hakeminen on jotain älytöntä. Kerralla pitäisi arvioida tarvittavan materiaalin/työkalujen määrä noin pienessä kohteessa.
Ettei vaan ole jossain muualla palkkatöissä, ja poistuminen työmaalta johtui niistä velvollisuuksista. Eihän siinä muuten ole mitään järkeä, että käy pari tuntia turaamassa ja käy välillä jossain muualla.
Ettei vaan ole jossain muualla palkkatöissä, ja poistuminen työmaalta johtui niistä velvollisuuksista. Eihän siinä muuten ole mitään järkeä, että käy pari tuntia turaamassa ja käy välillä jossain muualla.
Näitä tuntien kerääjiä on aina liikkeellä. Näin foorumille kirjoitetusta viestistä on aina hankala arvioida onko tuntimäärä oikein.
Tuo laskutus menee kuten Aaltju kirjoitti, perintään ei lasku voi mennä eräpäivästä seuraavana.
Epäilen vahvasti, että kaveri joka noilla tiedoilla tekee "alv0" hommia on valmis lähtemään käräjille tuon laskun takia. Mutta jos niin tapahtuu pitää sinulla olla hyvät todistajat, sillä käräjillä voittaa se jolla on paremmat, ei se joka on oikeassa
Tuo laskutus menee kuten Aaltju kirjoitti, perintään ei lasku voi mennä eräpäivästä seuraavana.
Epäilen vahvasti, että kaveri joka noilla tiedoilla tekee "alv0" hommia on valmis lähtemään käräjille tuon laskun takia. Mutta jos niin tapahtuu pitää sinulla olla hyvät todistajat, sillä käräjillä voittaa se jolla on paremmat, ei se joka on oikeassa
Ei ole totta, voihan surku.
Meille tuttava asensi 2 pistorasiaa johdonvetoinen, loistevalaisimen ja portaikkoon valaisimelle kaksoiskytkimet johdonvetoineen. Eikä siinä montaa tuntia mennyt!
Missään tapauksessa et maksa laskua ja tutkit "yrittäjän" taustat. Mua niin korpeaa nämä, jotka yrittävät huijata yksinäistä naisihmistä. Armas teki joku vuosi sitten remppaa eräälle naisihmiselle ja piti huolen siitä, etteivät muutkaan (sähkö-, lvi- ja koneurakoitsija) nyhtäneet mitään ylimääräistä.
Meille tuttava asensi 2 pistorasiaa johdonvetoinen, loistevalaisimen ja portaikkoon valaisimelle kaksoiskytkimet johdonvetoineen. Eikä siinä montaa tuntia mennyt!
Missään tapauksessa et maksa laskua ja tutkit "yrittäjän" taustat. Mua niin korpeaa nämä, jotka yrittävät huijata yksinäistä naisihmistä. Armas teki joku vuosi sitten remppaa eräälle naisihmiselle ja piti huolen siitä, etteivät muutkaan (sähkö-, lvi- ja koneurakoitsija) nyhtäneet mitään ylimääräistä.
Kurjuuden maksimointi --> uudesta omakotitalosta täysrempattavaan rintamamiestaloon --> Mutta: omakotitaloalueen helvetistä haja-alueen autuuteen
-
Oto Hascak
- Jäsen

- Kotisivu: www.suorakon.com
- Viesti:
Pahoittelen Off Topiccia...
Entisessä duunipaikassa toimenkuvaan kuului erinäisiä valvontatöitä. Eräs valvottavan alueen kiinteistö oli rakennusvalvonnan toimesta asetettu toimenpidekieltoon aika perustelluista töistä. Kyseisen kohteen ohi kulkiessani havaitsin, että isäntähän se siellä kielloista huolimatta harrastaa pienimuotoista nikkarointia. Isännästä sen verran, että oli jo aiemmin uhkaillut minua, kun nokkani hänen asioihinsa tungin...
