Tuli vaan tossa mieleen; mistä tietää että sisällä on tarpeeksi alipainetta ilmanvaihtuvuudeksi.
Ilmanvaihto on painovoimainen.
Mistä tietää että on tarpeeksi alipainetta?
Mistä tietää että on tarpeeksi alipainetta?
--------------------------------------------------
Melkein kaiken voi itse tehdä kun käyttää aivoja, sitten kun aivot ei riitä, niin on hyvä ottaa ammattilainen tekemään.
Ammatilta laattaaja. 5 v. ainakin 200 kylppäriä laatoitettu.
Melkein kaiken voi itse tehdä kun käyttää aivoja, sitten kun aivot ei riitä, niin on hyvä ottaa ammattilainen tekemään.
Ammatilta laattaaja. 5 v. ainakin 200 kylppäriä laatoitettu.
- Maatilallinen
- Jäsen

Re: Mistä tietää että on tarpeeksi alipainetta?
Kokeile, jääkö A4-paperi kiinni poistoventtiiliin, jos jää kiinni imun voimasta niin ilmanvaihto toimii, jos ei jää niin ei toimi riittävästi.
Mä asensin aikoinaan puhaltimet poistoilmahormeihin, 12 volttisia tietokoneentuulettimia jostain puretuista koneista ja kaksi muuntajaa jouluvaloista, muutama diodi ja johtoa, eli 48 volttia menee noihin tuulettimiin ja kyllä ilma liikkuu
Kustannukset oli vain muutaman euron luokkaa, mitä nyt diodit maksoi. Puhaltimet ja muuntajat ym... löytyi valmiiksi vanhoista tietokoneista ja jouluvaloista 
Mä asensin aikoinaan puhaltimet poistoilmahormeihin, 12 volttisia tietokoneentuulettimia jostain puretuista koneista ja kaksi muuntajaa jouluvaloista, muutama diodi ja johtoa, eli 48 volttia menee noihin tuulettimiin ja kyllä ilma liikkuu
remontti reiska neuvoi telkkarissa että WC-paperin palanen riittää. a4 on kai sitten korkeamman standardin mukainen ilmavirta?
tsekkaapa huurtuvatko ulkopuitteet talvella. Jos huurtuvat, lämmintä sisäilmaa virtaa ikkunanväleihin - ei tarpeeksi alipainetta. samaa huurtumista ja tiivistumistä on sitten luvassa myös seinirn sisällä.
Toinen sääntö oli kai tämä: jos kylppärissä on peili huurussa suihkun jälkeen 30 min päästä, ei ilma vaihdu riittävästi.
Toinen sääntö oli kai tämä: jos kylppärissä on peili huurussa suihkun jälkeen 30 min päästä, ei ilma vaihdu riittävästi.
NOTE! Tämän remontointiaiheisen tekstin on kirjoittanut samettihousuhumanisti. Lähdekritiikki kunniaan.
Ibixsin kanssa aika samaa mieltä, että ilmaa helposti läpäisevä peipperi riittää. Meinaan että saa olla kyllä aikamoinen alipaine talossa jos joka poistossa imasee A4:sen kiinni. Juuri äsken kokeilin "vanhassa 1948" ulkosaunarakennuksessa talouspaperilla ja hyvin liimaantui kiinni.