V***tus ketju

Rintamamiestaloista ja muusta
Vastaa Viestiin
koskinen
Jäsen
Jäsen

Re: V***tus ketju

Viesti Kirjoittaja koskinen »

Vituttaa kun makaan Kreetalla uima-altaalla, hirmu kuuma ja en millään jaksais kävellä kaheksaa metriä tuohon allasbaariin hakemaan kolmen euron stobea. Että osaa kismittää! :lol: Joo ja äijäporukalla ollaan eli kahdestaan 5v poikani kanssa.... :shock:
vesahy
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja vesahy »

Kyllä joillakin on todella kurjaa! :lol: :roll:
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
joonak
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja joonak »

Huomenna alkaisi 4 viikon komennus merille. Lähinnä vituttaa kun kotonakin olisi kaiken näköistä tekemistä, onneksi tili näyttää nollaa joten on aika lähteäkkin tienaamaan.
Limes
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Limes »

Kolme viikkoa sitten revähtänyt/venähtänyt olkapää otti taas siipeensä kun rappusissa kompuroiressa refleksin omaisesti liian nopea liike kädelle.
Ei siis edes tarvinnut sillä varata kun en kaatunut,mut mut...voihan vee.
vesahy
Jäsen
Jäsen

Korjattavaa ja remontoitavaa riittää ja työmäärä sen kun lisääntyy, samoin stressi. Mutta vitutus kaikkein nopeimmin. Jotain mielenvirkistystä tarttis keksiä. Ryyppäämään en kuitenkaan ala.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
Kimble
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://tiili5.blogspot.com/

Viesti Kirjoittaja Kimble »

Vituttaa ko työssäkäynti haittaa merkittävästi vapaa-aikaa...
Maailma menee yhteen suuntaan, ihmiset toiseen.
vesahy
Jäsen
Jäsen

Kimble kirjoitti:Vituttaa ko työssäkäynti haittaa merkittävästi vapaa-aikaa...
Lohdutukseksi niille, joilla vielä työtä on ---> http://www.youtube.com/watch?v=phatykg0LcE
markokoo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja markokoo »

vesahy kirjoitti:
Kimble kirjoitti:Vituttaa ko työssäkäynti haittaa merkittävästi vapaa-aikaa...
Lohdutukseksi niille, joilla vielä työtä on ---> http://www.youtube.com/watch?v=phatykg0LcE
Lisätääs jatko-osa edelliseen: http://www.youtube.com/watch?v=tH4Erjh7yPY&NR=1
Aina vaan ajankohtaista, ruoskimisen syyksi voitaisiin sitten vaikka lisätä globalisaatio, kiinalaisen romun hommaaminen, valtioiden yli varojen eläminen jne ;) Tätä ruoskaa varmaan jatkossa tulee riittämään, vähän sellainen olo
Juha_P
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Juha_P »

...no se, että aina löytyy jotain ikäviä yllätyksiä. Kun aloiteltiin saunaremonttia, niin rauhoittelin emäntää (ja itseäni) ettei sieltä voi löytyä mitään katastrofaalista, kun kaikki puretaan pois maahan ja betoniin asti.
Eipä niin juu. Kattoholvi halki ja viemäri lytyssä piipun alla.
Miks kaikki on aina niin saatanan vaikeeta. :evil:
kappalainen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja kappalainen »

Olen nuoruuden hurjasteluistani saakka noudattamnut säntillisesti nopusrajoituksia. Yli 20 vuotta. Piti ostaa vanha diesel ja testasin, että kuinkas se kiihtyy, jos vaikka pääsisi traktorin ohi tarvittaessa. Tulin samaa tietä 5 minuuttia aiemmin ja paikalla on 100km/h rajoitus molempiin suuntiin, eikä poliisiakaan aiemmin näkynyt.
Lipsautin sitten 102/km/h 80 alueella (oli talvinopeusmerkki vaihdettu samana päivänä) ja mäen päällä tutka. Ajoin kaiketi liki 300 metriä ylinopeutta. Sakot siitä rapsahti ja puhui ensin jopa ajokortin ottamisesta...
Yksi alkoi nillittämään ja kertomaan mitä saa kirjoittaa, lopetin koko roskan.
Kimble
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://tiili5.blogspot.com/

