Muita sinkkuja rintamamiestalossa?

Rintamamiestaloista ja muusta
Vastaa Viestiin
Markku&Rintsikka
Jäsen
Jäsen

Re: Muita sinkkuja rintamamiestalossa?

Viesti Kirjoittaja Markku&Rintsikka »

RMTvm50 kirjoitti:Juu edelleen ollaan valitettavasti sinkkuna. En tykkää yhtään.
No minä sitten aloitin taas sinkkuilun lauantaina. Että silleen. Jotenkin on tyhjä olo. Mutta eiköhän tästä ala menemään kun pääsee elämisen rytmiin kiinni.
Meinasi tulla ongelma missä syö, kun keittiön pöytä lähti muuttajan matkaan. Onneksi muistin, ennen kuin kävin ostamassa rahalla uuden, että pihasaunan kesähuoneessahan on pirttipöytä. Ja taas säästyi rahaa, kun ei ole raaskinut hukata pöytää.
Rintsikka asuja jo vuodesta 2005. Noin 200m2 kolmessa kerroksessa, on siinä sinkulla siivoamista.
En minä mikään utelias ole .... een
RMTvm50
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja RMTvm50 »

Heh, mää pistin tänään paloiksi exäni hankkiman ruokapöydän. Sillä äijällä oli turkasen huono maku. Olipa vapauttava fiilis poistaa sekin muistomerkki talostani :-D. Siivous jatkukoon.
estonian
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja estonian »

tähän ryhmään ilmottaudun :cool:
Sannanna
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja Sannanna »

Kaksi vuotta remontoitu vuoden 48 ihanaa taloa pellon ja metsän reunassa.Talo on oma "hengentuotteeni" ja elämäni rakkaus :) Mies oli sitoutumiskammoinen ja halusi pois suhteesta, joten nyt on kova pohdinta päällä, kuka talon saa/ottaa. Minulla pääarkkitehtina/maalarina/tapetoijana/laatoittajana/jokapaikanhöylänä etuoikeus ostoon, mutta mielessä pyörii, että onkohan se fiksua yksin ihmisen elää korpien keskellä. Paluu kaupunkiin ei kyllä tunnu hyvältä. Täältä varmaankin saa vahvistusta :roll:
kukkis
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja kukkis »

Mä ehdin 1,5 vuotta asua ja rempata exän kanssa. Sit meni lusikat jakoon. Pari yötä pohdin pärjäänkö, jos talon ja velat nimiini otan. Päädyin, että kokeilen ja pankkikin myöntyi pikkuseen lisälainaan. Eiku kauppakirjojen tekoon. No niiden jälkeen vasta jännittikin, hetken. Hyvin oon nyt reilu kolme ja puoli vuotta pärjännyt talon ja velkojen kanssa. No välillä täytyy kahta duunia tehä, et saa taloutta tasapainoon. Ja remonttitahti on hieman tällä ukolla hiipunut. Kokeile ihmeessä yksineloa korpien keskellä ja jos ei tunnu hyvältä, ni torppa myyntiin ja kaupunkiin.
Ite kun tekee, niin tulee mitä sattuu...
Torpantyttö
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja Torpantyttö »

Mikään ei ole niin ihanaa kuin yksin omassa mökissä talvisena sunnuntaina! Pakkanen paukkuu, tuli räiskyy hellauunissa ja paha maailma on kaukana. Kaikki on vaan niin hyvin! :)
lapanen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja lapanen »

Torpantyttö kirjoitti:Mikään ei ole niin ihanaa kuin yksin omassa mökissä talvisena sunnuntaina! Pakkanen paukkuu, tuli räiskyy hellauunissa ja paha maailma on kaukana. Kaikki on vaan niin hyvin! :)
Kauniisti kuvailtu! :wink:
opel1999e
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja opel1999e »

Sinkku olen, tosin jo varttuneessa iässä. Mieheni kuoltua viime keväänä jäin 50-lukulaisen talon kanssa yksin. Syksyllä mökin keittiössä ajattelin, että muuten en niin miestä elämääni kaipaa, mutta tämän mökin takia joku miehenpuoli olisi hyvä. Sitten menin ulos ja jäin nojaamaan oven pieleen ihan hervottomana. Rappujen edessä seisoi rivissä 4 upeaa fasaanikukkoa. Silmät killittivät minua palvelualttiisti.
Kiitin suojelusenkeliä siitä, että kuuli pyyntöni, mutta kritisoin vähän toteutuksessa hutilointia.
gretheline
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://villabahnhugel.blogspot.fi/

