Tuossa olen nyt pohtinut hieman sitä kun olen nähnyt monissa paikoissa ovissa sellaisia pieniä magneettirasioita, joista menee johdot järjestelmiin, niin tuollaiset tuskin kovin kalliita ovat jos hankkii ihan komponentteina jonkinsortin magneettikytkimiä, mutta kuinkahan ne sitten saisi pc:lle luetuksi?
Kas kun olisi se vallan kätevää jos saisi valoja päälle ja pois ihan sen mukaan mistä ovesta kulkee, toki liiketunnistimellakin saa toimimaan, mutta kun sitten se liiketunnistimen tieto pitäisi saada jotenkin tietsikkaan yhdistettyä, että voisi tehdä vähän omia säätöjä tuohon mitä tapahtuu kun hipsii jossain huoneessa.
Ei ole oikein tullut vastaan mitään sellaista fiksua kun olen kokeillut hakea, noille antureille on varmaan oma nimityskin ja varmasti on joitain kytkentöjäkin millaisia palikoita pitäisi pistää yhteen, että pc ymmärtää moisia, mutta ei nyt ole oikein tullut vastaan. Reed kytkimiä ja relelankkuja usb väylään kyllä löytyy, mutta nehän maksaa ihan julmetusti. Kyllähän sitä nyt muutamien kymmenien eurojen budjetilla pitäisi moisen interface lankun lähteä ja alle kympin per anturi?
Iskin tuossa firefoxiin pikkaisen lisää rojua, nyt on lisäpalikoita niin että ei pysy enää itsekkään kärryillä, mutta toisaalta aika hyvä surffailla, joka sivulla kun on nykyään ties mitä tracker sivustojen koodia, yleensä vielä vaikka kuinka monen, katsoin että nyt kun kaiken sellaisen olen saanut blokattua ettei selain ala edes lataamaankaan, niin dataa liikkuu alle puolet mitä ennen, silti ihan samalla tavalla näitä kaikkia sivuja sitä pystyy käyttämään.
Googlen hakuunkin sai kaksi palstaa, aidot oikeat url osoitteet, tumman värin, typerät preview hässäkät pois, typerä työkalupalkki vasemmalta pois jne jne. Se on taas jopa ihan kelvollinen käyttää ja jälleen aika nopeakin :D
Joka helkkarin sivulla nykyään on jotain naamakirjaa ja googleplussaa yms, kaikki blokkasin pois ja kas nopeampaa että helpompaa surffata kun mitään turhaa ei tule ruutuun, menin sitten niin pitkälle, että blokkasin koko naamairja sanan kaikilta nettisivuilta, ah mikä nautinto, naamakirjaa ei ole enää olemassa, netti on pelastettu!
Mun vaivaisella 0.3 megaisella liittymällä iltalehden roskauutisetkin avautuvat nyt alle 2.5 sekunnissa klikkauksesta, yhtään mainostahan minä en ole nähnyt netissä ties kuinka pitkään aikaan, kuulemma niitä on aika paljon ja ovat aika rasittaviakin, mutta olen siitäkin autuaan tietämätön.
Kätevää on myös se kun maalaa tekstin niin voi tehdä google haun siitä suoraan uuteen välilehteen, tai kääntää vaikka kiinasta google translatella, eikä tarvitse kuin maalata ja klikkaa oikealla napilla, ei tarvitse avata edes uutta sivua, tekstin voi kopsata ihan vaan maalaamalla jne. Hieman toista kuin nuo uusien selaimien kädettömille suunnatut 'parannukset' toki moni näistä toimii myös uusissa, mutta tässä 3.6 selaimessa on ihan riittävästi selainta mulle, ainakin niin kauan kunnes alkavat tekemään selaimia muillekkin kuin idiooteille, sillä sitähän tuo nykytyylin 'helppokäyttöisyys' on, rajoitetaan tapoja tehdä asiat yhteen tapaan jne.
edit:
http://www.maplin.co.uk/surface-reed-switch-3082
Tuollaisia juuri, ei maksa juuri mitään, vaan vaikeaksi menee siinä vaiheessa kun pitäisi elektroniikkaharrastajan rakennussarja löytää usb väylään liitettävästä himmelistä, johon tuosta voi vetää johdon, toistaiseksi olen löytänyt jotain valmiita himmeleitä jotka maksaa ainakin satasen
Toinen voisi olla jonkinlainen opto systeemi, mutta ne kai on kaikki kalliita ja ei kai niiden liittäminen sen helpompaa ole. Se vaan toimisi hyvin esim. katin kulkemista seuraamaan, kun tulee varastoon niin kulkisi opton säteen poikki ja siitä seuraisi sitten merkintä, sitten puuceellä voisi tehdä vähän vaikka mitä temppuja, esim. pakkasvahdilla plussalla pysyvä eristetty kammio, jossa vesitankki, mistä magneettiventtiilin suosiollisella avustuksella laskisi veden kuppiin, sitten kun kissa menee pois niin laskisi kupin tyhjäksi, samoin valoja saisi ohjattua tuolla ja miksei infralämmittimenkin voisi kytkeä päälle
Näkyikin Mauku juuri hipsivän hiirijahtiin eteisen alle, varastossa kuuluikin rapinaa, joten saisi siellä vähän jahdata hiiriä.