Laminaatin kylmyys

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
julmajuh
Jäsen
Jäsen

Laminaatin kylmyys

Viesti Kirjoittaja julmajuh »

Olen laittamassa lattiaan joko parkettia tai laminaattia. Onko laminaatti paljon kylmempi jalalle kuin parketti, tulee keskikerrokseen, jonka alla lämmin kellari.
Tonu
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tonu »

meillä keittiössä laminaatti ja kellarissa alla lämmintä tilaa. Ei ole ollut kylmä vaan mukavan lämmin.
ärrä
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Itse Laitoin laminaatin keittiöön. Alla kylmä kellari. Erittäin ikävä ja kylmä verrattuna viereisen huoneen uuteen lankkulattiaan, jossa osmocolor vahat. kun saan remontin muuten valmiiksi, laitan lattialaudat myös keittiöön.

jos itse päädyt laittamaan laminaatin, suosittelen puukuitulevyn (itse laitoin 5,5 mm vihreää levyä, oisko ollu puukeskuksen tuote) käyttöä siinä alla. ei kannata laittaa muovia. Siis jos on purut lattiassa. Lisäksi se vaimentaa askelääniä jonkun verran.
Tuomo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

Aina puu on lämpimämpi. Ja öljytty parketti vieläkin lämpimämpi, kuin lakattu vastaava.

.
TT
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja TT »

Meillä yläkerrassa yhdessä huoneessa ja lämpimässä kissanvintissä lautalattia, eteisessä korkki ja toisessa huoneessa laminaatti. Kyllä laminaatti tuntuu huomattavasti kylmemmältä kuin kaksi muuta materiaalia. Alla on tietenkin lämmin alakerta. Laminaatti on p***seestä. Tämä on tietenkin vain minun oma mielipiteeni. Kai laminaattikin paikkaansa puolustaa esim. jossakin eteisessä. Kestäähän se kulutusta. Omat kintut eivät kestä holotnaa...
Funktio
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Funktio »

Villasukat on aika kova sana. Koiran kanssa laminaatti ajaa asiansa.
sou
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja sou »

Koko välikerros laminaatilla lukuunottamatta keittiöön rempan yhteydessä asennettua lautalattiaa joka on käsitelty osmolla. Laminaatti on suorastaan jäätävä villasukankin läpi verrattuna öljyttyyn lattialautaan. Yläkerrassa yksi huone käyty lattian puolesta läpi ja sinne laitettiin lakattu tammiparketti. Öljytty lauta on miellyttävin -myös melko edullinen neliöhinta. Melko suuritöinen kuitenkin verratuna parkettiin.
Hannaolio
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Hannaolio »

Mä olen kuvitellu et koira- ja laminaattiyhdistelmä ei toimi. Ja ihan vaan sillä perusteella et oltiin koiran kanssa kylässä sellaisessa paikassa missä oli laminaatti niin koira oli kun luistinradalla, ei pitäny tassut yhtään siinä pinnassa. En tiedä oliko siellä sitte joku normaalia liukkaampi ja kovempi laminaatti mut se oli kamalan näköstä menoa.
Tomppa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

sou kirjoitti:Melko suuritöinen kuitenkin verratuna parkettiin.
:roll: Perusteluja?
A-V
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja A-V »

Juuh, kuulisin myös mielellään perusteluja tuohon väitökseen.

Asentelin laminaatin yhteen alakerran huoneista ja homma sujui ikäänkuin niks naks ja lattia valmis. Ei ongelmia ja sahautui ihan kuin puu (niistä kohtia siis mistä piti sovitella samaan tapaan kuin parkettia tehdessä).

Tämä asentamani laminaatti on puukuitupohjaista ja sen pohjassa on jonkinlainen askelvaimennus-systeemi. Eipä tuo yhtään sen kylmempi ole kuin lautalattia tai muovimatto.
A-V
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja A-V »

Hannaolio kirjoitti:Mä olen kuvitellu et koira- ja laminaattiyhdistelmä ei toimi. Ja ihan vaan sillä perusteella et oltiin koiran kanssa kylässä sellaisessa paikassa missä oli laminaatti niin koira oli kun luistinradalla, ei pitäny tassut yhtään siinä pinnassa. En tiedä oliko siellä sitte joku normaalia liukkaampi ja kovempi laminaatti mut se oli kamalan näköstä menoa.
Meillä haukku on ainakin pärjännyt tuolla laatannäköisellä laminaatilla ihan hyvin. Enemmän siinä on kuviota/tekstuuria kuitenkin kuin kovassa puulattiassa. Tietty jos jotain peilipintaista laminaattia asentelee niin...
Hannaolio
Jäsen
Jäsen

Se oli ihan sileällä peilipinnalla...
MM
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja MM »

Naapurin koiraperhe haukkui laminaattia myöskin, kynnet rapisevat siinä ikvän kuuloisesti. Oli myös liukas ja kylmä heidän mielestään.

Ja muovi on aina muovi.
A-V
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja A-V »

Meidän naapuri rakentaa ladoja, kehuu niitä maailman parhaiksi :wink:

Laminaatteja on tuhansia erilaisia, eri pinnalla ja koostumuksella. Mutta ymmärrän toki, yleistäminen on kansanhuvi..
Hannaolio
Jäsen
Jäsen

Mut jos ei olis makuasioita niin mistä sitten vois enää kiistellä?
Vastaa Viestiin