Viesti Kirjoittaja gretheline »

Moi, rintamamiestaloa ostamassa olen ja sinkku. :-D Minä tässä jo kuumeisesti odottelen kaupantekopäivää ja muuttoa, tuntuu että alustavatkin arviot aikatauluista venyy ja vanuu kun nyt viel pankki vaatii leiman lisävakuuden perunkirjaan ja yhden leiman saaminen kestää maistraatin mukaan useita viikkoja... :evil: Lievästi sanottuna todella tuskastuttaa odottaa niin kauan, miten voi yhden paperin leimaaminen kestää monta viikkoa - ja miksi sitä leimaa ole siihen laitettu jo vuosikymmen sitten jos ja kun se on niin tärkeä. :roll: Vaan tutkimattomia ovat byrokraattien tiet. Vuosikymmenen ok-talossa asuttuani muutin työn perässä maalta 1980-lukulaisesta omakotitalosta kaupunkiin, väsyin ajamaan töihin 120 km joka julmetun päivä. Nyt olen jokusen kuukauden asunut rivarikolmiossa, en tykkää, ahdasta, liian vähän näperrettävää, ja koiratkin kaipaavat omaan tupaan omalle pihalle omalla luvalla temmeltämään, ei tanskandoggi rivaripihalla mahdu kuin häthätää kääntymään kun pihan ylitykseen tarvitaan vain pari-kolme loikkaa. Kun viimein vuoden verran taloa etsiskeltyäni tuosta vieläkin lähempää työpaikkaa kuitenkin varsin rauhallisella sijainnilla löytyi alkuperäiskuntoinen RMT vuosimallia 1957 ja pankki näytti vihreää valoa, niin eipä sitä enää tarvinnut kahta kertaa miettiä. Kun nyt vaan se joku byrokraatinplanttu siel jossakin Kittilän perällä ymmärtäisi ottaa sen leimasimen kauniiseen käteensä että saadaan sopia kaupantekopäivä ja mie pääsen kuskaamaan aarteeni omaan kotiin, niin sitten minä tanssin ja laulan, ja remontoin, enkä lähde sieltä kuin vaivoin kulumalla. :-)
"...ja hänen kaikkein salaisin unelmansa oli omenapuu."
-Tove Jansson

RMT 1955-'57, 110/185m2, puu & ekosähkö
lapanen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja lapanen »

gretheline kirjoitti:Kun nyt vaan se joku byrokraatinplanttu siel jossakin Kittilän perällä ymmärtäisi ottaa sen leimasimen kauniiseen käteensä että saadaan sopia kaupantekopäivä ja mie pääsen kuskaamaan aarteeni omaan kotiin, niin sitten minä tanssin ja laulan, ja remontoin, enkä lähde sieltä kuin vaivoin kulumalla. :-)
Älähän nyt, ne byrokraatit asuu siellä Rovaniemellä :) Tervetuloa remmiin ja onnea/onnellisuutta uuteen elämään!
beta
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja beta »

Ostin tuossa viime vuoden puolella rintamamiestalon syrjäkyliltä ja sinkkuna tosiaan ollaan. Kyllähän tähän tempaukseen on monet kulmakarvoja kohotelleet, mutta toisaalta sitten ihasteltu rohkeutta ja itse taloonhan on kaikki kyläilijät ihastuneet. :-) Tässä olen nyt kolme kuukautta vasta asunut, joten vielä ei ole töihin päässyt kun tarkoitus on noudattaa kultaista sääntöä, jotta vuoden asuu vaan kattellen ja kuulostellen. Hyväkuntoinen on torppa, joten mitään akuuttia korjaustarvetta ei olekaan. Pintaremontille sitten sitäkin enemmän.... :-D
gretheline
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://villabahnhugel.blogspot.fi/