Noh, pysähdyin ja aloin sanailemaan isännän kanssa, varovaisesti. Iso ja arvaamaton äijä, joka tosiaankin oli aiemmin uhkaillut. Pakko asiaan silti oli puuttua, ei tässä yhteiskunnassa saa saada tahtoaan uhkailemalla ja v*ttuilemalla läpi. Pienen sanailun jälkeen äijä tuli aivan eteeni, siis tyyliin kymmenen sentin päähän ja tuijotti murhaavasti silmiin. Olin suurin piirtein 100% varma, että nyt ei hyvä heilu. Hetken tuijottelu ja sitten äijä nappasi kurkusta kiinni. Riuhtaisin itseni irti ja kielsin koskematta. Hyvinpä meni viesti perille, sillä isäntä kumautti samoin tein nyrkillä leukaan. Otin heti takapakkia ja totesin, että poliisiasia.
Painelin toimistolle ja soitin poliisilta menettelyohjeet, jonka jälkeen lääkäriin hakemaan todistusta vammoista: kaulassa nirhaumat, leuka turvoksissa ja huulessa pieni vekki. Sitten kyttikselle tekemään rikosilmoitusta. Asiaa tutkinut tutkija soitti seuraavana päivänä, että seuraavaksi he haastattelevat todistajia. Ihmettelin, että mitä todistajia? Paikalla ei ollut muita kuin minä ja se äijä. Oli siellä kuulemma ollut sen äijän vaimo, joka oli nähnyt kaiken... Todellisuudessa ei ollut, mutta se ketku valehteli ja pisti myös vaimonsa valehtelemaan poliiseille.
Eipä siinä. Poliisille olin alunperin ilmoittanut, että olen valmis sopimaan asiat eli sovittelu kyttiksellä olisi tullut kyseeseen. Se ei sopinut vastapuolelle alkuunsakkaan eli käräjille. Työnantajani luonnollisesti halusi osallistua kustannuksiin, toisin sanoen lupautui maksamaan oikeusaputoimiston avusta syntyvät kulut.
Työnantajani oli kaupunki, ei ehkä kaikkein suurin, mutta ei pieninkään. Oon vieläkin vähän katkera tuosta, että miten kusipäisesti kaupunki hommat hoiti.
Käräjät tuli ja vastakkain oli kaksi näkemystä tapahtumista. Oma näkemykseni, jolle ei ollut todistajia ja sitten vastapuolen valeellinen näkemys, jolla oli todistajakin. Kihlakunnan syyttäjä teki luvalla sanoen hyvää duunia ja hoiti homman ensiluokkaisesti. Se repi todistajan ja vastapuolen näkemysten epäkohdat aivan riekaleiksi kuin Matlock konsanaan!
Se mulkku tuomittiin useampaan päiväsakkoon, korvaamaan mun lääkärikulut, hammaslääkärikulut, todistelukustannukset, oikeusaputoimiston kulut ja vielä maksamaan mulle kivusta ja särystä 800 euroa. Omien lakimieskulujensa jälkeen maksettavaa taisi tulla lähemmäs kolme tonnia.
Se mulkku valitti tuomiosta vielä hovioikeuteenkin, mutta ei onneksi saanut valitustaan läpi. Nyt odottelen, että ulosoton jälkeen saisin rahani pois. Eli välillä se oikeuskin toteutuu ja paha saa palkkansa.