Viesti Kirjoittaja Kimble »

Viikonloppuna piti levyttää kylppäri ja laittaa vesieristeet. Appiukkokin olisi ollut kaverina tekemässä. Niin paljon kuin nautinkin puhtaasta kodista, mutta että pitikin mennä kompuroimaan portaikossa puhtaita mattoja yläkertaan viedessä. Lopputulos oli, että ensiapuun ja röntgeniin. Ei sentään murtumaa ollut, mutta jalka on kipeä ja pikkuvarvas ja pari viereistä varvasta ei liiku, jalkapöytä turvoksissa ja kulku keppien avulla. Pakkoloma remontista ja ansiotyöstä. Vituttaa, että just silloin ku sais apua niin on itse kykenemätön tekemään.

No, nyt ainakin ehtii olla lasten kanssa. Joululahjojen askartelua isovanhemille yms...
Maailma menee yhteen suuntaan, ihmiset toiseen.
kappalainen
Jäsen
Jäsen

Vi***taa olla kuntouttavassa työharjoittelussa 9eur/pv. Jaloissa jotain vikaa, lääkäri ei tutki, selästä välilevyjä sijoiltaan, olkapää leikkaus valmis, polvessa kulumat, tenniskyynärpäät, kaikki vaivaa... Tänään olin 4 tuntia ja kivut 12 aikaan päivällä niin kovat, ett kun tulin kotiin nukuin iltaan...Parempi niin, tuskasta niin äreä, ettei ihmisten lähelle voi mennä. Eikö lääkäri tajua, että ihmiseen voi yksinkertaisesti sattua liikaa.
Ja tuo työharjoittelun 'palkka'. Polakkikin saa 1,50eur/ tunti ydinvoimalan työmaalla..Minä en edes sitä.
pelkka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pelkka »

Otan osaa, kappalainen.

Jotenkin lohdullista huomata, että joku toinenkin on tähän outoon aikaan hereillä.

Jos mua jokin v**uttaisi, niin se, että jo toisen kerran kolmen vuorokauden sisällä oon menny nukkumaan umpiwäsyneenä kello 18-19 maissa illalla, ja heränny sitte pirteänä kuin peipponen kello 22-24... ja loppuyö onkin sitten valvomista. Koirakin tossa vetää unta palloon, mut mä väsäilen ja lueskelen kaikkea ja odotan aamua ja auringonnousua.

Täällä 5 kilsan päässä lähimmästä katulampusta kello 16 ja 08 välinen aika on säkkipimeetä, ja siksi olisi kiva herätä auringon kanssa samaan aikaan ja olla tuo lyhyt valoisa aika päivästä ulkosalla - koirakin tykkäisi kun saisi olla enemmän vapaana. Päivällä se onnistuu, mutta täällä on niin paljon ilveksiä ettei yölenkeillä voi tollasta rääpälettä päästää irti, joutuu vielä tupsukorvan huikopalaksi. Ja sitten mä en ainakaan nuku.