Viesti Kirjoittaja gretheline »

lapanen kirjoitti:Älähän nyt, ne byrokraatit asuu siellä Rovaniemellä :) Tervetuloa remmiin ja onnea/onnellisuutta uuteen elämään!
Kiitos!! :-D Niinno, täältähän ne määräykset lähtevät että leima tarvitaan. :D Nyt on onneksi jo leimat ja nimet papereissa ja muuttorumbaa pyöritän minkä ansiotöiltäni kerkeän. Kolme viikkoa on nyt kaupantekopäivästä, edellisen omistajan jättämiä kamppeita lahjoitin pois tarvitseville ja kaikki aarteeni sekä suurin osa huonekaluista ja tavaroista on jo täällä. :-D

Tämä on mennyt tämä alku just kuten alut minun elämässä yleensäkin: Mikään ei suju mutkitta. Ehdin jo ekalla viikolla pariinkin kertaan putkimiehiä päivystysasialla vaivamaan kun patterin venttiili alkoi vuotamaan ja ei mennyt sen vaihto niinku elokuvissa; alkuskenaariossa talo oli lämmin ja venttiili vuosi kuin seula, äijät kävivät kolmen tunnin ajan ravaamassa kellarin ja yläkerran väliä ja vaihtoivat myös paisarin täytön venttiilin, samalla kävi ilmi että paisarin ylivuotoputkin on tukossa ja putkiukot pääsivät myös kylpy- ja luuttuamishommiin, no ei siinä vielä kaikki, nimittäin seuraavana yönä yläkerran lämpötila laski alle viiteentoista asteeseen, ja minä tietty vimmaisena ilmaamaan pattereita ja täyttelemään paisaria sitä mukaa kun sain ilmaa poies. Ei auttanut, kaik patterit yläkerrassa edelleen jääkylmiä ja seuraavana yönä lämpötila laski alle kymmenen asteen. Siinä välissä meidän suunnittelija käväisi tutustumassa taloon ja tuumasi että eikös se niin ole että kun putkimiehet käy niin lämmitys lakkaa pelaamasta ja kun sähkömies käy niin lamppuihin ei enää tule valoa. :razz: Taas aamusella anivarhain soitto putkimiehille, kävivät rassaamassa pattereita ja pähkäilemässä paisarin täyttöastetta, kun himpankin verran turhan vajaa meinaa jääkaappilämpötiloja yläkerrassa mutta se ei saa olla liian täynnä tai avopaisarin vedet tulee lattialle ja pian katon läpi alakerran keittiöön joku kaunis yö. Yläkerran aulan patteri oireilee yhä, liplattaa ja lorisee eikä lämpiä kunnolla, joten lämmitysjärjestelmä odottaa kalvopaisarin hankintaa ja asennusta "sitten joskus". Putkiukkojen tokan käynnin jälkeen yläkertaan saatiin taas lämmintä, mutta jokunen päivä myöhemmin viimeksi kuluneiden parin vuoden ajan hyvin vähällä käytöllä olleen alakerran wc:n viemäri jämähti tukkoon, otin tietty karhupumpun kouraan ja siinä kohti kun pytyn juuri alkoi tihkumaan ja sitä ittiään alkoi tulemaan lavuaaristakin oli pakko kutsua apuun viemärimiehet painehuuhteluautoineen. Se meni yllättävää kyllä aika mutkattomasti, vaikka mie vähän ounastelin että mun tuurilla joku viemäriputki posahtaa paineen alla ja p*skavedet päätyy ympäri joka paikkaa, tai vähintäänkin jonnekin minne niiden ei missään tapauksessa pitäisi päätyä, vaan onneksi olin kerrankin väärässä. Viemäreiden osalta siis tällä erää kaikki hyvin (koputan puuta). Sitten oli huonekalujen muuton vuoro, ja ei mennyt sekään ihan putkeen: Ekan muuttofirman miehet eivät saaneet sohvaa taittumaan kuistin ja eteisen ovien kautta sisätiloihin, eivätkä ehtineet jäädä asiaa pohtimaan pidemmäksi aikaa joten jättivät sohvan ulos autokatokseen. :shock: Se oli siellä yön, ja seuraavana aamuna sain toisen muuttofirman miehet apuun, esitin neitoa hädässä ja lupasivat hoitaa homman kuntoon tavalla tai toisella - sitä paitti minähän sen lystin maksan. Ei mahtunut heidänkään avulla sohva sisälle ovien kautta, ei vaikka nostettiin ovet poies saranoiltaan, joten ei muuta kuin sohva takas keskelle pihaa irrotettujen ovien kaveriksi ja olohuoneen ikkunaa availemaan ja eihän tämän talon suurimmissa ikkunoissa nyt hyvänen aika sentään mitään saranoita ole, kuka nyt sellaisia tarvitsee, joten otettiin sitten olohuoneen isoimman ikkunan lasit puitteineen irti, ja nuo kun aukeaa ulospäin kuten näissä yleensäkin on nuiden alkuperäisten ikkunoiden laita niin ei siinä muuta kuin kaksi riskiä ukkoa tikapuille molemmin puolin ikkunaa ja ulompi lasi+puitteet vasaralla irti naputtelemalla ja sisäpuolelta käsin työntämällä pihalle, ja sohva sisään ikkunasta, sitten ikkunat ja ovet takaisin paikoilleen. Siinä välissä täällä on ravannut kaikenmaailman sortinsakkia ihmettelemässä taloa ja kantamassa huonekaluja ja painonnostovermeitä sekä laatikkotolkulla tavaroita tiehensä, ja minä olen viskonut karmean ruskeiksi maalattujen kovalevyjen palasia pihalle kun on niin liukas nuiden minun jättien tassujen alla tuollainen että se oli pakko ottaa pois ennen kuin on jollain selkä tai polven ristisiteet rikki. Alta löytyi ihan siisti käsittelemätön lautalattia, pienellä laitolla maalattavissa joten hion, paklaan ja hipaisen Permoa pintaan ja sillä mennään kunnes on aika avata pintoja ja katsoa mikä tilanne rakenteilla ja eristeillä siellä alla on.