Vastalause. Kerran oon ollut käräjillä ja pirulauta, olin oikeassa ja voitin, vaikka vastapuolella oli todistaja.Zaffodi kirjoitti:Mutta jos niin tapahtuu pitää sinulla olla hyvät todistajat, sillä käräjillä voittaa se jolla on paremmat, ei se joka on oikeassa
Noh, pysähdyin ja aloin sanailemaan isännän kanssa, varovaisesti. Iso ja arvaamaton äijä, joka tosiaankin oli aiemmin uhkaillut. Pakko asiaan silti oli puuttua, ei tässä yhteiskunnassa saa saada tahtoaan uhkailemalla ja v*ttuilemalla läpi. Pienen sanailun jälkeen äijä tuli aivan eteeni, siis tyyliin kymmenen sentin päähän ja tuijotti murhaavasti silmiin. Olin suurin piirtein 100% varma, että nyt ei hyvä heilu. Hetken tuijottelu ja sitten äijä nappasi kurkusta kiinni. Riuhtaisin itseni irti ja kielsin koskematta. Hyvinpä meni viesti perille, sillä isäntä kumautti samoin tein nyrkillä leukaan. Otin heti takapakkia ja totesin, että poliisiasia.
Painelin toimistolle ja soitin poliisilta menettelyohjeet, jonka jälkeen lääkäriin hakemaan todistusta vammoista: kaulassa nirhaumat, leuka turvoksissa ja huulessa pieni vekki. Sitten kyttikselle tekemään rikosilmoitusta. Asiaa tutkinut tutkija soitti seuraavana päivänä, että seuraavaksi he haastattelevat todistajia. Ihmettelin, että mitä todistajia? Paikalla ei ollut muita kuin minä ja se äijä. Oli siellä kuulemma ollut sen äijän vaimo, joka oli nähnyt kaiken... Todellisuudessa ei ollut, mutta se ketku valehteli ja pisti myös vaimonsa valehtelemaan poliiseille.
Eipä siinä. Poliisille olin alunperin ilmoittanut, että olen valmis sopimaan asiat eli sovittelu kyttiksellä olisi tullut kyseeseen. Se ei sopinut vastapuolelle alkuunsakkaan eli käräjille. Työnantajani luonnollisesti halusi osallistua kustannuksiin, toisin sanoen lupautui maksamaan oikeusaputoimiston avusta syntyvät kulut.
Käräjät tuli ja vastakkain oli kaksi näkemystä tapahtumista. Oma näkemykseni, jolle ei ollut todistajia ja sitten vastapuolen valeellinen näkemys, jolla oli todistajakin. Kihlakunnan syyttäjä teki luvalla sanoen hyvää duunia ja hoiti homman ensiluokkaisesti. Se repi todistajan ja vastapuolen näkemysten epäkohdat aivan riekaleiksi kuin Matlock konsanaan!
Se mulkku valitti tuomiosta vielä hovioikeuteenkin, mutta ei onneksi saanut valitustaan läpi. Nyt odottelen, että ulosoton jälkeen saisin rahani pois. Eli välillä se oikeuskin toteutuu ja paha saa palkkansa.
Rakennuskonservaattori, restaurointirakentaja ja restaurointikisälli
http://www.suorakon.com
http://www.suorakon.com
Nämä nettitarinat on välillä niin ongelmallisia kun näissä usein kuullaan vaan toisen osapuolen totuutta... Jo nyt on raadissa syyllisyys päätetty.
Vaikuttaisi kyllä vähän että ketjun aloittaja ei ole ihan ekaa kertaa pappia kyydissä ja nuo toteamukset pienestä ja voimattomasta ihmisestä on vähän alakanttiin...
Jos riidan aihe on 120e ja asian kanssa järjestellään ulkopuolisia pesänselvittäjiä niin peiliin katsomisen paikka on sopan kaikilla osapuolilla. Tämä on faktaa...
Normaalit ihmiset sopii tommoset keskenään,kärsii vahinkonsa,nielee ylpeytensä ja jatkaa elämäänsä. Jotkut jää kiinni lillukanvarsiin. Tapelkaa nyt oikein kunnolla läpi kaikki mahdolliset oikeusasteet ja lopuksi vedätte vielä Hannu Karpon eläkkeeltä.

Jos riidan aihe on 120e ja asian kanssa järjestellään ulkopuolisia pesänselvittäjiä niin peiliin katsomisen paikka on sopan kaikilla osapuolilla. Tämä on faktaa...