Jos menis syömään jääkaapista leipäjuustoo.
kappalainen
Jäsen
Jäsen

Kirjotetaan nyt taas tännekin...
Ottaa päähän, kun ei saa mitään tehtyä. Pikkujuttuja (Yksi kpl RMT-talo) kesken, mutta kun yrittää tehdä jotain, kaikki hommat tulee mieleen ja äijä kimpoilee vaan pitkin pihaa. Ei perkele edes televisoon pysty keskittymään. Onkoos tää se burn-out. Vuoden painoin aamusta iltaan kaikki päivät ja sitten meni selkä, etten kävelemään pystyny, makaamaan vaan, oli pakko pysähtyy. Tosin kynnykset pystyi maalaamaan maatenkin. Öisin heräilee kylmästä hiestä märkänä ja mahaa polttaa, kaikki asiat läjähtävät päähän heti herätessä.. Talous tiukoilla, vaikkei korjaukset sitä aiheuttaneet, olivat halpoja ja työläitä. Kaikki vaan on jotenkin päin persettä, ahistaa, pelottaa. Ollut kai liikaa yksinkin. Ei mitään kivaakaan voi tehdä, kun ihan levoton olo...½ vuotta ku ois töitä, niin elämä ois kai taas reilassa. Tulisi oltua pois kotoa, saisi rahaa, ja elämän rytmi palaisi.
Onkohan tämäkin ihan normaalia?
Kai tämä on taas sitä, että katsotaan, olenko minä talon herra vai talo minun herrani.
pelkka kirjoitti:Otan osaa, kappalainen.

Jotenkin lohdullista huomata, että joku toinenkin on tähän outoon aikaan hereillä.

Jos mua jokin v**uttaisi, niin se, että jo toisen kerran kolmen vuorokauden sisällä oon menny nukkumaan umpiwäsyneenä kello 18-19 maissa illalla, ja heränny sitte pirteänä kuin peipponen kello 22-24... ja loppuyö onkin sitten valvomista. Koirakin tossa vetää unta palloon, mut mä väsäilen ja lueskelen kaikkea ja odotan aamua ja auringonnousua.

Jos menis syömään jääkaapista leipäjuustoo.
Et ole yksin, emmekä ole edes kaksin...
Valvominen ei minua haittaa, mutta heräileminen kyllä. Sitten on aamulla maannu 12 tuntii, että on paikatkin kipeät ja silti rättiväsyny. Kyllä olen useinkin hereillä yöllä. Kun ei yritä nukkua, uni tulee paremmin.

Jos ei saa unta, joskus auttaa kun heiluttaa varpaita rentoutaa ne, sitten nilkkoja jne, alhaalta ylös asti. Vyötärön kohdalta voi pikkasen paikan jättää jännittämättä, tai ei uni tule ainkaan. Toinen on kun tuijottaa silmät kiinni sitä pimeyttä yhä syvemmälle ja syvemmälle.
Lampaiden laskeminen ei onnistu. LaLampaani muuttuivat ensin nauloiksi. Laskin sitten nauloja, mutta kun joku tonttu oli laittanut ruuveja sekaan.

Itse valvon joskus suosiolla 1½ vuorokautta tms, niin sitten yleensä nukkuu jonkin tovin. Minulla on onneksi diabetes, joten kun syö leipää tarpeeksi, menee ainakin sokeritokkuraan ja nukkuu tovin, sellaista tuskaista koomaa...
Joskus kun nukun liian aikaisin, herään myös yöllä...ja sitten kun pitäisi nousta, nukahdan...
Kokkaaminen öisin on kivaa. Samoin pimeässä metsässä kävely, varsinkin kurjemmilla ilmoilla. (Minua ei kelit haittaa). Joskus siivoan, on kiva nähdä emännän ilme aamulla, kun on kämpä puunattu hammaharjalla ja pölyt pyyhitty. Hiljaista touhua, kun ei imuria käytä.
On 20 vuoden kokemus valvomisesta, joten sen en anna viedä mielenterveyttäni.

Yritän nyt olla tekemättä mitään, kun on niin ärtyneitä olojakin ihan yhtäkkiä...parempi kun en puhukaan kenellekään mitään. Päätin, että sitten kun osaan olla paikallani ajattelematta mitään alan taas touhuihin. Kai siihen reilu kuukausi menee.
jarsbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jarsbo »

viikon vinkki. lääkäristä saatu melatoniini :cool:
Vastaa Viestiin