Kävi sitten tuossa toissapäivänä mielessä että jos naapurit on yhtään seuranneet tätä minun muuttotouhua niin siinä on kyllä ollut ohjelmaa ja ihmettelemistä. Ihan jo noissa minun jättikokoisissa nelijalkaisissa hirmuissa on monelle yllin kyllin ihmettelemistä ja siihen lisäksi tuo mahoton trafiikki ja hulabaloo joka ainoa päivä eikä koskaan tiedä mitä seuraavaksi tapahtuu. Vaan kaikesta huolimatta tai juuri siitä johtuen olen onnellisempi kuin aikoihin.
"...ja hänen kaikkein salaisin unelmansa oli omenapuu."
-Tove Jansson

RMT 1955-'57, 110/185m2, puu & ekosähkö
Kielokaarina
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Kielokaarina »

Sinkkuilukausi loppui lyhyeen... Virallisesti asun edelleen pojan ja koirien kanssa tässä talossa, mutta kyllä täällä on tuollainen aikuinen mieskin aikalailla aikaansa viettänyt. Miesystävä ei osaa tehdä mitään remonttihommia, mutta olen sinnikkäästi opettanut. Tänään korjasin/muurasin makkarin hellan. Miesystävä oli katseluoppilaana, ja ihmetteli kovasti, mitä kaikkea osaan tehdä...
tuokki
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuokki »

Kielokaarina kirjoitti:Sinkkuilukausi loppui lyhyeen... Virallisesti asun edelleen pojan ja koirien kanssa tässä talossa, mutta kyllä täällä on tuollainen aikuinen mieskin aikalailla aikaansa viettänyt. Miesystävä ei osaa tehdä mitään remonttihommia, mutta olen sinnikkäästi opettanut. Tänään korjasin/muurasin makkarin hellan. Miesystävä oli katseluoppilaana, ja ihmetteli kovasti, mitä kaikkea osaan tehdä...
Mies joka ei osaa remppa hommia. Onko sellaisiakin :lol:

Tuokki
Ves_ku
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Ves_ku »

En liene tähän ketjuun aikaisemmin kirjoittanut, mutta yksikseni ja omaksi ilokseni minäkin rintamamiestaloa asustelen ja remppailen.
Sen verran tota kahjon vikaakin on siunaantunut, että luulisin ettei muutosta asiaan ihan hetkeeen ole tulossa.

Mut eipä siinä tyytyväinen olen. Jos oikeen miinuksia pitää hakee, niin sukkahousuniksien käyttäminen on hankalaa tai vähintäänkin se aiheuttaa noloja tilanteita. :lol:
Kun Savolainen puhuu siirtyy vastuu kuulijalle. Koskee tässä tapauksessa myös Hämäläistä.
Vastaa Viestiin