Normaalit ihmiset sopii tommoset keskenään,kärsii vahinkonsa,nielee ylpeytensä ja jatkaa elämäänsä. Jotkut jää kiinni lillukanvarsiin. Tapelkaa nyt oikein kunnolla läpi kaikki mahdolliset oikeusasteet ja lopuksi vedätte vielä Hannu Karpon eläkkeeltä.
shit happens
Nykyään nimellisesti normaalit ihmiset tekevät mitä ihmeellisempiä tempauksia kiitos suomalaisen koululaitoksen ja ameriikkalaisen oikeussalidraaman (yhteisvaikutus jota pisa ei paljon mittaile). Peruskoulun yhteiskuntaoppi ei suurelle osalle kansasta tunnu uppoavan otsaluuhun, joten heillä ei ole pienintäkään ymmärrystä suomalaisesta lainsäädännöstä tai oikeuskäytännöstä, mutta kun he riittävän innokkaasti katsovat telkkaria he oppivat amerikkalaisen tv-sarjakäsikirjoittajan näkemyksen amerikkalaisesta lainsäädännöstä ja oikeusjärjestelmästä. Toisaalta kotimaiset yliopistot tuottavat kokoajan liikaa lakimiehiä, mistä seuraa että pienintäkin riitajuttua löytyy aina riittävä määrä lakimiehiä lypsämään. Tällä yhtälöllä meidän käräjäoikeudet on tukittu jo pidemmän aikaa... toisaalta pitäähän sitä lakimiestenkin jollakin elättää itsensä.jope kirjoitti: Normaalit ihmiset sopii tommoset keskenään,kärsii vahinkonsa,nielee ylpeytensä ja jatkaa elämäänsä. Jotkut jää kiinni lillukanvarsiin. Tapelkaa nyt oikein kunnolla läpi kaikki mahdolliset oikeusasteet ja lopuksi vedätte vielä Hannu Karpon eläkkeeltä.![]()
![]()
Ennen vanhaan normaalit ihmiset sopivat asiansa itse ja oma-aloitteisesti, nykyään riitely on joidenkin bisnes ja se, kuten moni muukin palveluliiketoiminta, perustuu yksinomaan asiakkaan osaamattomuuteen ja tietämättömyyteen.
HUOM: Yllä esitetty ei ole kirjoitettu vittuiluksi alkuperäisen viestin kirjoittajalle (en tiedä onko hän yrittänyt hoitaa asioita normaaleja vaikutuskanavia pitkin) kyseessä on vain yleinen huomio siitä miten pienetkin riidat nykyään tuntuvat kasvavan käsittämättömiin mittasuhteisiin.
Kylläpä koko ammattikunta kiittelee tuommoisia sähkäreitä. Kumminkin aikasta lailla pikkuinen paikkakunta kyseessä joten ei varmasti ole helppoa yrittää tuommoisella maineella. Jos ei yhteistä säveltä löydy laskuihin niin nimi jakoon. Ei tarvitse sääliä yhtään. Noihin töihin riittää pari päivää ja asentajalla pitää olla perus työkalut mukana jotka liittyy kyseiseen hommaan. Joku naulakiinnike, ruuvit ja nippusiteet kuuluu pien tarvikkeisiin. Älä maksa ainakaan jos ei ole mittaus pöytäkirjaa näyttää se edellytetään uusilta asennuksilta. Tsemppiä.
-
tessu
Näitä riittää joo,ja yleensä kyllä pitäisi saada jonkinmoinen ennuste ennen työn alkuakin että mitähän se tulis maksamaan?
Silloin ei tulis ylläreitä,et ole ainut ketä on tuolla tavalla sumutettu nykyään on KAIKKI mahdollista,ja nuokin hommat kuulostaa pikkujutuilta mutta hinnat SUURILTA!!
Toivon todella että asia ratkeaa eduksesi ja asentaja saisi vielä kunnon opetuksen!
