peltityöt
-
hämäläinen
- Jäsen

Re: peltityöt
Metsänkylän Navetalla on peltiseppä, jolta itse tilasin vastaavan, tosin peltisen.
mä luulen et mikä vain peltiseppä tuon klaaraa. Itse teetin Hyvinkäällä seittämänmiehenkadulla. Pajan nimeä en tiedä, mutta on Martinkadun ja Seittämänmiehenkadun kulmassa. Kolmikerroksinen fiftarikerrostalo, jossa seppä piharakennuksessa. Tee pahvista malli ja pyörähdä paikan päällä.
NOTE! Tämän remontointiaiheisen tekstin on kirjoittanut samettihousuhumanisti. Lähdekritiikki kunniaan.
-
Oto Hascak
- Jäsen

- Kotisivu: www.suorakon.com
- Viesti:
Harmi, ettei foorumilta tuttu Tomppa enään vaikuta tuolla seudulla. Väänteli mulle kuparista mittatilaustyönä helvetin komeat uunineduspellit kahteen pönttikseen sekä puuhellaan kuparista.arhei kirjoitti:Hei. Tietääkö kukaan mistä saisi mittatilaustyönä uunineduspeltiä. Riihimäki, Hyvinkää, Hämeenlinna alueelta. Mieluummin messinkisenä. Kaupasta saatavat pellit eivät käy.
Rakennuskonservaattori, restaurointirakentaja ja restaurointikisälli
http://www.suorakon.com
http://www.suorakon.com
Joo,kyllä toi pitäis onnistua ihan joka peltisepältä,pahvimalli vaan mukaan ja kysymään.Muutenkin talviaika on hyvä ajankohta sikäli että parhaiten on peltisepillä aikaa tuollaisten tekoon.Sen verran mainittakoon että materiaalina messinki tai kupari ovat tällähetkellä tosi kalliita verrattuna vaikkapa siihen perinteiseen sinkkipeltiin ja ihan ne ohuimmat ainevahvuudet kannattaa uunineduspelleissä unohtaa ettei uusi eduspelti ole heti lommoilla jos tikkuaski siihen putoaa.Otolle tein pellit 0,8mm kuparista jolloin lopputulos on jo varsin tukeva eikä ihan pienistä kolhiinnu.Tuossa Rmk-Hyvinkää-H-linna akselilla on useampia tekijöitä joilta tuo onnistuu varmasti.
Jos se olis helppoo,olisin tehnyt sen jo.