Silloin ei tulis ylläreitä,et ole ainut ketä on tuolla tavalla sumutettu nykyään on KAIKKI mahdollista,ja nuokin hommat kuulostaa pikkujutuilta mutta hinnat SUURILTA!!
Toivon todella että asia ratkeaa eduksesi ja asentaja saisi vielä kunnon opetuksen!
-
Toljanteri
- Jäsen

Kannattaa tosiaan pidättäytyä julkaisemasta asianosaisten nimiä julkisilla foorumeilla, varsinkaan kun toisen osapuolen mielipidettä ei kuultu.
Parempi on pitää omana tietonaan ja selvittää nää asiat ihan oikeassa elämässä.
Parempi on pitää omana tietonaan ja selvittää nää asiat ihan oikeassa elämässä.
-
Puulämmittäjä
- Jäsen

Hei mormuska. Tässä jutussa ei mainita mitään kotitalousvähennyksestä. Jospa kävisit laskujen kanssa juttelemassa kotikunnan toimistossa sattuneesta vääryydestä. Jos vaikka ymmärtäväiset paikkakunnan ihmiset vähän auttaisivat tässä tilanteessa. Vielä on aikaa muutama päivä.
Viimeksi muokannut Puulämmittäjä, Ti Helmi 14, 2012 0:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
maalaistallukka
- Jäsen

^ Mutta ei se ihan niinkään voi mennä, että annetaan yhden tommosen yrittäjän rellestää ja mietitään vaan että omiaan saa takaisin jostain kotitalousvähennyksestä... sitä paitsi kysyjällähän voi olla sille vähennykselle muutakin kohdetta.
En enää toista mitä muut on jo kirjoittaneet, mutta ihmettelen kyllä sitä että oliko jo alussa selvää että tyyppi tulee milloin sattuu ja vain pariksi tunniksi kerrallaan? Ainakin nuo ylimääräiset km-korvaukset pitäisi saada vähentää, kohtuullisuuden nimissä. Järjetön tämä systeemi ylipäätään, että asiakas maksaa siitä että arvon ammattimies saapuu paikalle, vaikka työn luonne on semmoinen että työ tehdään asiakkaan luona ja raksahommiin opiskellessa se pitäisi käsittää - ja niinhän me kaikki muutkin maksetaan omat työmatkamme itse. Ainutlaatuinen suomalainen ilmiö
Kuulostaa siltä että tyyppi muualla töissä ja käytti luppoajat kätevästi tähän hommaan. Itse en olisi suostunut vaan kerralla olisi pitänyt tehdä eikä tommosta silppua. Ja miten tulit palkanneeksi kun et saanut edes pyydettäessä arviota hinnasta... se nyt on vähintä mitä voisi ammattilaiselta edellyttää, että osaa arvioida työnsä keston. Vai?
En enää toista mitä muut on jo kirjoittaneet, mutta ihmettelen kyllä sitä että oliko jo alussa selvää että tyyppi tulee milloin sattuu ja vain pariksi tunniksi kerrallaan? Ainakin nuo ylimääräiset km-korvaukset pitäisi saada vähentää, kohtuullisuuden nimissä. Järjetön tämä systeemi ylipäätään, että asiakas maksaa siitä että arvon ammattimies saapuu paikalle, vaikka työn luonne on semmoinen että työ tehdään asiakkaan luona ja raksahommiin opiskellessa se pitäisi käsittää - ja niinhän me kaikki muutkin maksetaan omat työmatkamme itse. Ainutlaatuinen suomalainen ilmiö
Kuulostaa siltä että tyyppi muualla töissä ja käytti luppoajat kätevästi tähän hommaan. Itse en olisi suostunut vaan kerralla olisi pitänyt tehdä eikä tommosta silppua. Ja miten tulit palkanneeksi kun et saanut edes pyydettäessä arviota hinnasta... se nyt on vähintä mitä voisi ammattilaiselta edellyttää, että osaa arvioida työnsä keston. Vai?
Matkakuluista väännettiin tuolla:http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic ... matkakulutJärjetön tämä systeemi ylipäätään, että asiakas maksaa siitä että arvon ammattimies saapuu paikalle, vaikka työn luonne on semmoinen että työ tehdään asiakkaan luona
Onhan tässä semmonenkin näkökulma, että jos yrittäjä ei voisi matkakuluja laskuttaa niin peräkylien hommat jäisivät ainakin sesonkiaikana tekemättä. Kuka sähkö- tai putkimies lähtee jotain tunnin hommaa tekemään 60km päähän ilman matkakululaskutusta jos on lähempänäkin töitä?
Joku tolkku siinä kumminkin pitää olla.
Nyt taitaa hieman lähteä jo mopo keulimaan... ettei karkaisi jopa käsistä.maalaistallukka kirjoitti:Järjetön tämä systeemi ylipäätään, että asiakas maksaa siitä että arvon ammattimies saapuu paikalle, vaikka työn luonne on semmoinen että työ tehdään asiakkaan luona ja raksahommiin opiskellessa se pitäisi käsittää - ja niinhän me kaikki muutkin maksetaan omat työmatkamme itse. Ainutlaatuinen suomalainen ilmiö![]()
Yrittäjä tai firma ja työntekijä ovat eri asioita. Se että firma laskuttaa kilometrit ja matkatunnit yksittäin tilatussa keikkatyössä on minun kokemukseni mukaan melkolailla universaali käytäntö eikä millään muotoa suomalainen ilmiö. Sopimuksessa voidaan toisin sopia, mutta yleinen käytäntö on se että kilometrit ja matkatunnit laskutetaan toteutuneen mukaan.
-
maalaistallukka
- Jäsen

No en kiistele enkä universumin kattavasti osaa sanoa, mulla vaan kokemusta kertynyt elämän varrella kahdesta eri EU-maasta Suomen lisäksi ja sillä tiedolla puhuin.Aaltju kirjoitti: minun kokemukseni mukaan melkolailla universaali käytäntö
-
Toljanteri
- Jäsen

Tulipa mieleen.
Olin apumiehenä kaverin putkifirmassa.
Keikka Porvoon saaristoon jossa käytiin katsomassa kohteessa tarvittavat tarvikkeet ja systeemit. Sovittiin tilaajan kanssa mitä se hommaa ja tekee valmisteluja, kunnes tullaan asentamaan kaikki paikoilleen.
Noh, mentiin viikon kuluttua, mutta eipähän sinne ollu mitään hommattu eikä pistetty tikkua ristiin, mitä oli sovittu.
Kaveri joutu laskuttamaan matkakorvaukset, kun lähettiin puuttuvia kamoja hakemaan. Siitä matkakorvauksestahan se sota synty, tilaaja kiisti kaikki suullisesti sovitut asiat.
Aikansa se meuhkas, mutta maksettava ne oli, ei auttanu kiukutella.
Niin se ihmisen muisti on lyhyt, kun itse jotain mokaa.
Olin apumiehenä kaverin putkifirmassa.
Keikka Porvoon saaristoon jossa käytiin katsomassa kohteessa tarvittavat tarvikkeet ja systeemit. Sovittiin tilaajan kanssa mitä se hommaa ja tekee valmisteluja, kunnes tullaan asentamaan kaikki paikoilleen.
Noh, mentiin viikon kuluttua, mutta eipähän sinne ollu mitään hommattu eikä pistetty tikkua ristiin, mitä oli sovittu.
Kaveri joutu laskuttamaan matkakorvaukset, kun lähettiin puuttuvia kamoja hakemaan. Siitä matkakorvauksestahan se sota synty, tilaaja kiisti kaikki suullisesti sovitut asiat.
Aikansa se meuhkas, mutta maksettava ne oli, ei auttanu kiukutella.
Niin se ihmisen muisti on lyhyt, kun itse jotain mokaa.